PC->LCD Beeld centreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

X26

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
Berichten
143
Goede avond/morgen/middag!

Ik heb mijn LG 32LD420 aangesloten op mijn computer via een HDMI kabel. Ik gebruik de televisie als tweede monitor met als instelling Beeld uitbreiden.

Nu is het probleem dat het beeld niet helemaal goed aansluit op het scherm. Aan alle kanten van het scherm valt er een stukje beeld af. Zowel onder en boven als links en rechts is het beeld te groot tenopzichte van het scherm. Het beeld moet dus eigenlijk een stukje kleiner. Hoe doe ik dit? Ik heb gezocht in de instellingen in de TV maar daar lijikt het niet te kunnen. Kan het via de Driver van me pc?

Me video kaart is ATI HD5450 1GB en die zit ingeplugd op het Asus Moederbord M4A77T - USB3.0. De video driver die is geïnstalleerd is de ATI Catalyst 3.0.762.0.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Heb je FN functie op je toetsenbord zitten meeste gevallen links van de windows toets en rechts van ctrl?

Of tussenin de CTRL en Alt Toets
 
Laatst bewerkt:
Nee die heb ik niet. ;$ Alleen het windows teken.
 
"Ik heb mijn LG 32LD420 aangesloten op mijn computer via een HDMI kabel."
 
Wat is de resolutie van je beeldscherm en je tv?

En wat is het merk+type van je tv?

Het kan zo zijn dat je resolutie niet goed staat en het scherm mogelijk niet goed zichtbaar is. (Wat dus het geval is)
 
Laatst bewerkt:
Merk en type van de tv wordt al een paar keer genoemd, door de vraagsteller.:rolleyes:

LG 32LD420

Op welke Hz staat de videokaart, vaak is 59 of 60Hz goed voor een LCD vanaf een pc.
 
Resolutie is natuurlijk 1920 1080.
Hz stond standaard op 60 maar aangezien mijn tv 50Hz is had ik hem daarop gezet.
 
50Hz, kan inderdaad zorgen, dat het beeld buiten je scherm valt over HDMI. Kijk eens als je met de Hz op 29 of 30 Hz gaat.
 
Ik heb het geprobeert maar het heeft geen invloed op de afmetingen van het beeld zeg maar. Andere woorden, het probleem blijft exact hetzelfde. Daarbij kom dat het beeld dan heel schokerig wordt haha.
 
Met 60Hz krijg je geen beeld neem ik aan? Ik heb zelf een pc op mijn Samsung LE40a656a en heb het zelfde op 50Hz wat jij beschrijft. Ik werk zelf met NVIDIA, dus weet niet wat er bij ATI control center alemaal aangegeven wordt. Ik moest het instellen op een 1920x1080 native resolution.
 
Sterker nog, hij stond standaard op 60Hz. Daar heb ik hem nu weer op terug gezet en dan geeft hij gewoon beeld.
Wat is dat native resolution? Dat kan ik namelijk nergens vinden.
 
Oke, van die wiki snap ik geen donder. Heb je teamviewer? Kun je even een kijkje nemen in het ati control center.
 
Ik heb wel teamviewer, maar ga niet meekijken, daar ik geen ervaring met ATI instellingen verder heb. Hij geen toch goed beeld nu, als ik je bericht goed begrepen heb?
 
Het beeld is nog steeds groter dan mijn scherm. Aan alle kanten valt er dus een centimetertje vanaf.
 
Vreemd, LCD zelf al op "Alleen scannen" gezet?
 
Aaaah! Hij stond op 16:9. Zet ik hem op scannen, en whop! Gelijk goed.
Probleem opgelost. Hartstikke bedankt Crash!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan