Pc loopt constant vast (waarschijnlijk door een virus)

Status
Niet open voor verdere reacties.

testertester

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Berichten
1
Het probleem:

Mijn computer loopt ontzettend vaak vast. in volgorde --> het programma waarin ik bezig ben reageert traag, vervolgens klik ik op iets ander bijv. menu start die ook niet opent en vervolgens reageert niks meer.

wat ik zelf heb geconstateerd en extra informatie

Ik hou mijn cpu gebruik wel in de gaten soms is het rond de 40% terwijl er weinig draait
er is software geinstalleerd die mogelijk virussen kon bevatten
Ik heb sinds vandaag antivirus(avast) geinstalleerd. vervolgens run ik een scan en is het cpu gebruik 0% daarna loopt de computer weer vast.
als de computer vastloopt zet ik hem uit door de aan/uit knop ingedrukt te houden tot hij uitvalt.
Ik heb zelf wat gegoogled en denk dat Ik slachtoffer ben van een virus.
ik had tot vandaag geen antivirus(wat dus erg dom was) dus alle software die mogelijk virussen bevatten zijn geinstalleerd zonder antivirus.
optie 1
het is een virus maar mijn computer valt uit voordat hij de scan kan afronden dus zal het virus niet opsporen en zal dus blijven crashen.

optie 2
ik heb het fout (die kans is er zeker aangezien ik geen autoriteit ben op het gebied van computers)
het is iets anders.....[vul in]

informatie over de pc

intel core i7
8gb ram
windows 7
samsung rc730 s02

alle hulp is welkom
ik hoop dat er een andere optie voor mij is dan opnieuw windows te installeren.



bij voorbaat dank!
 
Scan eerst eens met Mbam Free.

Voer ook eens schijfcontrole uit.
 
begin eerst is met dit, start je pc op en klik een paar keer op F8 toets om in veilige modus te geraken en kies dan "veilige modus met internetverbinding"en dan download je Malwarebytes Antimalware en installeer je de gratis versie niet de Pro om duidelijk te zijn en update eerst en nadien scan je volledig je pc, niet de snelle scan maar de volledige scan ....
laat ons weten wat het resultaat is oke?
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan