PC krijgt geen standaardgateway bij draadloos internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bosje17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2007
Hallo ik ben sjoerd,

En ik heb dit forum opgezocht omdat ik problemen met me PC heb.
Het probleem is namelijk ik krijg geen standaardgateway wanneer ik me derde pc aansluit.

Me netwerk ziet als volgt uit.

1. Router Experience box (staat bekent als zeer beveilgde router) van kpn.

2.De hoofd PC (op een van de kamers bij ons thuis)

3. Notebook (op een van de kamers thuis)

4. De PC die wil aansluiten (maar werkt niet)

Bij notebooks zijn er geen problemen die krijgen allemaal automatisch alles standaard gateway ip noem maar op alles wat je nodig hebt om verbinding te maken en ze werken ook.

Op de nieuwe PC die ik op het moment heb probeer ik draadloze internet te krijgen.
Staat windows XP Prof, Service pack 2, en de bijbehoorende drivers.
Toen ik hem kocht vorige week (wel tweedehands maar alles werkt perfect en ik heb zelf opnieuw geinstalleerd zat geen draadloze kaart in.
Die heb zelf vervolgens in gebouwd het was kaart die ik bij de dixons hebt gehaald

http://www.dixons.nl/De_online_wink...bo+Wireless+netwerkkaart.7074619/default.aspx

Dit is de link van de kaart.

De kaart werkt nu naar het erin zetten ik kan alles draadloze netwerken van de buurt ontvangen ik kan zelfs (in het niet beveiligde netwerk van de buren komen) en ik kom dan ook op internet maar wanneer ik op me eigen internet probeer in te loggen.

Krijg ik alleen maar het physiek adres, ip adress, subnetmasker.
En vervolgens een geel driehoekje op het knipperende computertje met erin een zwart uitroepteken.
wanneer ik op het computertje klik dan verzend die alleen maar hij ontvangt niets.
Ik heb al een aantal keer de cmd codes toegepast zoals ipconfig /renew /refresh hij blijft
telkens het zelfde aan geven.
Ook al reset ik de router hij blijft het doen ik heb de kaart die ik erin heb gebouwd ook volledig upgedate en bij internet protocol staat alles op automatisch.

Ik weet echt geen raad meer de notebooks doen het zo maar probeer de pc eraan te koppelen krijg ik hem niet aan de praat.

Ik hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen.

Met vriendelijke groet sjoerd en alvast bedankt voor u reactie.

wat dachtje ervan om alles even handmatig in te voeren. Kost even tijd maar hoogstwaarschijnlijk werkt het allemaal dan wel. Ik heb zelf vista en had ook problemen met automatisch toekennen van de adressen. Dit was snel opgelost toen ik zelf de boel ging invullen. Loopt nu als een zonnetje. nooit meer problemen mee gehad.

vervolg

heb ik inderd al geporbeerd het gele driehoekje ging weg met zwarte uitroep tekentje erin maar ik kreeg geen internet ik kreeg toen wel standaard gateway ik denk dat ik een verkeerd ip adres had ingegeven of een die al ingebruik was normaal krijg ip adressen van me router ik weet niet welke ik moet invullen hier

Bij mij heb ik onder het venster waar je dus alles in kan vullen het volgende gedaan:

IP-adres: ''hoofdcomputer bij ons is het IP 192.168.0.1 dus ik heb in plaats van die ''1'' 25 ingetoetst, Dit is willekeurig dus moet je even kijken of dat bij jou ook werkt. Het werd dus 192.168.0.25''

Subnetmasker verschijnt dan ''in mijn geval met vista, ik denk bij jou ook'' gewoon automatisch dus je kunt glijk door naar standaart gateway.

Standaartgateway is het IP-adres van de hoofcomputer. Dus niet het IP adres waarmee de hoofdcomputer naar buiten het internet op gaat maar het adres waarmee de hoofdcomputer aan het thuisnetwerk is verbonden. In mij geval was dat 192.168.0.1 dus dat werd de standaart gateway.

Dan zie je waarschijnlijk ook nog dat je een DNS server in moet voeren. Deze code staat in het modem. Ga het modem even in via de hoofdcomputer en zoek de code op. Bij mij was het toen goed en verder hoefde ik niks in te voeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan