PC komt ongevraagd en ongeregeld uit slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bekijk deze opgeloste thread, dat geeft je een idee waar je moet zoeken (taakplanner).
Zie ook screenshot in #11. Onder taakplanner kun je verschillende voorwaarden instellen hoe de pc met die taak moet omgaan, de update van Acronis is wellicht de boosdoener.
karine zei:
Probleem opgelost.
type: Wake Timer
Owner: [SERVICE] \Device\HarddiskVolume2\Program Files (x86)\Common Files\Acronis\Schedule2\schedul2.exe (AcrSch2Svc)

Laatst bewerkt:
Hallo Mik,
Owner: [SERVICE] \Device\HarddiskVolume2\Program Files (x86)\Common Files\Acronis\Schedule2\schedul2.exe (AcrSch2Svc)
Deze regel heb ik bij powercfg /waketimers.
Het kan dus dat Acronis de boosdoener is maar het heeft zonder problemen goed gewerkt.
Ik wil deze even laten staan. Ik kan deze niet openen, dus wat moet ik hier dan mee doen.
Een andere naam geven?
Heb in de taakplanner alles uitgeschakeld.
Ik weet ook niet wat er in "moet" staan.
Even afwachten.
Dank voor je input.
Johan

Hoi,
Je kunt onder taakplanner die taak naar je hand zetten (zie screenshot #11 waar een voorbeeld is gegeven van Windows AutomaticBackup) m.a.w. je kunt regelen wanneer een backup wordt gemaakt op het tijdstip wanneer het jou uitkomt.
Ook kun je de tijdsinterval regelen, b.v. 1 keer per maand op een vaste terugkerende datum, b.v. de 1e v.d. maand zoals in het screenshot aangegeven.

Selecteer de betreffende taak>eigenschappen (deelvenster rechts) in het nieuwe dialoogvenster kies de tab "triggers" de huidige instellingen en onder de tab "voorwaarden" kun je de trigger(s) veranderen, je account moet meestal administratorbevoegdheden hebben voor deze acties.
Heb in de taakplanner alles uitgeschakeld.
Ik weet niet of dat een goed idee was. Hoop dat je van te voren een systeemherstelpunt hebt gemaakt.
Mogelijk nuttige link(Eng).

Laatst bewerkt:
Hallo Mick.
Alle taken nogmaals goed gecontroleerd.
De taakplanner met zijn submappen gezien en er staat geen enkele timer in die de pc uit de slaap mag halen.
De verwijzingen goed bekeken maar dat is allemaal reeds gedaan.
Als ik enegiebeheer afstel op een minuut gaat de pc wel in slaap.
Ga nu slaap instellingen wijzigen en afwachten.
En zijn herstelpunten en er is een schijfcopie van voor de aangebrachte wijzigingen maar met wake-up fouten.
Dank, Johan

Hallo Mick.
De pc gaat wel na een minuut in slaap maar als ik energie instellingen instel op 10 minuten scherm uit en 15 minuten pc in slaapstand dan gaat hij niet meer in slaap ?????
Taaksched. Er zitten triggers in die niet te bewerken zijn en eindeloos blijven herhalen. IntegrityCheck. Als je deze wilt wijzigen vraagt men om een wachtwoord.
Ik heb geen wachtwoord, wie kan er dit in hebben geplaatst.
Kom wel iets verder maar nog niet opgelost.
Misschien heb je of heeft iemand nog een idee waar ik moet zoeken.
BV Dank, Johan

Laatst bewerkt:
Beste helpers.
Mijn probleem is opgelost.
Nieuwe SSD geplaatst en alles opnieuw geïnstalleerd.
Hoeft nu niet meer in slaapstand, start in 20 seconden volledig op.
Toch bedankt voor alle positieve reacties.
gr. Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan