PC lagt na 5 min gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djendo

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2010
Hallo allemaal.

Ik heb sinds een tijdje een erg vervelend probleem waar ik helemaal niet van af kom.
Ik heb deze PC al een tijdje en tot een tijdje geleden kon ik gewoon nog normaal gamen. Ik speel vooral wat oudere spellen omdat ik geen super PC heb op het moment.
Echter is nu het probleem dat mijn computer na een paar minuten erg begint te laggen. Daarna stopt het weer, en begint het laggen weer. Het spelen word hierdoor eigenlijk niet meer mogelijk en sluit ik het ook af. Ook bij streaming video e.d lagt hij.

Ik heb naar aanleiding hiervan mijn computer volledig geformatteerd en windows XP er opnieuw opgezet met SP2 en alle benodigde up to date drivers en programmas die ik nodig heb en waar ik eerst zonder problemen gewoon mee kon spelen.
Dit heeft het probleem niet verholpen. Ik heb geen virus scanner en mijn auto updates staan uitgeschakeld. Ook staan er geen rare onnodige processen open.

Mijn systeem:

Pentium D 3.0Ghz
2 GB RAM 667 @ 667mhz
ATI X1950GT DDR3 256MB video kaart
480W Voeding
Windows XP Home edition SP2

Zoals ik al zei ik kon hiervoor gewoon normaal spellen spelen. Ik denk ook niet dat het een hitte probleem is, omdat ik het dan aan de kast zou kunnen voelen echter is dit niet het geval.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen? Ik ben een beetje door mijn mogelijkheden heen.

Bedank!

Dan is het een hardwareprobleem,het zou kunnen zijn dat je voeding aan 't nalaten is,weet niet hoe oud hij is.Grafische kaarten kunnen soms heel wat van je voeding afsnoepen (qua wattage) als je voeding dan achteruitgaat zou dat direct gevolgen kunnen hebben van je videokaart.Heb je bij "uitvoeren" al 's dxdiag geprobeerd?

Hmh das wel een goeie... Mn voeding is iets jonger dan de PC. Ik heb hem geupgraded nadat ik de pc kocht omdat inderdaad videokaarten best gulzig zijn. Hij is jonger dan 3 jaar dus ik heb niet meteen het idee dat hij het nalaten geeft. Hij maakt ook nog hetzelfde geluid als normaal dus hij werkt nog wel gewoon in het eerste opzicht.
En dxdiag ken ik uiteraard. Is er iets wat je wilt weten daar uit?

Greetz

Eigenlijk wil ik alleen weten (en jijzelf ook denk ik) of hij alle testen goed doorloopt zonder foutmeldingen.

Nou ja ik heb alle tests even doorlopen en hij doet alles zoals het hoort. Zou de voeding het ook niet kunnen trekken bij video? Daar doet hij namelijk precies hetzelfde als bij gamen. En ook niet altijd... na 5 min ofzo treed het op. Zelfs bij games als RCT1...... RCT3 en UT2004 zijn de games waar ik het echt ontdekte. Die kon ik eerst vlekkeloos op hoogste kwaliteit spelen. UT2004 soms met veel bots echter lichtelijk lag maar ja... niet zo erg als het nu is :( Zelfs bij Flash games doet hij het kom ik net achter...

Laatst bewerkt:
Ik ben er net achter gekomen dat mijn CPU erg heet word. Ik heb een Speedfan test gedaan. Ik heb net een gewone ventilator op mn computer gezet op volle stand en de kap van de computer er af gehaald. Toen ging de tempratuur snel omlaag. Tijdens het gamen schiet de tempratuur heel snel omhoog. Echter draait de fan van de CPU gewoon rond. Wat kan ik hier aan doen?

Laatst bewerkt:
Een ander groter koelelement met grotere fan is een mogelijkheid of je fan losmaken en het koelelement goed schoonmaken,kwastje + blazen,fan goed schoonmaken.Evt. koelelement losmaken en nieuwe koelpasta gebruiken,na grondig schoonmaken.

Nou ja ik ga liever de boel niet loshalen. Maar ik ga vandaag alles wel even grondig schoon maken en kijken of dat iets geholpen heeft...

Bedankt!

Nou vandaag de computer open gehaald en gestofzogen... dikke stofbende daaro. nu schommelt de tempratuur tussen de 25 en 35 graden wat dus heel redelijk is volgens mij. Hij lagged ook niet meer! :D

Probleem opgelost! Bedankt voor al je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan