PC langzaam - oplossing Norton AV-de- en herïnstallatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morse

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 aug 2008
Berichten
1
Hoi jelui,

Mijn 500-MHz-PC met altijd Norton AV (laatste versie: 2005) erop was altijd normaal snel, maar begon exact 1 jaar geleden steeds langzamer te worden. Op het laatst duurde het openen van het eerste mailtje in Outlook-Express enkele MINUTEN; schermverversing stroperig ed. Ik vermoedde trojaners resp. SPAM-versturende virussen want internet was ook traag. Toch vonden Ad-Aware en Spybot, die ik ook regelmatig gebruik, helemaal niets (uiteraard altijd voor de scan eerst geupdated)!
Advies van mijn handelaar was (om andere reden) deïnstallatie van Norton en er opzetten van een ander AV-programma.
Dus ik deïnstalleerde, installeerde NAV 2005 echter opnieuw vanaf CD, haalde de updates binnen en daarna bleek, dat mijn PC eensklaps weer normaal snel is! Norton lijkt niet meer zo op de RAM te drukken, is nu mijn conclusie.

Mijn achterdocht nu en vraag aan Symantec-experts ;)! :cool:
Is dit sneller-zijn-geworden soms om alleen de reden, dat SOMS lang niet alle updates sinds medio 2005 binnen zijn gekomen en dus dan ook niet meer op de RAM kunnen drukken? Want na herinstallatie werden "slechts" 4 updates van in totaal ca. 1 MB gevonden inzake virushandtekeningen, naast wel veel andere dingen nog. Deze te installeren duurde ook niet uitzonderlijk lang. Ik vind dit het over het algemeen erg weinig voor een periode va, 2,5 jaar steeds mijn abo verlengd te hebben en dus ook updates te hebben ontvangen. (Toch weerde NAV 2005 nog diezelfde avond succesvol een trojaner-inbraak). Zal mijn PC dus echt weer vol beschermd zijn? Of zullen er nu grote gaten zitten in de NAV-bescherming...?

Graag jullie vermoedens of weetjes :)
 
Laatst bewerkt:
Quarantaine

Hey,

Ik zag je vraag betreft de en herinsallatie van norton.

En ik denk dat het als volgt gegaan is.

Soms komt het voor dat er een trojan binnendringt in de pc.
Maar omdat je NAV hebt. en ook nog 2005 kan het zijn dat norton niet instaat is het te verwijderen maar wel in quarantaine te plaatsen.

Wat er voor zorgt dat de trojan omkapselt wordt en nergens meer heen kan en dus ook niet gevonden kan worden door andere programma's.

Maar het kan er wellicht wel voor zorgen dat Norton moeite heeft die situatie te behouden. en daardoor het systeem vertraagt.

Wanneer je nu Norton deinstalleert vraagt hij bij de deinstallatie ook de quarantaine items te verwijderen.
Wanneer daar mee akkoord wordt gegaan en het wordt verwijdert. gaat het virus dus wel weg.

Wanneer men Norton dan weer herinstalleert vind norton geen virus meer en kan weer goed en hard werken.

Groetjes VK
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan