PC komt niet meer uit sleep

Status
Niet open voor verdere reacties.

JB'tje

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Berichten
556
Hallo allemaal,

Ik heb laatst een "Maxtor Maxline III 250GB SATA II 16MB 7200" harddisk gekocht en daarop windows geinstalleerd.
Nu had ik al 2 harddisken in mijn PC zitten (40 GB en 15 GB) en met deze 3 harddisken aangesloten kon de PC een paar keer "gewoon" opstarten. daarna werkte er helemaal niks meer.
Na de 15 GB harddisk afgekoppeld te hebben en de bios geriset werkt de computer weer gewoon (kwa opstarten). Het enige probleem is nog dat zodra ik mijn computer uit sleep of stand-by wil halen, ik geen beeld meer heb.
wat ik wel krijg:
- "Lawaai" van de ventilatoren (stuk of 4)
- Groen lampje dat de PC "aan" is (in sleep knipperd die in het geel)
Wat ik niet krijg:
- Beeld, word ook niet aangestuurd.
- Werkend toetsenbord: reageert gewoon niet

tja... nu zou ik dus graag willen weten wat de reden kan zijn.. kan het b.v. aan de voeding liggen?

ik ga zo de andere HD ook maar ff loskoppelen.. eens zien wat dat opleverd...


Gegroet,
Jeffrey

---------------------------------------
Edit:
Andere HD losgekoppeld en nu krijg ik, na lang (7 seconden) een muis op het scherm te zien die ik kan bewegen. Verder word er geen windows opgestarg :S. Numlock werkt, maar b.v. de sleep toets op het toetsenbord niet....

Jeffrey
p.s. ik d8 dat ik deze vraag in "systeem" had gezet :confused:. maarja.. hier hoord ie (denk ik) ook thuis aangezien het om de HD gaat...
 
Laatst bewerkt:
Ik zou nauwkeurig nagaan of alle hardware / kaarten goed aangesloten is / zijn.
 
Kaarten heb ik niet.. dus das makkelijk. Verder zijn er 2 connectors voor de SATA, volgens mijn boekje heb ik hem op "de eerste" connector aangesloten.
De Cd speler is niet losgekoppeld geweest (en voor de tijd werkte het, dus dat is denk ik niet het probleem)
de HD kan maar op een connector, dus dat lijkt mij het ook niet dit geld ook voor de floppy. Verder is er niks anders aangesloten....

Gegroet,
Jeffrey
 
JB'tje zei:
de HD kan maar op een connector,
Maar je had (hebt) twee IDE-ATA harde schijven. Die heb je samen als Master en Slave op die ene connector?

Had je Windows eerst op een van je oude ATA-schijven? Is die schijf geformatteerd?

Je pc kon een paar gewoon opstarten. Bedoel je daarmee dat Windows ook helemaal opstartte?
Heb je in Systeemherstel een herstelpunt?

Dick
 
Maar je had (hebt) twee IDE-ATA harde schijven. Die heb je samen als Master en Slave op die ene connector?
Ja, de 40 GB was en is de master. De 15 GB de slave. Dit via een connector.
Had je Windows eerst op een van je oude ATA-schijven? Is die schijf geformatteerd?
Ja, windows stond op de 40 GB HD. Ja, deze 40 GB is geformatteerd. De 15 GB schijf niet, aangezien daar geen besturingssysteem op staat/stond (en is nu losgekoppeld)
Je pc kon een paar gewoon opstarten. Bedoel je daarmee dat Windows ook helemaal opstartte?
Ik kon mijn PC een aantal keer vanuit "uit" opstarten en hiermee werd windows ook in z'n geheel opgestard. Na ongeveer 3-5 keer opstarten werkte het totaal niet meer en kreeg ik een zwart beeld, geen reactie van het toetsenbord of iets anders. Resetten kon wel, maar had hetzelfde effect.
Nu, als ik hem dus uit sleep haal, krijg ik hetzelfde: Geen beeld, geen toetsenbord, maar start de PC gewoon weer op als ik op de "reset" knop druk (in de kast)
Heb je in Systeemherstel een herstelpunt?
Ja, ik heb in totaal 5 herstelpunten in "systeem herstel"

ik ga na het opslaan van dit bericht proberen of het wel werkt als ik zelf een "systeem herstelpunt" heb gemaakt...

Verder: Ik gebruik Engelse versie van Microsoft Windows XP Professional.

Gegroet,
Jeffrey
-------------------------------------------------------------------------------------
Edit:
Herstelpunt gemaakt --> Computer in sleep gezet --> 10 sec. wachten --> mooie error ;) (als je wilt weten wat er precies instond, dan kan ik de foto wel 'uploaden' (heb nu geen cabeltje van digi cam bij de hand ;)

PC overnieuw opgestard --> PC start weer normaal op (als gewoonlijk) --> PC in sleep gezet --> PC uit sleep --> ik zie niks meer, numlock reageert niet meer (nadat ik de combinatie Alt+ctrl+del en een aantal keer numlock) ingedrukt had. --> PC overnieuw opgestard --> alles werkt weer (behalve die sleep toestand :|)
 
Laatst bewerkt:
Dick Borstlap zei:
Dus als je 'sleep' (stand-by?) niet gebruikt werkt alles normaal?
Ja... gelukkig wel... maar om de PC elke keer dat ik wegga uit te zetten om hem 20 min later weer aan te zetten... (das een beetje vervelend...)
Mijn definitie van "Sleep": PC bijna helemaal uit, Monitor word niet aangestuurd, bij druk op de toets gaat PC weer aan...

Verder werkt het naar de "slaapstand" toegaan wel, maar eruit komen dus niet...

Jeffrey
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan