Pc komt niet verder dan "Verifying Dmi pool...

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjon600

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2003
Berichten
8
:evil: "
Terwijl ik zelf een game speelde, stond mijn pc ineens vast. Niet eerder gehad.
Na de reboot en 10 keer aan/uit, komt hij niet verder dan de kreet "verifying DMI pool ..... ".
Bij een reboot blijft mijn controlelampje van de monitor oranje, dus no handshaking. Alleen na een volledige uit/aan kan ik de boodschap zien op het scherm totdat de bekende boodschap verschijnt, dan wordt het scherm zwart.
Pc configuratie is mij bekend, kan uiteraard verstrekt worden, maar WAAR duidt dit op ??????
-defekte memory ??


Ik doe een beroep op jullie ervaring.
 
Nog een toelichting,
met een dos diskette komt het systeem niet verder.
De cd, met xp, is niet te benaderen.
 
Controleer de hardware goed, kaarten aandrukken, geheugen uitgebreid testen enz. Het BIOS de default waarden laten laden wil ook soms helpen.
 
Er hebben op het systeem geen wijzigingen of modificaties voorgedaan de laatste 2-3 maanden.
Door tijdens het starten op DEL te drukken, krijg ik wel de BIOS hoofdscherm te zien, maar ik kan de pijlen of muis niet gebruiken. Toetsenbord reageert in het geheel niet. (ook num lock niet.)
Het is een GA-7VA moederbord, met Athlon xp 2000+ processor met 256 mb memory.
Ik zelf dacht aanvankelijk aan een defekte videokaart
(geforce 4 Ti 128 mb), maar ik heb beeld.
Alle onderdelen, behoudens de processor (ik heb geen gel) zijn losgehaald, gereinigd, gezogen, met luchtspray behandeld en weer gemonteerd, doch het verschijnsel is hetzelfde.
Gezien de technische volgorde bij het opstarten van een pc, zou het dan het moederbord kunnen zijn ?
 
DMI (Desktop Management Interface)
Een systeem waarbij een computer bij problemen een noodsignaal kan sturen naar een hoofdcomputer op het netwerk. Hiermee kan men theoretisch problemen voorkomen voor het systeem hangt.

DMI Pool
Een set van gegevens over de computer en diens componenten zoals b.v. de indeling van de harddisk. Als een PC start zie je vaak de melding "Verifying DMI Pool". Het geeft o.a. aan waar de PC moet starten met het lezen van het operating system van harddisk, CD-rom of diskette.

******************


Een schade op de harddisk is niet uitgesloten.
Haal zoveel mogelijk kaarten uit de pc, grafische kaart laten zitten.
2e harddisk, cd-roms loshalen, en uitschakelen in bios.

Kun je nu booten op diskette? (win 98 2nd, opstartdisk)
fdisk /mbr

TIP: zet je harddisk eens als slave ! Ook in de Bios !
Kun je nu booten op diskette?
 
De weinige kaarten die erin zitten, zijn eruit gehaald,
doch zonder resultaat.
Als het systeem langere tijd zonder spanning heeft gestaan, dan heb ik even beeld. Doch te kort om de bios te resetten. Als ik het systeem snel achter elkaar uit/aan zet (niet resetten) dan krijg ik helemaal geen beeld. Het lampje v.d.monitor blijft oranje knipperen.
(no handshaking.)
Ik heb ook geprobeerd de hd los te koppelen om daarmee een geforceerde start via diskette station te krijgen onder Dos, ook tevergeefs.
:evil:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan