Pc komt niet meer bij windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicksanten

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Een vriend van mij heeft een sinds een tijdje dat zijn computer als je hem opstart steeds een blauw scherm krijgt, met opstarten in veilige modus, gewone modus enz. maar overal waar hij op drukt start de computer op nieuw op en krijgt hij dat scherm weer.

Weet iemand waar dit aan ligt en hoe het opgelost kan worden. Het is namelijk niet de eerste keer dat hem dit gebeurd.

Alvast Bedankt.

Groeten nick

Staat er een melding en een foutcode in het blauwe scherm?
Daarmee kunnen we makkelijker achterhalen wat de fout is.
Probeer eens wat hardware te ontkoppelen en de pc eens met zo min mogelijk hardware te laten opstarten.

Heb hem gevraagd om even te kijken;).. dat hoor je nog. Maar wat zou ik allemaal kunnen loskoppelen dan?

Om te beginnen alles behalve je videokaart(als het eenlosse kaart is) en zo min mogelijk geheugenbankjes, breid langzaam alles verder uit om uit te sluiten welke hardware de boosdoener is.

Ja dus 1 geheugen balkje, dvd writer, fans ook of niet?... maar voor de rest kan je weinig niet meer aansluiten, hij heeft trouwens een onboard videokaart?

EDIT: nog even over die foutcode, als hij 1 van die dingen als veilige modus enz. heeft gekozen gaat windows laden, met dat bakje. dan krijgt hij een blauw scherm maar die gaat gelijk weer weg na niet eens een seconde en dan start hij opnieuw op.

Laatst bewerkt:
Om te beginnen alles behalve je videokaart(als het eenlosse kaart is) en zo min mogelijk geheugenbankjes, breid langzaam alles verder uit om uit te sluiten welke hardware de boosdoener is.

Wat is dit weer voor een onzin, zonder hdd en videokaart KAN WINDOWS NIET OPSTARTEN!!! gewoon kijken wat de foutmelding zegt en die eens op google intypen wil vaak wel eens helpen

Ja maar wat als hij die foutmelding niet kan lezen (kijk naar mijn edit in me vorige post)

Voor XP:
Configuratiescherm - systeem - geavanceerd - onderaan bij 'Opstart- en herstelinstellingen' klikken op 'Instellingen' en daar
"De computer automatisch opnieuw opstarten" àfvinken.

Voor vista:
Rechtermuisknop op Computer in startmenu - Eigenschappen - Geadvanceerde instellingen - Opstarten- en herstelinstellingen - "De computer automatisch opstarten" wegvinken

Nu blijft je blauwe scherm staan en heb je alle tijd om de fout te gaan lezen :D

Wat is dit weer voor een onzin, zonder hdd en videokaart KAN WINDOWS NIET OPSTARTEN!!! gewoon kijken wat de foutmelding zegt en die eens op google intypen wil vaak wel eens helpen
Sorry, maar dit is onzin. Jackall geeft nergens aan de HDD en videokaart los te koppelen.:rolleyes: Het eerste wat je wilt doen met throubleshooten is dingen uitsluiten. Door met zo min mogelijk op te starten sluit je een hoop dingen uit en kun je stap voor stap kijken wat de boosdoener is.

Zegt toch genoeg, zonder hdd start windows dus niet op

Er van uitgaande dat we allemaal nog logisch na kunnen denken weten we zelf ook dat Windows niet op kan starten zonder harde schijf. Het gaat er puur om wat Windows kan missen om op te starten.

Zo heeft ie naast het mobo en de processor natuurlijk alleen nog maar een videokaart, harde schijf en 1 balkje werkgeheugen nodig. Extra's als geluidskaarten, SLI/Crossfire opstellingen en dat soort dingen zijn niet nodig.

Wat jackall zegt klopt dus gewoon, je moet alleen zelf ook nog na blijven denken. Dat Windows een harde schijf nodig heeft is zo basic dat het niet eens het melden waard is..

Er van uitgaande dat we allemaal nog logisch na kunnen denken weten we zelf ook dat Windows niet op kan starten zonder harde schijf. Het gaat er puur om wat Windows kan missen om op te starten.

Zo heeft ie naast het mobo en de processor natuurlijk alleen nog maar een videokaart, harde schijf en 1 balkje werkgeheugen nodig. Extra's als geluidskaarten, SLI/Crossfire opstellingen en dat soort dingen zijn niet nodig.

Wat jackall zegt klopt dus gewoon, je moet alleen zelf ook nog na blijven denken. Dat Windows een harde schijf nodig heeft is zo basic dat het niet eens het melden waard is..

De voeding is ook wel handig, maar als je zegt alles loskoppelen behalve de videokaart :confused: Dan heb je kans dat je dadelijk krijgt dat hij hier plaatst, bootsector not found geeft die nu aan

Alsjeblieft man. Ga ergens anders moeilijk lopen doen, het lijkt me vrij logisch dat je de voeding er aan hangt. Zonder de voeding start ie niet eens op.. :confused:
*Diepe zucht*

Ik kan het alleen maar eens zijn met het bericht boven mij. Daarbij het eerst wel afkoppelen van je hardeschijf kan soms wel eens handig zijn. Echter is het meer nodig als je al bij het eerste opstart scherm problemen hebt.

Een vriend van mij heeft een sinds een tijdje dat zijn computer als je hem opstart steeds een blauw scherm krijgt, met opstarten in veilige modus, gewone modus enz. maar overal waar hij op drukt start de computer op nieuw op en krijgt hij dat scherm weer.

Weet iemand waar dit aan ligt en hoe het opgelost kan worden. Het is namelijk niet de eerste keer dat hem dit gebeurd.

Alvast Bedankt.

Groeten nick

Hier zie je dus dat het probleem bij windows is.
@ts je zou ook nog windows herstel kunnen proberen of opnieuw installeren

Nick, wanneer treed het probleem precies op?
Direct bij het inladen van het BIOS al? Bij het laadbalkje van Windows? Na het inloggen?

Zoals ik uit de testpost kan halen is het net voor het bericht van welkom etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan