pc komt niet verder dan windows laadscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

haell009

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2013
Beste mensen,

Ik heb een probleem met mijn pc en ik weet niet precies wat het is.
De pc start namelijk gewoon op, maar komt niet verder dan het windows laadscherm.
Ook heb ik al geprobeerd om opnieuw windows te installeren, maar dan blijft de pc hangen bij het scherm: "Setup is starting..."
Ik weet even niet meer wat ik moet doen, dus alsjeblieft help mij.

Alvast bedankt!

p.s. ik kon niet een andere plek vinden waar ik dit zou kunnen zetten. Weet ook niet waar ik dit zou kunnen doen aangezien ik niet het probleem weet.

Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Vertel even wat meer over je pc, hoe oud de hardware is enz.

hardware zal nu zo'n 3 jaar oud zijn.
niet echt heel bijzonder, maar tot dusver zonder problemen ermee door het leven gegaan.
ik heb deze pc toentertijd besteld van Dell en het enige wat ik ermee heb gedaan is er een betere windows 7 versie opgezet.
ik heb een seagate harde schijf van 1 tb en een ati radeon HD 5400 grafische kaart.
Ik heb wel een vermoeden wat het zou kunnen zijn, namelijk de harde schijf.
Maar weet je anders een programma of iets dergelijks waarmee ik zou kunnen controleren bij het bootmenu of de harde schijf werkt?

Alvast bedankt!

Als ik me goed kan herinneren wordt bij de Dell een schijf meegeleverd met diagnostische programma's. Althans bij de Dell die ik eens geconfigureerd heb zat er een bij.
Ik heb hetzelfde vermoeden als jij, waar je je schijf mee kunt testen buiten het OS om is hirensbootcd.
Zorg dat je pc opstart van je cd/dvd station, in het zwarte scherm kies je d.m.v. de pijljestoetsen voor Dos Programs>Disk Tools en dan neem je het eerste programma (heeft een lastige naam).
Bij de download zit ook een imagebrander waarmee je de ISO kunt branden.
Kun je wel in je Bios komen en daar eens rondkijken? Het zou n.l. ook zomaar kunnen dat je CMOS-batterij je parten speelt, alhoewel je normaliter een foutmelding zou moeten krijgen dat je schijf niet gevonden wordt.

Laatst bewerkt:
Ik heb net alvast gekeken naar de CMOS batterij, maar die is gewoon in orde. En ik ben meerdere malen verhuisd, dus die cd van dell ben ik helaas kwijt geraakt.
En ik helaas vandaag de dag heb ik geen cd's in huis liggen. Heb je misschien ook iets wat ik op een usb stick kan zetten en dan daarvandaan kan booten?

Als de harde schijf defect is kan je dat soms ook zien in de bios.
Waar de naam staat in de boot kan het dan zijn dat ook de naam van de hdd niet goed meer leesbaar is.
Is dat het geval is je harde schijf kapot.

moet ik dan alleen de bestanden van de iso erop zetten? of kan ik de iso zelf er volledig opzetten?
Want toen ik het net op een usb stick had gezet werkte het niet

Ik heb het gedaan zoals in de link met plaatjes staat, vorig bericht.

oh sorry perongeluk erover heen gelezen, dan ga ik dat nu doen!
thanks!

ik wilde gisteren jou programma gebruiken, maar zodra ik de usb stick erin doe dan gaat de computer piepen.
vier korte piepjes achter elkaar. Maar als ik de pc nu een tijdje uit laat staan dan komt de pc wel gewoon tot het bios scherm.
Wat is dit in godsnaam nou weer?

Je pc kan wel van usb opstarten? Heb je de bootvolgorde (Bios of speciale toets meestal F11) ingesteld op usb of verwisselbare media, other devices o.i.d.?

Ja dat kan en ik heb de volgorde nu dus ook aangepast speciaal hiervoor, maar ik heb het nu een keer draaiende gekregen
Helaas stopt mijn pc ermee na minder dan een minuut en dan gaat de pc dus die piep geluiden maken
snap jij dan wat er aan de hand is?

Ik heb net alvast gekeken naar de CMOS batterij, maar die is gewoon in orde.
Hoe kun je aan de batterij zien dat hij in orde is? Hoeveel piepjes krijg je te horen. Dat zijn waarschuwingspiepjes van het moederbord, aan de hand van het aantal en frequentie kun je achterhalen wat er aan de hand is.
Geen meldingen op het scherm? Bad Cmos checksum o.i.d.?

Die batterij zal geen problemen veroorzaken als de PC aan het netstroom zit.
De Batterij is alleen om bios instellingen te onthouden op het moment dat de stekker uit het stopcontact of de electriciteitskabel uit de pc is gehaald, of het 0/1 knopje van de voeding op 0 staat. Als die cmos batterij leeg is of niks doet merk je daar niks van als die aan het netstroom zit en het 0/1 knopje van de voeding op 1 staat.
Dus heb je de stroom er af gehad en was de batterij leeg, dan kan het zijn dat bios instellingen op default staan en verandert moeten worden.
Om dat te doen is dan het eigenlijk wel een beetje nodig te weten hoe de hardware op de pc in elkaar zit.
Zoals instellingen voor de videokaart, PCI, AGP, dat zijn 2 soorten sloten op het moederbord.

Mijn vader heeft een duits ibm moederbord, die als de cmos batterij even niks deed de bios opnieuw ingesteld moet worden, verschillende instellingen moet hij dan veranderen en het werkt weer prima.
Of dat het probleem van jou is is niet zeker, dat kan jij misschien het beste bekijken.
Heb je wel eens instellingen in de bios bekeken?

Kijk eens in de boot in de bios of de naam van je harde schijf nog goed leesbaar is.
Is die daar gescrammbled en zijn niet alle tekens duidelijk hoef je niet meer verder te zoeken en is je hdd kaduuk, en het is niet veel werk.

Wat ook heel slecht is voor computers is een stroomonderbreking in de stroomvoorziening van je computer en je monitor.
Stel je doet de stekker van je pc en de monitor in een verlengsnoer met een aan en uit schakelaar en zet die uit als je de pc niet gebruikt kan je hardware stuk gaan.
De spanning die achterblijft in de kabels kan een computer langzaamaan slopen, ik heb het 2 keer bij anderen zien gebeuren.
Het beste is om een pc en monitor uit te schakelen en deze niet van de spanning af te halen als je het niet gebruikt elke keer.

Laatst bewerkt:
2 berichten geleden had ik al verteld dat er 4 korte piepjes afgespeeld worden. dan stopt het voor een wat langere tijd en dan gaat het weer door.
en het beeldscherm weergeeft niks.
En ik weet dat de cmos nog goed is aangezien toen ik in het bios scherm had gekeken weergaf de pc nog steeds de goede tijd en datum, wat dus niet gebeurt met een (bijna) lege cmos batterij.

Klopt. Maar die piepjes ontstonden niet vanzelf. Heb je een windows 7 dvd? of een kennis een dvd van dezelfde versie?
Zolang je de bios in kan zonder problemen heb je nog vat op je computer.
Nu vat zien te krijgen op Windows 7.
Als in de bios komen al een labiele situatie oplevert kan het probleem erger zijn.
ik heb deze pc toentertijd besteld van Dell en het enige wat ik ermee heb gedaan is er een betere windows 7 versie opgezet.
Zelf heb ik het niet zo op fabrieks pc's.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een windows 7 ultimate dvd nog liggen, maar als ik via de dvd wil booten dan blijft de pc hangen bij het opstarten van de setup.
Of moet ik dan ermee naar een ander scherm als ik die dvd erin heb zitten?

Na veel moeite en aan*****n is het mij gelukt om een mini-xp versie draaiende te krijgen op mijn pc.
Dan lijkt mij dat alles in mijn pc gewoon goed werkt behalve mijn harde schijf toch?
en zonder iets echt te hebben gedaan start mijn pc ook niet meer op met de piepjes...
best eigenaardig.
Ik heb dan alleen nog een vraag:
Is er misschien een programma waarmee ik later nog wat van de data van deze harde schijf af kan halen en eventueel op een nieuwe harde schijf kan zetten en/of deze op de een of andere manier kan redden?

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je de dvd laat booten moet je meestal een willekeurige toets indrukken na het opstarten zodat de dvd opstart.
Die mini xp versie ken ik niet.
Omdat ik in een boot van 4 x windows 7 werk op verschillende partities is dat overbodig.
Als ik op de manier zoals jou nu fouten in mijn systeem zou hebben zou het hardwarematig moeten zijn als ik geen van de 4 systemen op zou kunnen starten.
1 van die systemen heb ik zo gemachtigd dat er van buitenaf niet in te komen is.
In dat systeem heb ik ook alle netwerkmogelijkheden uitgeschakeld.
Wel heb ik vanuit dat systeem op de computer overal machtiging over.
Die instellingen doe ik in Windows beveiliging (machtigingen).

Dus op dit moment in deze windows omgeving heb ik ook op deze computer 3 andere besturingssystemen (install's) tot mijn beschikking, die zijn nu niet gestart en die systemen doen dus ook niks nu, wat het 1 en ander zo maakt dat ik andere systemen heb, je kan het zien als back-up systemen die direct klaar staan in geval van nood.

Als het je nu zou lukken om windows 7 op een andere partitie te installeren dan waar je huidige systeem op staat ben je er.
Je kan dan namelijk beide systemen zien, die ouwe opstarten zonder verbinding met internet als die nog opstartbaar is.
In ieder geval kan je dan fatsoenlijk bij je data en bekijken wat je wil houden.

Let wel, je weet dan nog steeds de oorzaak niet, hou er dus nog steeds rekening mee dat je ouwe systeem besmet kan zijn.
Ook heb ik het zo dat als ik nu een andere pc zou hebben met een lege harde schijf ik alles in 3 weken tijd weer exact zo heb als op deze computer nu.
Misschien is die manier van opbouw ook wel wat voor jou.

Moet je voorstellen dat ik zo uit de map program files bijvoorbeeld mappen kopieer en plak in een ander systeem en alle instellingen zijn weer zoals ze waren toen dat systeem stopte in dat programma.
Het programma moet je dan wel in beide systemen installeren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan