pc kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat wil je er mee gaan doen?

Vind de pc's trouwens allemaal niks, behalve die onderste, daar kun je nog wat mee.. Maar ik blijf toch altijd een voorstander van zelf samenstellen.

De laatste 2 zijn het beste waarvan de 1 na laatste heeft de beste videokaart. => 4890

Ja die een-na-laatste heeft de beste videokaart, maar ik vertrouw die zaak voor geen meter. Ook al eerder rare verhalen over gelezen.

:) ts heeft de links aangepast :)
Met de Q9550 is ook wel leuk systeempje alleen de videokaart 4850 is wat slapjes

Deze dus:

http://www.dragoncomputers.nl/compo...d,0/option,com_virtuemart/Itemid,26/vmcchk,1/

De een na laatste heeft geen 4890, alleen de twee na laatste heeft dat. Maar ik naam aan dat jullie deze ook bedoelen. En inderdaad is dat de beste videokaart en zul je daar de beste prestaties in games mee behalen.

Wat de betrouwbaarheid van de zaak betreft, tsja. Ze hebben een eBayaccount waar het allemaal goed gaat (geen negatieve reacties in de laatste 12 maanden), dus waarom zou het bij de fysieke winkel zo *** gaan?

Verder woont TS in Maastricht. Fysiek ophalen in Kerkrade is dus geen probleem. Dus de slechte dingen die jij kennelijk ergens gelezen hebt, hoeven helemaal geen probleem te zijn.

Kenju, heb je mij horen zeggen dat er persé problemen ontstaan?
Ik waarschuw de TS alleen met het feit dat ik negatieve verhalen over Dragon Computers gehoord heb. Dat noemt men eerlijkheid...
En het ontbreken van kritiek geeft geen garantie op een betrouwbare organisatie, dat zou je moeten weten bijdehand als je bent.

En de links zijn aangepast, ondertussen is het inderdaad twee na laatste. Toen wij dat zeiden stond die op de een na laatste plek.

Phoe, niet eens lange tenen, maar je legt ze gewoon neer op plaatsen waar ik loop...

Ik geef enkel aan dat wanneer je gewoon een beetje doordacht redeneert, er helemaal geen problemen hoeven te zijn. Ik zeg nergens dat je onzin praat. Hooguit dat je kwa informatievoorziening niet grondig genoeg bent. In plaats daarvan kies je voor het overleggen van vage geruchten zonder enige onderbouwing, specificatie of redenatie waar de TS wat mee kan. Tuurlijk is het handige info wanneer deze winkel niet al te betrouwbaar is. Maar ook al is dat zo, dan zijn er wegen langs welke dat geen probleem hoeft te zijn en hoef je dus niet op te passen als je je daar maar aan houdt.

Dit heeft niets met eerlijkheid te maken, aangezien eerlijkheid in deze duidt op gedrag van altruïstische aard. Dit terwijl er vanuit jouw positie geen reden tot het vertoon hiervan is.

Je weet toch hopelijk wel wat altruïsme is he? Het slaat namelijk helemaal nergens op wat je zegt.

Ik geef aan dat je op moet passen met mensen woorden in de mond te leggen. Het enige wat ik doe is aangeven dat er twijfels bestaan over de eerlijkheid / betrouwbaarheid van deze webshop. Natuurlijk, het hoeft niet bij jou, bij mij of bij TS gebeurd te zijn, maar het is vaak genoeg gebeurd bij anderen. Zie het als Acer, daar gaat het ook lang niet altijd fout, maar als er eenmaal wat fout gaat ben je er nog erg lang mee bezig.

Zelfde met deze winkel, wie zegt dat het in de verzending niet goed gaat? Ik dacht eerder aan de aftersales dienstverlening. Wat doen ze voor je als het ze geen geld oplevert?

Daar komt bij dat het ontbreken van kritiek geen garanties geeft voor de betrouwbaarheid van een webshop. Sowieso ben ik al huiverig als ik naar de website kijk. Wat zijn jouw eerste ideeën als je een site ziet, vol met taalfouten en inconsistente layout? Om nog maar niet te beginnen over het gebruik van leestekens (en af en toe het gebrek hieraan).

Maar goed. Weer even ontopic.

Mitch, ik zal straks even een systeempje samenstellen voor je. Wil je er een besturingssysteem, beeldscherm, toetsenbord enzovoort bij?

hoi ronald89.

ja ik wil wel een besturingssysteem en pc,toetsenbord en beeldscherm hoeft niet.
alvast bedankt.

@ronald89

Ik gebruik geen woorden die ik niet ken. Zou nergens op slaan natuurlijk. Ik wil alleen maar aangeven dat stellen dat je 'eerlijk' bent door het te zeggen nergens op slaat. Eerlijk ben je immers als er ook een mogelijkheid is tot niet-eerlijk te zijn. En dat ben je wanneer je er iets bij te winnen hebt. Vandaar het gebruik van het woord altruïsme van mijn kant.

Anyway, wat de moeilijkheid van de winkel betreft, draag je wel goede punten aan, waar ik inderdaad niet aan had gedacht. Maar eerlijk gezegd kun je daar sowieso nooit op rekenen, tenzij er een uitgebreide reputatie daarin is. De grootste bedrijven waar we soms bijna van afhankelijk zijn doen niets in termen van ondersteuning en support slaan de plank mis. Denk aan Ziggo of de Nederlandse Energie Maatschappij, of verschillende telecomproviders waar altijd mensen zitten die er problemen mee hebben, hoe 'betrouwbaar' deze organisaties ook zijn.

Voor webwinkels geldt sowieso dat de aftersales vaak minder is. Denk je dat de meesten we zo makkelijk over doen om maar even je computer langs te sturen of brengen???
Dit is net waar je de winst pakt in prijs. Dat deze winkel de mogelijkheid biedt om iets in een fysieke winkel af te halen is dan ook een grote plus. TS kan zelf ind winkel aftasten of ze iets voor hem willen doen in geval van problemen.

On-topic:

Het is een computer die zelf samengesteld is uit componenten. Het is een aardige aanbieding, maar het is wellicht handig om te vragen of op de bon alle componenten vermeld kunnen worden, of dat je op een andere manier kunt weten wat er precies in zit. Op die manier kun je in geval van hardwareproblemen altijd bij de fabrikant terecht.
Mijn ervaring is dat de fabrikanten vaak adequater handelen dan de gemiddelde webshop.

@TS:
Ai, besturingssysteem kost je wel een 115 Euro extra (Home Primium Vista/7). Wat draai je nu?

Laatst bewerkt:
Met een zelfgebouwde pc kom je er niet als je er ook een besturingssysteem bij wilt. Daar zijn de aanbiedingen te scherp voor. Ja het is mogelijk, maar dan zijn ze niet vergelijkbaar met de pc's die je zelf al hebt genoemd en dat is uiteraard wel het doel.

Bij de meeste pc's zit overigens geen windows.
Alleen bij de pc's die wat zwakker zijn zit het wel.

Tja, 600 euro is een krap budget incl windows. Ik zal wel eens wat bij elkaar klikken :)

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/72452
(let op: incl windows 7, wat over 1,5 week uitkomt)

Dit is ongeveer het beste bij een maximum van 600 euro.
Een x3 720 processor
Een HD4770
4 GB DDR2

Wil je een betere videokaart, dan moet je denken aan een HD4870 van 125 euro.
Alleen zou ik dan een iets zwaardere voeding adviseren. Het moet wel kunnen met deze, maar het is aan de krappe kant.

Hahaha marsmannetje, wat is dat nou weer joh? :P
een huntkey voeding adviseren? Had ik niet achter jou gezocht joh ;)

Maarre, verder dan dat kom je inderdaad niet. Heb het ook geprobeerd met X3 720, HD4870 (120 euro, geen vapor-x) en Vista HP met upgrade, maar dan kom je er gewoon echt niet. Moest nog harde schijf en dvd drive met 30 euro over.

CPU: AMD Phenom II X3 710
Moederboard: Asus M3A76-CM
Kast: Cooler Master Elite 330
Geheugen: Corsair TWIN2X4096-6400C5 G (=2x 2GB, DDR2)
Videokaart: MSI R4870-MD1G
Voeding: Nexus Value 430
Harde schijf: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
DVD-drive: willekeurig

Kost bij elkaar rond de 500 Euro. Blijft 100 Euro over waar je nog wat voor moet bijleggen voor Windows.

Zijn er componenten die hergebruikt kunnen worden?
Hardeschijf?
Windows?
Kast?

Maar ik suggereer hier dus wel dat je zelf je computer in elkaar zet (is niet moeilijk overigens). Je kunt een webshop ook een meerprijs betalen, dat zij het voor je doen, maar dan houdt je ook minder over.

Een andere optie misschien: Xbox360 of PS3 :). Gamen op een PC is nu eenmaal duurder, en met 600 Euro kom je niet echt over de huidige consoles heen kwa gameprestaties (beleving is natuurlijk een ander verhaal, net als beschikbare titels (al wordt dit laatste veel minder)).

Laatst bewerkt:
Hahaha marsmannetje, wat is dat nou weer joh? :P
een huntkey voeding adviseren? Had ik niet achter jou gezocht joh ;)

Maarre, verder dan dat kom je inderdaad niet. Heb het ook geprobeerd met X3 720, HD4870 (120 euro, geen vapor-x) en Vista HP met upgrade, maar dan kom je er gewoon echt niet. Moest nog harde schijf en dvd drive met 30 euro over.

Jep. Huntkey. Niet het beste merk, maar voor die prijs echt een prima voeding. Je moet alleen opletten wat je erop aansluit.
Op bijv een Corsair HX450 (450W) voeding durf ik de zware videokaarten (HD4890, of HD5870) wel op aan te sluiten.
Op deze 500W durf ik een HD4850 wel op aan te sluiten (en te adviseren). Bij HD4870 begin ik al te twijfelen. (zeker wat betreft adviseren)

uit mijn voedingen-draadje:
Redelijk: (in volgorde van kwaliteit)
Deze voedingen zijn voor de meeste mensen best goed geschikt, maar hebben toch wel wat nadelen. De een is luidruchtig, de ander heeft wel eens minder stabiele voedingen, een derde geeft het verkeerde aantal Watt aan in de specificaties. Toch zijn deze merken niet slecht te noemen. Het is alleen een kwestie van goed opletten.

Maar ik suggereer hier dus wel dat je zelf je computer in elkaar zet (is niet moeilijk overigens). Je kunt een webshop ook een meerprijs betalen, dat zij het voor je doen, maar dan houdt je ook minder over.
Klopt helemaal. Bij 4launch betaal je 40 euro en dat is dan nog 1 van de goedkoopste shops (met assemblagekosten). Bij Azerty betaal je 59 euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan