pc kopen, vooral om te gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefke

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2003
ik heb een budget van 1500€.

belangrijkste is dat ik optimaal kan gamen, nu en in de toekomst, ik wil op 1600 x 1200 kunnen spelen.

dit is de configuratie die ik nu heb maar ik kan niet op 1600 x 1200 spelen:
AMD ATHLON 64 BITS 3500+
SI K8N Diamond / K8N SLI Platinum (MS-7100) (3 PCI, 2 PCI-E x16, 4 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)
nvidia geforce 6800gt
1GB RAM
80GB HD
19' TFT BENQ FP 937s

waarschijnlijk moet ik daar een ander scherm voor kopen? (om op 1600 x 1200 te spelen)

Laatst bewerkt:
Je monitor heeft inderdaad maar een max. resoltutie van 1280X 1024. Dus....

dus eigenlijk gewoon een andere monitor kopen?
voor de rest kan mijn systeem nog een tijdje door?

Hmm... misschien nog een geheugenlatje bij zetten. Maar voor je monitor moet je wel kijken naar de max. resolutie. En dan kom ik terug op een CRT scherm. Dat is aan u om te bepalen natuurlijk. De rest van het systeem lijkt mij vrij goed te zijn.

bedankt voor je reactie. dus je stelt voor om een crt scherm te kopen?
waarschijnlijk zijn er dan meer voordelen dan bij een tft scherm...

Het is wel zo, ik zelf ben geen gamer, maar ik heb wel kenissen, en dat zijn fervente gamers. Die zweren bij een CRT. Ook natuurlijk als je echt zware grafische progs gaat runnen, zoals "Autocad" ed. is een CRT nog altijd aangewezen. Je kan veel hoger gaan,qua resolutie. Het nadeel is natuurlijk de breedte, maar dat is de bluts met de buil.

ok zal het onderzoeken...
ik kan voor mijn systeem met scherm erbij nog zo'n 950€ krijgen (+ 5.1 speakers logitech, toetsenbord en muis).
moet ik het doen of zou ik alleen mijn scherm verkopen en zo'n nieuwe crt kopen?

Phoe, als je er nog 950€ kan van maken, ja wat moet je doen hé. Je CPU is ok, misschien je videokaart?? Kijk ik zou aanraden even naar een goede pc-boer te gaan en informeren. Je kan dan zelf,aan de hand van de uitleg, concluderen wat het beste is. Maar houd het zeker niet bij 1 pc-boer. Gewoon info vragen. In elk geval, je systeem mag je altijd naar mij verkassen, GRATIS natuurlijk :D Ik ben wel geen NL, maar proberen waard :D

de pc heeft mij alles samen zo'n 1400 euro gekost. ik kan er nu 950 voor terug krijgen, zou ik het doen of niet?
als ik dan 500 euro erbij doe heb ik een budget van 1500 euro en ik ga voor een crt van 22' ofzo (die zijn toch niet zo duur als een tft)
maar de vraag is eigenlijk of het wel slim is om mijn pc te verkopen voor 950.

ps: het gaat mij er alleen maar om dat ik kan gamen met een resolutie van minimaal 1600 x 1200.
over de kwaliteit van het beeld ben ik met deze pc wel tevreden.

Laatst bewerkt:
Ja ik geloof ook niet dat het zo verstandig zal zijn om je systeem te verkopen, als je nog prima kan upgraden. Je videokaart is natuurlijk al wat ouder, maarja dat veranderd elke 2 maanden. Ik zou nog even wachten tot de prijzen van de nieuwere videokaarten gezakt zijn.

Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit met ondersteuning van 1600 x 1200 bij de nieuwste games. Echt veel verschil zal het niet zijn. Je moet wel bedenken dat een 22' CRT een flinke kast is op je bureau in tegenstelling tot de 19; TFT die je nu hebt staan.

bedankt voor je reactie, heb een besluit genomen, ik verkoop hem niet, ik koop een goedkoop 2de hands pc'tje met een crt scherm van 19' die 1600 x 1200 ondersteund. ik geloof niet dat die 19' crt echt een kast van een ding is.
dan switch ik gewoon de monitoren.

had je het nou over een 22' of een 19' CRT.
Heb een 19' CRT staan en ben er zeer tevreden mee :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan