Pc Laten Vallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lainke

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Hallo iedereen,
Ik heb onlangs mijn pc laten vallen ( een hoogte van ongeveer 50 cm.) nu wil hij niet meer opstarten, HD gaat nog, en de VAN op mijn processor en de koeler gaan ook nog, het enigste wat ik merk is dat hij in het begin geen "biep" meer zegt, lampjes op het moederbord branden er genoeg, maar ik zie op mijn scherm geen beeld (scherm niet stuk) zie dus geen bios opstarten !!, wie weet raad ?
Groetjes
Alain

Geplaatst door lainke
Hallo iedereen,
Ik heb onlangs mijn pc laten vallen ( een hoogte van ongeveer 50 cm.) nu wil hij niet meer opstarten, HD gaat nog, en de VAN op mijn processor en de koeler gaan ook nog, het enigste wat ik merk is dat hij in het begin geen "biep" meer zegt, lampjes op het moederbord branden er genoeg, maar ik zie op mijn scherm geen beeld (scherm niet stuk) zie dus geen bios opstarten !!, wie weet raad ?
Groetjes
Alain
heb je al eens een andere videokaart getest? weet je zeker dat je hd niet stuk is tikt deze niet ofzo? zijn je pinnetjes van je stekker (beeldscherm) nog allemaal recht?

Heb je de kast al open gehad en alles even weer aangedrukt?

Heb je al gekeken of alle kaarten e.d. nog wel goed in hun slots zitten.

m@rio was net iets sneller

Geplaatst door puppie
Heb je al gekeken of alle kaarten e.d. nog wel goed in hun slots zitten.

m@rio was net iets sneller
zo te horen heeft hij de kast al opengehad als hij weet dat alle ventilatortjes draaien dus

Geplaatst door lefty999

zo te horen heeft hij de kast al opengehad als hij weet dat alle ventilatortjes draaien dus

Dat kan je ook nagaan als de kast nog dicht is. Je kan ze ook horen.

Geplaatst door Muurhond
Dat kan je ook nagaan als de kast nog dicht is. Je kan ze ook horen.
Of als je een casemod hebt en een Window in je zijpaneel, kan je ze nog zien draaien ook.:D

Hoi,
Alles zit nog goed vast hoor, ook de HD werkt, daar ik hem op een andere pc heb getest.
de "klik" bij het opstarten komt er niet, hij maakt enkel wat "normaal" lawaai in het begin maar verder komt hij dus niet, ik krijg volledig niets op het scherm te zien
( en scherm werkt ) ?
Bedankt

Geheugen modules zitten ook nog op de plaats.
Kun je een andere videokaart proberen ?

Geplaatst door lainke
Hoi,
Alles zit nog goed vast hoor, ook de HD werkt, daar ik hem op een andere pc heb getest.
de "klik" bij het opstarten komt er niet, hij maakt enkel wat "normaal" lawaai in het begin maar verder komt hij dus niet, ik krijg volledig niets op het scherm te zien
( en scherm werkt ) ?
Bedankt
Heb je, voordat je alles weer terug plaatse, de sloten van de pci-kaarten/geheugen/videokaart ff uitgeblazen?
Er kan toevalig stof ingekomen zijn, waardoor je een slecht contact hebt ergens.

Kijk ook eens of een Bios reset wil helpen.
Die doe je d.m.v.een Cmos clear jumper.(zie handleiding)
Of je haalt het moederbord batterij er voor een tijd uit.
Let op dat je de stroom-stekker hierbij uit het stopcontact laat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan