PC komt niet meer uit standbye

Status
Niet open voor verdere reacties.

gringo

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2002
Berichten
35
Sinds kort heb ik nieuwe onderdelen gekocht en nou werkt de
standbye niet meer in win98se.Eerst heb ik win98se opnieuw geinstalleerd.Ik heb alle kaarten uit de pc gehaald zoals geluidskaart ed,(dacht misschien stoort er een kaart)keb eerst geen stuurprogramma's voor het mobo geinstalleerd en later wel maar niks helpt de pc komt niet meer uit de standbye stand.Ik heb geen usb apparaten aangesloten en de drivers had ik eerst ook niet geinstalleerd maar ook dat hielp niet.
Later windows xp geinstalleerd maar daar gaat die wel in de slaapstand (die win98 niet heeft)maar niet in de standbye stand (is Suspend to ram)
Ik heb een Asus p4pe moederbord met 512mb ddr pc2700 geheugen en pentium 4,2 ghz processor met een Leadtek gf4 videokaart.

Iemand een idee waar dit aan ligt?
 
Staat het BIOS goed ingesteld? Dus de opties Advanced Power Management en Plug en Play OS op enabled?
 
ik had dat probleem ook bij xp, toen had ik alle updates gedaan van xp toen had ik het probleem niet meer, misshien moet je win 98 ook updaten.
 
Check ook eigenschappen van energiebeheer (configuratiescherm).

Groetjes,
Bennie
 
Update bij win98se had ik al gedaan,bij winxp staat standbye stand wel ingeschakeld.Het bios staat volgens mij ook wel goed inschakeld.Een nieuwe bios update is ook niet beschikbaar.
 
Maar wat gebeurt er als je op standby klikt? Helemaal niets? Ook geen foutmelding?

Groetjes,
Bennie
 
Om jouw vraag te beantwoorden als ik op standby klik gaat de pc gewoon in de standbye stand,dat werkte wel maar als je hem weer 'wakker wou maken' dan gingen de ventilatoren en de harde schijven wel aan alleen de monitor bleef in de standbye stand en de pc was vastgelopen,kon je ook niet met crt alt del weer opstarten.Maarrrrrrrrr...Het probleem is opgelost,eerlijk gezegd weet ik niet goed hoe ik dat gedaan heb.Een van de testen die ik deed was de muis ook in te schakelen om hem uit de slaapstand te halen (net als dat met je keyboard kan) en toen deed ie het.Later weer uitgeschakeld toen deed die het nog steeds.
Een van die vreemde problemen met de computer waar je toch nooit achter komt.Wat ik ook nog gedaan had was het bios weer op default instellingen te zetten maar alles staat eigenlijk weer zoals het stond.Dus zeer vreemd.Maar afwachten of die het blijft doen.Ik wil iedereen bedanken voor het proberen op te lossen van mijn probleem.

Groetjes,Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan