PC loopt al lange tijd vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

ddanielp111

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2013
Berichten
21
Gegroet,

Ik heb sinds 2 jaar herhaaldelijk periodes waarin mijn pc een bsod krijgt of simpelweg vast loopt.
Eergisteren heb ik geprobeerd het probleem te verhelpen door mijn fan compleet te verschonen en nieuwe koelpasta aan te brengen.
Tot vandaag leek alles weer te werken, nu net zette ik mijn pc aan en deze liep iedere keer op random momenten vast, op het bureaublad, nog voordat windows opstartte, tijdens dat windows opstartte etc.
Nu doet hij het gelukkig weer (voor nu) maar ik zou graag willen weten hoe dit komt. ik heb via het logboek 3 logjes eruit gehaald van het vastlopen;
Code:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
  <Provider Name="EventLog" /> 
  <EventID Qualifiers="32768">6008</EventID> 
  <Level>2</Level> 
  <Task>0</Task> 
  <Keywords>0x80000000000000</Keywords> 
  <TimeCreated SystemTime="2013-09-14T23:26:30.000000000Z" /> 
  <EventRecordID>148954</EventRecordID> 
  <Channel>System</Channel> 
  <Computer>Daniel-PC</Computer> 
  <Security /> 
  </System>
- <EventData>
  <Data>1:21:26</Data> 
  <Data>‎15-‎9-‎2013</Data> 
  <Data /> 
  <Data /> 
  <Data>472</Data> 
  <Data /> 
  <Data /> 
  <Binary>DD07090000000F00010015001A00C302DD07090006000E00170015001A00C302600900003C000000010000006009000000000000B00400000100000000000000</Binary> 
  </EventData>
  </Event>



<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
  <Provider Name="Service Control Manager" Guid="{555908d1-a6d7-4695-8e1e-26931d2012f4}" EventSourceName="Service Control Manager" /> 
  <EventID Qualifiers="49152">7000</EventID> 
  <Version>0</Version> 
  <Level>2</Level> 
  <Task>0</Task> 
  <Opcode>0</Opcode> 
  <Keywords>0x8080000000000000</Keywords> 
  <TimeCreated SystemTime="2013-09-14T23:16:36.879640900Z" /> 
  <EventRecordID>148947</EventRecordID> 
  <Correlation /> 
  <Execution ProcessID="544" ThreadID="636" /> 
  <Channel>System</Channel> 
  <Computer>Daniel-PC</Computer> 
  <Security /> 
  </System>
- <EventData>
  <Data Name="param1">NVIDIA Update Service Daemon</Data> 
  <Data Name="param2">%%1069</Data> 
  </EventData>
  </Event>

<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
  <Provider Name="Service Control Manager" Guid="{555908d1-a6d7-4695-8e1e-26931d2012f4}" EventSourceName="Service Control Manager" /> 
  <EventID Qualifiers="49152">7038</EventID> 
  <Version>0</Version> 
  <Level>2</Level> 
  <Task>0</Task> 
  <Opcode>0</Opcode> 
  <Keywords>0x8080000000000000</Keywords> 
  <TimeCreated SystemTime="2013-09-14T23:16:36.879640900Z" /> 
  <EventRecordID>148946</EventRecordID> 
  <Correlation /> 
  <Execution ProcessID="544" ThreadID="636" /> 
  <Channel>System</Channel> 
  <Computer>Daniel-PC</Computer> 
  <Security /> 
  </System>
- <EventData>
  <Data Name="param1">nvUpdatusService</Data> 
  <Data Name="param2">.\UpdatusUser</Data> 
  <Data Name="param3">%%1330</Data> 
  </EventData>
  </Event>

Ik zie dat de laatste 2 met NVidia te maken hebben, als beschrijving staat er bijv.; De nvUpdatusService-service kan niet als .\UpdatusUser met het huidig ingestelde wachtwoord worden aangemeld vanwege de volgende fout:
Aanmeldingsfout: het wachtwoord voor het opgegeven account is verlopen.

Gebruik de module Services in de Microsoft Management Console (MMC) om te controleren of de service juist is geconfigureerd.


Ik heb een paar dagen geleden mijn Nvidia drivers upgedate.
Hopelijk is dit genoeg info om tot een oplossing te komen.
Ps ik wist niet zeker of dit wel het juiste subonderwerp is om het probleem te posten, maar ik kon niet echt een andere plek vinden.

Alvast bedankt,

Gr Daniel

*UPDATE*
Na nog wat andere logjes te hebben bekeken lijkt het erop dat het voornaamste probleem Nvidia is, overal staat wel iets van dat er een aanmeldings-fout is en daardoor iets niet gestart kon worden. hopelijk is hier wat aan te doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer eerste de drivers eens te verwijderen met Driversweeper. Download het programma, herstart je pc in Veilige Modus (op F8 drukken gelijk na het BIOS logo) en verwijder de drivers van Nvidia. Hij vraagt om een herstart, herstart en start weer in de veilige modus en installeer de drivers van de cd (die werken vaak in ieder geval). Als dit nou werkt, kan je beslissen of je nieuwere drivers wil hebben. Daartoe dit herhalen.

Succes!
 
hee bedankt voor je antwoord, het enige probleem is dat ik geen cd heb;/ is er geen andere manier om aan nieuwe drivers te komen?
 
Natuurlijk;) Die staan of op de website van de fabrikant van je videokaart, of op de website van nVidia.
 
ik ben een beetje een leek op dit gebied, maar hoe gaat dat dan?
want het lijkt me niet dat ik zomaar mijn huidige drivers kan verwijderen:p
misschien een leek-vriendelijk stappenplan voor me?:confused:
 
  1. Surf naar: Nvidia
  2. Maak daar gebruik van Option 2: Automatically find drivers for my NVIDIA Products
  3. Download het stuurprogramma
  4. Combineer [windowstoets & r] → typ: devmgmt.msc
  5. Dubbelklik Beeldschermadapters
  6. Rechtsklik deze adapter
  7. Klik Installatie ongedaan maken
  8. Voer de setup uit van het zojuist gedownload stuurprogramma
  9. Herstart je systeem
 
dankjewel voor je reactie, ik heb de driver scan gedaan en volgens Nvidia heb ik de laatste driver al *GeForce 9600 GS 327.23 Your PC currently has the latest driver installed for your GPU. No driver update is necessary at this time.* wat kan ik nu het beste doen?
 
Het kan niet anders dat je regel 7 van mijn vorige instructies niet hebt uitgevoerd.
 
ik heb gekeken onder beeldschermadapters maar het enige kopje wat eronder staat is de NVIDIA GeForce 9600 GS. wat nu?:confused:
 
Rechtsklik → Installatie ongedaan maken
Na deze verwijdering de setup van je download uitvoeren..
 
welke download?
ik kan toch niet zomaar mijn drivers eraf gooien....
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

allereerst allemaal bedankt voor jullie hulp. Ik ben er achter gekomen dat dit hoogstswaarschijnlijk niet de goede logjes zijn...
Deze logjes geven niet aan dat de computer op een verkeerde manier is uitgezet, deze wel;

-
Code:
 <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
  <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" /> 
  <EventID>41</EventID> 
  <Version>2</Version> 
  <Level>1</Level> 
  <Task>63</Task> 
  <Opcode>0</Opcode> 
  <Keywords>0x8000000000000002</Keywords> 
  <TimeCreated SystemTime="2013-09-16T12:17:38.287610200Z" /> 
  <EventRecordID>150019</EventRecordID> 
  <Correlation /> 
  <Execution ProcessID="4" ThreadID="8" /> 
  <Channel>System</Channel> 
  <Computer>Daniel-PC</Computer> 
  <Security UserID="S-1-5-18" /> 
  </System>
- <EventData>
  <Data Name="BugcheckCode">0</Data> 
  <Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data> 
  <Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data> 
  <Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data> 
  <Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data> 
  <Data Name="SleepInProgress">false</Data> 
  <Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data> 
  </EventData>
  </Event>

hij geeft aan dat je de computer handmatig hebt uit gedrukt of dat er evt. geen stroom meer was. Dit komt omdat je pc, de mijne ook, vastloopt waarna er nog 1 oplossing is: met de knop uitdrukken.
Ik heb al een beetje rond gezocht en in mijn geval gebeurt het altijd na het opstarten, als ik bijv. een spel aan het spelen ben enkele minuten na het opstarten.
vaak loopt hij hierna nog een keer vast of geeft hij een blauwscherm.
hopelijk kunnen jullie me hiermee verder helpen.

groet,

Daniel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
gegroet,

net thuis gekomen en de pc aangezet, voordat ik het wist heb ik 2 BSOD's gehad en is hij 2 keer vastgelopen, logjes;

De computer is opnieuw opgestart na een bugcontrole. De bugcontrole is 0x00000044 (0xfffffa8006cdb4d8, 0x0000000000001d7b, 0x0000000000000000, 0x0000000000000000). Er is een dump opgeslagen in: C:\Windows\MEMORY.DMP. Rapport-id: 092313-18517-01.

Code:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
  <Provider Name="Microsoft-Windows-WER-SystemErrorReporting" Guid="{ABCE23E7-DE45-4366-8631-84FA6C525952}" EventSourceName="BugCheck" /> 
  <EventID Qualifiers="16384">1001</EventID> 
  <Version>0</Version> 
  <Level>2</Level> 
  <Task>0</Task> 
  <Opcode>0</Opcode> 
  <Keywords>0x80000000000000</Keywords> 
  <TimeCreated SystemTime="2013-09-23T14:03:33.000000000Z" /> 
  <EventRecordID>153677</EventRecordID> 
  <Correlation /> 
  <Execution ProcessID="0" ThreadID="0" /> 
  <Channel>System</Channel> 
  <Computer>DANIEL-PC</Computer> 
  <Security /> 
  </System>
- <EventData>
  <Data Name="param1">0x00000044 (0xfffffa8006cdb4d8, 0x0000000000001d7b, 0x0000000000000000, 0x0000000000000000)</Data> 
  <Data Name="param2">C:\Windows\MEMORY.DMP</Data> 
  <Data Name="param3">092313-18517-01</Data> 
  </EventData>
  </Event>

De computer is opnieuw opgestart na een bugcontrole. De bugcontrole is 0x00000050 (0xffffffffffffffff, 0x0000000000000001, 0xfffff80002ce81cf, 0x0000000000000000). Er is een dump opgeslagen in: C:\Windows\MEMORY.DMP. Rapport-id: 092313-18408-01.

<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
  <Provider Name="Microsoft-Windows-WER-SystemErrorReporting" Guid="{ABCE23E7-DE45-4366-8631-84FA6C525952}" EventSourceName="BugCheck" /> 
  <EventID Qualifiers="16384">1001</EventID> 
  <Version>0</Version> 
  <Level>2</Level> 
  <Task>0</Task> 
  <Opcode>0</Opcode> 
  <Keywords>0x80000000000000</Keywords> 
  <TimeCreated SystemTime="2013-09-23T13:50:58.000000000Z" /> 
  <EventRecordID>153588</EventRecordID> 
  <Correlation /> 
  <Execution ProcessID="0" ThreadID="0" /> 
  <Channel>System</Channel> 
  <Computer>DANIEL-PC</Computer> 
  <Security /> 
  </System>
- <EventData>
  <Data Name="param1">0x00000050 (0xffffffffffffffff, 0x0000000000000001, 0xfffff80002ce81cf, 0x0000000000000000)</Data> 
  <Data Name="param2">C:\Windows\MEMORY.DMP</Data> 
  <Data Name="param3">092313-18408-01</Data> 
  </EventData>
  </Event>
Overigens krijg ik ook veel foutmeldingen in het logregister die betrekking hebben op "De wolk Peer". Het zijn deze 3 foutmeldingen, alle vaak voorkomend;

-De wolk Peer Name Resolution Protocol is niet gestart omdat het maken van de standaardidentiteit is mislukt met foutcode: 0x80630801.
-De Peer Networking Grouping-service is afhankelijk van de Peer Name Resolution Protocol-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
%%-2140993535
-De Peer Name Resolution Protocol-service is gestopt met de volgende foutcode: %%-2140993535.

Zou iemand mij over zowel de logjes als de Wolk peer problemen nadere uitleg kunnen geven?

mvg,

Daniel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo bedankt voor je reactie,
ik heb beide linkjes bekeken maar het is zo slecht vertaald en zo onduidelijk, tenminste voor iemand met weinig verstand van deze zaken, dat ik er onder geen mogelijkheid uit ben gekomen.
Heb beide artikelen 2x gelezen maar ik zie nergens een handleiding of instructies, suggesties?
 
wow helemaal ik heb de download button boven de tekst helemaal over het hoofd gezien, mijn excuus.
ik ben nu de hotfixes aan het downloaden. Morgen zal ik het resultaat laten weten!

danku
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan