Pc langzaam, geheugen uitbreiding zinvol?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pcnewb

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
Beste gebruikers van HELPMIJ,
Ik ben hier net nieuw en ik zal eerlijk zijn ; Ik heb niet al te veel verstand van computers :D
Maar toch heb ik een nogal dringende vraag.Mijn computer is redelijk oud en langzaam. Ik wil graag jullie mening of een eventuele uitbreiding van het RAM-geheugen zinvol is? Ik zou dan één van 512 mb kopen. Ik heb hier wat specificaties van mijn computer neergezet als het verkeerde zijn of jullie hebben andere info nodig vraag het me!! ;

Merk computer:
Packard Bell

Besturingssysteem:
Microsoft® Windows® XP Home Edition

Kern:
Columbia V (GA-8SIML-NF5) Ver 2.0
Columbia V (GA-8SIML-NF5) Ver 2.0
Type: µATX moederbord
Fabrikant: Gigabyte
30-06-2003

Opslag componenten:
HLDS GCC4480B cd-r/rw-dvd Combo-station

Info wat er bij {start} {deze computer} {eigenschappen} staat:
PackardBell Computer
Inter®
Celeron®
CPU 2.40 GHz
Kloksnelheid: 2.39 GHz, 224Mb

Oke, Nu wil ik weten of het ook zin heeft, de uitbreiding kwa geheugen? Zal het de prestaties verbeteren of heeft het bijna geen effect en is een andere computer kopen zelfs nog een betere oplossing?

Alvast héééél erg bedankt voor de reacties!

Een aantal vragen nog:

- is het een notebook of desktop
- is het geheugen van de videokaart gedeeld (wil zeggen dat deze van je systeemgeheugen wordt gehaald).

Aan de specificties te zien ("Kloksnelheid: 2.39 GHz, 224Mb") lijkt het erop dat je videokaar nog 291MB geheugen gebruikt. Uitbreiden van je geheugen is dan inderdaad een goede optie en wellicht het geheugen van de videokaart terugschroeven naar de laagste waarde mogelijk (instellingen van videokaart in Windows of BIOS). Dit wel als je niet veel zware spellen speelt of veel eist van je videokaart (photobewerking, videobewerking enz).

het is een destkop
Waar kan ik de BIOS instellingen zien om te kijken hoeveel mijn videokaart in beslag neemt?

Ik denk dat ik weet welke pc je bedoelt dit is een pc met 265 MB deze is heel traag heeft een vriend van me ook en heeft 2 banken voor geheugen ik zou er 512 + 512 inzetten.

IS dat hem ?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik weet welke pc je bedoelt dit is een pc met 265 MB deze is heel traag heeft een vriend van me ook en heeft 2 banken voor geheugen ik zou er 512 + 512 inzetten.

Nee ik heb een andere ;)

Deze:
medium_platform_clipper_imediavl.jpg

Laatst bewerkt:
ok maar ja ik zou er gewoon 512 + 512 inzetten is 1GB Ram 1024 MB

Maar heeft dit ook een zichtbare verbetering in de prestaties van de computer?
Ik erger me er vooral aan tijdens het internetten dat alles zo langzaam laadt. De pagina's maar ook programma's zoals msn of google earth. Er zit nu 224 mb geheugen in. Soms als ik zit te internetten loopt ie vast en na 15 seconden doet ie het weer. Als ik de computer opstart en er is bv een update van AVG duurt 10 minuten terwijl het rond 2 minuten hoort te duren. Ook tijdens sommige spelletjes gaat alles in schokken.

maar ik kijk nu bij de geheugenconfigurator bij packard bell.nl
En dan krijg ik 2 keuzes :
Werkgeheugen 512 MB DDR PC3200 A000061900 59.00 EUR Incl VAT <-- NUMMER 1.
Werkgeheugen 512 MB DDR PC2700 A000061400 79.00 EUR Incl VAT <-- NUMMER 2.

Ééntje is duurder dan de andere niet wat is het verschil ertussen?

http://http://store.packardbell.com/Store/ASNL/catalog/product.php?pn=A000061900 <-- NUMMER 1

http://http://store.packardbell.com/Store/ASNL/catalog/product.php?pn=A000061400 <-- NUMMER 2

En zou ik het geheugen wel zelf kunnen plaatsen in me computer of is daar iemand voor nodig?

Laatst bewerkt:
Ondersteunt 2 geheugensleuven.
Ondersteunt Serial Presence Detect (SPD)
Ondersteunt een maximale geheugengrootte van 1 GB (met 2x512 MB geheugenmodules)
Waarschuwing (niet alle geheugenconfiguratie zijn geschikt)
Support uitsluitend 2,5V DIMM DDRAM configuraties
Ongebufferde typeondersteuning
266/333 200 MHz DDR-interface

Dit is wat je moederbord ondersteund.
Plaats het serienummer van je pc eens , staat achter op je systeemkast op een sticker, plaats je s/n en je p/n nummer hier eens.

Ondersteunt 2 geheugensleuven.
Ondersteunt Serial Presence Detect (SPD)
Ondersteunt een maximale geheugengrootte van 1 GB (met 2x512 MB geheugenmodules)
Waarschuwing (niet alle geheugenconfiguratie zijn geschikt)
Support uitsluitend 2,5V DIMM DDRAM configuraties
Ongebufferde typeondersteuning
266/333 200 MHz DDR-interface

Dit is wat je moederbord ondersteund.
Plaats het serienummer van je pc eens , staat achter op je systeemkast op een sticker, plaats je s/n en je p/n nummer hier eens.

030637820443

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan