PC "klikt" (voeding) uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

computernerd

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 jul 2001
(Zie ook: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=264202)

Jongens!

Ik had me moeten bedenken toen ik die Sweex behuizing kocht (400 watt voeding). De verkoper zei nog "goede voeding, erg betrouwbaar en goede reacties van gehad. Hij is helaas niet te ruilen, aanbieding he?". De prijs was inderdaad zeer aantrekkelijk maar daar bleef het ook bij.
Vol met orgasmische verlangens (naja, dat misschien dan ook weer niet) probeerde ik het uit met een PC van een maat. Ik zou een PC voor hem bouwen en dat was dus het enige onderdeel dat nog mistte.
Ik die kast proberen et voila... Hij werkte! Perfect zo dacht ik, dus ik liet de (ondertussende jubelende) kerel (zijn game PC werkte!) met een blij gezicht achter.
Jammer dat het weer niet meehielp dus ik was nat toen ik thuiskwam.
En toen kwam het telefoontje... "Errr... Ik heb een probleempje, kan je even langskomen?".
Ik terug op mn fiets... Het weer was net zo erg, zo niet erger, en ik kon mijn Albert Heijn styling gel m'n mond in voelen lopen (en proeven :rolleyes:).
Maargoed.. Ik kwam daar aan... Alles bleek goed... Behalve als die een game opstartte (in dit geval het spel "Just Cause" van Eidos). Na +/- 2-5 minuten klikte de PC volledig uit. Alsof je op de uitknop drukte. Bij het opstarten was er geen foutmelding, niks. Geen blauw scherm of wat dan ook. Het was een subtiel "klik" en het beeld verdween.

Zou het aan de voeding kunnen liggen?

Hier de specs in elk geval:
MSI K9N Ultra AM2
AMD Athlon x2 3800+
Club3d (ATi) Radeon x1600xt

Niet erg energiebesparend. Maar ik zou denken dat 400 watt zeker toereikend zou zijn. Zou het liggen aan de Sweex voeding?

Thx in advance!

Laatst bewerkt:
Het lijkt er op dat op het moment dat de voeding vermogen moet gaan leveren deze ontoereikend is (slechte 12V lijn)
Dat dit toevallig ook gebeurde bij het gebruik van de on-board netwerkkaart en bij een 'losse' niet, kan natuurlijk komen doordat de 'losse' net een beetje minder vraagt als de on-board.

Als ik heel eerlijk moet zijn, raad ik iedereen aan om uit de buurt te blijven van Sweex. Er zijn natuurlijk dingen die wel werken, maar het komt te vaak voor dat het of niet of instabiel werkt.

Ja inderdaad... Mijn Sweex wifi kaart werkt perfect (ook gebaseerd op een goede chip)... Maar als het op andere producten aankomt.. Toch wel matig.
Ik zou graag weten wat jullie adviseren als voeding. Sweex heeft het belachelijk leuke idee gehad dat de voeding aan de voorkant van de kast zit (onder de power knop zeg maar) met de warmte afvoer aan de zijkant van de kast. De kabel voor de power-in zit vervolgens onder het moederbord naar de achterkant getrokken. Iemand advies wat voor voeding dit kan vervangen? (het is dus niet gekoeld door een fan, maar, maar door een "gleuf" :p).

Je bedoelt toch niet zoiets als de apollo case van Sweex, zo'n kast wat eigenlijk nooit goed kan komen omdat de airflow compleet tegen de natuurwetten in moet werken?? :eek: :eek: :eek:

apollo.jpg

Hehehe... Bijna! :p. Tis de Sweex Prescott Mercury waarvan inderdaad de airflow tegen de natuurwetten in is. Maar de big a$$ fans zorgen wel voor genoeg koelte.

Dat zou dus deze moeten zijn.

AA005000_img_pro_a.jpg

Ik mag hopen dat de fan net andersom werkt als normaal, anders wordt de 'warme' voedingslucht in de kast geblazen en dat is vragen om problemen.
Daar zal je ook met een andere voeding rekening mee moeten houden.

Ik zou zelf zou eigenwijs zijn en de kast toch terugbrengen, aanbieding of niet, er bestaat nog zoiets als wetgeving die zegt dat een apparaat moet functioneren zoals verwacht mag worden. (ik zou hem dan wel omruilen voor een fatsoenlijk merk kast)

Jep, gelukkig wordt de warme lucht wel naar buiten geblazen hoor :p.
Ik zal kijken wat ze te zeggen hebben en eventueel een andere voeding aanschaffen, want ook al doet de foto anders vermoeden, het is wel een erg mooie kast. De kleuren in die foto kloppen voor geen meter :p.

Nog even een vraag. Zitten er achterop de kast ook case-fan's??
Zo ja, die moeten in dit geval dan wel naar binnen blazen, anders trek je da kast 'luchtledig'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan