Pc keyboard & Midi keyboard.

Status
Niet open voor verdere reacties.

redrevenge

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2007
Hey iedereen,

Ik heb een klein vraagje hopelijk weet of kent iemand hier wat ik zoek.

Ik ben op zoek naar een programma om mijn Pc keyboard te gebruiken met VST's. Zo dat als ik op "a" druk dat er een noot in het programma begint te spelen. Bij gebrek aan een MIDI keyboard probeer ik het dus langs deze weg. Het zou blijkbaar bestaan maar ik kan het helemaal niet vinden.

Hoop dat het een beetje duidelijk is. Alvast bedankt voor de hulp :thumb:

Langs een omweg lukt mij dat wel. Download Quartz Audiomaster Freeware hier op de Handige softwarepagina van Helpmij.nl.
Zodra je het programma opent, is je PC-toetsenbord een Midi-keyboard. Zoek in dat programma door, ik dacht dat je notaties kon vinden ook nog.

Ik kan het programma niet downloaden :( Hij geeft me steeds dat hij de pagina niet kan openen en de andere link krijg ik juist hetzelfde. Alvast bedankt voor je antwoord.

Probeer het bij de site van de makers van "Quartz Audio Master" namelijk Digital Sound Planet. Via deze link kom je op de registratiepagina. Als je dat heb gedaan, surf dan naar Download (in linkerkolom), dan "Free Stuff", dan "Quartz Audio Master Freeware". Pak meteen mee "Getting started with Quartz Audio Master".

Ga daarna voor de zekerheid naar het "Quartz Audio Master Freeware Forum" en download "wmdvi.dll". Zet dat bestand na de installatie van QAM in dezelfde directory.

Is dat allemaal gebeurd, ga dan in QAM via Options naar Midi Devices en wijs een Midi-IN en een Midi-OUT poort toe . Heeft je systeem geen Midi-IN en OUT, download en installeer dan Midi YOKE NT drivers. Hierdoor worden er Midi-IN en OUT poorten ge-emuleerd. (De onboard geluidskaarten hebben geen Midi aan boord.)
Geef bij alle Options op, hoe het op jouw systeem ingesteld moet worden, vooral bij Audio Devices

Nu zou het alsnog moeten werken, ook bij een USB-toetsenbord.

Ik dank u zeer voor het programma het werkt bij sommigen dan toch al :D Moet ik de rest nog is wat na kijken maar zal geen probleem geven. Het werkt inderdaad ook met een USB keyboard. Thx boeing! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan