PC komt niet meer uit standby-stand

Status
Niet open voor verdere reacties.

juliatan

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2009
Als ik mijn PC vanuit standby aanzet, slaat de computer wel aan, maar er is geen beeld en het lampje van de aan/uit-knop blijft knipperen. Dit probleem doet zich zowel met XP SP3 als Ubuntu 9.10 (multiboot) voor.

Alle instellingen lijken te kloppen en kunnen eigenlijk ook niet verkeerd zijn.

Het enige wat ik gedaan heb is namelijk, dat ik al mijn onderdelen in een nieuwe computerkast (Aopen ES 45B) heb geplaatst.

Dus is het enige wat ik bedenken kan een probleem met computerkastkabels aangesloten op het moederbord. Echter zijn die kabels exact aangesloten zoals vermeld in de handleiding van mijn moederbord (Asus P5PE-VM). Uiteraard heb ik dit ook nog meerdere keren gecontroleerd.

Al vaker heb ik zonder problemen zelf een computer in elkaar gezet. Dit probleem is dan ook nieuw voor mij. En al googlelend ben ik vooralsnog niet op een oplossing gestuit.

Hopelijk heeft iemand een oplossing. Alvast hartelijk dank.

Julian

Opgelost! :D

Na in de bios de 'default settings' geladen en bewaard te hebben, doet standby het weer.

Wat wel raar is, dat nu alle bios-settings hetzelfde zijn op enkele aangezette onboard devices (sound en video) na. Maar mij hoor je natuurlijk verder niet klagen.

Wel had ik reacties verwacht. Desalniettemin plaats ik de oplossing voor het geval dat een ander hetzelfde probleem heeft/krijgt.

Fijne feestdagen!

J.

Ps. Waar geef ik deze topic de status opgelost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan