pc kopen altijd een must...

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Berichten
1.497
Nieuwe spullen kopen vind eigenlijk iedereen wel leuk.
vooral als het over computers gaat.

nou ik kan je vertellen dat het voor mij altijd een nachtmerrie is.
echter als ik er eenmaal eentje heb ben ik er ook wel blij mee.

ik ben nu al even een tijdje opzoek naar een goeie computer kast tussen 500 en 1000 euro
maar ja er zijn zoveel computers op de markt.

de een heeft dat maar dit dan weer niet. en heeft een leuke prijs.
de andere is weer even wat duurder en heeft dus ook net iets meer...
zucht...

ik zelf zit een klein beetje te azen op die acer computers.
nou heb ik bij dixons deze gezien: Klik en deze klik en deze klik

ik heb goeie ervaringen bij dixons dus ik zal eerder daar mijn pc kopen dan elders.
ga mij niet vertellen dat ik een pc moet gaan samenstellen want daar ben ik te chaotisch voor. :D
maare welke van de 3 die ik aangaf is de beste volgens jullie?
Voor de rest is het voor mij van belang dat ik de winkel kan instappen en daar een computer kan kopen.
daarom eigenlijk mijn keuze voor dixons. dynabyte heeft verder weinig intressants.
bedankt al voor je reactie :thumb:
 
Laatst bewerkt:
De vraag die ik altijd stel aan mensen die een nieuwe pc/laptop willen kopen is: wat wil je er nu mee gaan doen en wat in de toekomst?
Een pc voor alleen wat word, excel, internet, muziek, msn en eenvoudige spellen stelt andere eisen dan een pc waarop voornamelijk zware spellen gespeeld wordt.
Probeer in ieder geval een pc/laptop te kopen met Windows 7 en minimaal 3GB geheugen.
Een pc voor eenvoudige toepassingen kan volstaan met 'shared' video-geheugen en een Intel-processor, een pc voor de zwaardere programma's zoals foto- en video-bewerking alsmede zware spellen, hebben een 'eigen' geheugen nodig op de grafische kaart en een AMD-processor hoewel er tegenwoordig ook betere Intel-processoren hiervoor verkrijgbaar zijn.
Voor de zware foto en video-bewerking is het tevens aan te bevelen om een tweede harde schijf in te bouwen die op een aparte controller is aangesloten. Laat je door de verkoper van de huis-tuin-en-keukenwinkels (Dixons, BCC, Scheer-en-Foppen, etc) niets wijsmaken tenzij er eentje bij zit die er echt verstand van heeft.
 
ik ben niet helemaal achterlijk hoor.
ik weet heus wel wat voor een soort computer ik koop.
en waar ik op moet letten.
de verkopers van dixons zijn altijd eerlijk tegen mij en weten waar ze het over hebben.
althans nogmaals dat is mijn tot zover mijn ervaring.

maar nu heb ik opzich nog niet helemaal de antwoord op mijn vraag.
ik zelf zit een klein beetje te azen op die acer computers.
nou heb ik bij dixons deze gezien: Klik en deze klik en deze klik
 
Mijn bedoeling is om mensen nooit te beledigen of voor dom uit te maken. Excuses als je dat zo wel hebt opgevat.

De laatste zou voor mij geen keuze zijn aangezien deze Vista draait.
Als je wel bluray wil, dan zou ik voor de eerste gaan, heb je geen bluray nodig, dan zou ik voor de tweede gaan (mijn keuze, films kijk ik nooit op de pc).
Bovendien is de tweede qua MHz langzamer maar wel quad met grotere interne cache en dus meer parallelle programma`s mogelijk.
 
Mijn bedoeling is om mensen nooit te beledigen of voor dom uit te maken. Excuses als je dat zo wel hebt opgevat.

De laatste zou voor mij geen keuze zijn aangezien deze Vista draait.
Als je wel bluray wil, dan zou ik voor de eerste gaan, heb je geen bluray nodig, dan zou ik voor de tweede gaan (mijn keuze, films kijk ik nooit op de pc).
Bovendien is de tweede qua MHz langzamer maar wel quad met grotere interne cache en dus meer parallelle programma`s mogelijk.

ow nee joh ben je mal.
je kan niet zien of iemand wat weet of helemaal niks.

ja hier kijk ik dus ook naar en daar ben ik dan niet zo bekent mee. Core 2 Quad 8300 en de 6500 Dual Core zit daar verschil tussen?

en ja blue ray. lol
is voor mij een onzinnige uitvinding.
je betaalt gewoon bijna het dubbele voor een disc ik bedoel wtf 0.o

vista is no done. dus doen we niet aan :p

dus dan valt de goedkoopste zowiezo weg.

je raad me de ACER Aspire X5810 dus aan.
verkopen ze helaas niet in de winkel
kunnen ze het wel bestellen dus dat is mooi.
 
Laatst bewerkt:
Als je wilt gaan gamen zijn ze alledrie miet geschikt....

1e - verouderde processor en zwakke videokaart
2e - dezelfde zwakke videokaart
3e - noch zwakkere videokaart
 
Door ons laten samenstellen op een webshop is bíjna altijd een stuk voordeliger.
 
Door ons laten samenstellen op een webshop is bíjna altijd een stuk voordeliger.

ja ik weet het maar ik ben een chaotje dus heb toch liever een voorkeur voor kant en klare pc.
als ik al die moederbords al zie. man ik ga van me stokkie :confused:
laat staan wat er verder nog bij komt kijken.
ben zo bang dat er van alles fout gaat enzo...

maar mijn reding is dichtbij. maat van mij komt van het weekend even langs.
en die weet dat soort dingen wel.
dus ik praat eerst met hem erover komen we er niet uit dan kom ik weer hier terug.
deal? :D
 
ja ik weet het maar ik ben een chaotje dus heb toch liever een voorkeur voor kant en klare pc.
als ik al die moederbords al zie. man ik ga van me stokkie :confused:
laat staan wat er verder nog bij komt kijken.
ben zo bang dat er van alles fout gaat enzo...

maar mijn reding is dichtbij. maat van mij komt van het weekend even langs.
en die weet dat soort dingen wel.
dus ik praat eerst met hem erover komen we er niet uit dan kom ik weer hier terug.
deal? :D
Is goed :p. Maar als wij een PC voor je samenstellen, is het ook kant en klaar. Bovendien heb je er dan ook garantie op.
 
Als je er 1 laat samenstellen, zal je voor een betere prijs een betere pc krijgen dan dit. Bovendien kan je het volledig door de winkel laten ineenzetten, en dan wordt hij gewoon naar je thuis gebracht. Je mag natuurlijk zelf kiezen maar als je liever gaat voor dixons ook goed, ook al raad ik je het niet aan vanwege de prijs/kwaliteit verhouding.
 
Vergeet niet: In de meeste winkels staan (zoals je zelf al aangeeft) "Verkopers", die zijn op niets anders uit dan verkopen. Hoe slim ze ook op je over komen, dat is namelijk verkopen :thumb:
 
Alternate is over het algemeen duurder dan het gemiddelde. Zonde van je geld... Wij kunnen bovendien een betere PC samenstellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan