PC loopt geregeld vast, is voeding de oorzaak?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Subversa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jul 2009
Hallo allemaal,

het probleem met mijn pc is dat hij geregeld vast loopt, het beeld en geluid bevriezen dan en alleen de resetknop helpt, daarna werkt hij weer normaal. Ik heb hem een kleine 2 jaar geleden gekocht en eigenlijk doet hij dit al van in het begin. Meestal gebeurt het tijdens het gamen, maar soms ook tijdens het bekijken van een filmpje of zelfs als hij helemaal niets aan het doen is. Gemiddeld gebeurt dit 1-2 keer per dag, verder werkt hij normaal.

Aangezien de cpu temperatuur nogal hoog was, dacht ik dat dit de reden was en heb dus een nieuwe koeler geïnstalleerd. De temperatuur is nu inderdaad een stuk lager, maar hij doet het nog steeds. Ik vermoed nu dat het aan de voeding ligt, aangezien een vriend van me gelijkaardige problemen had en het bij hem ook de voeding was.

specs:

Intel Core 2 Duo E6750
Kingston 2 GB DDR2
Samsung 400GB HD
Club3D Geforce 8800 GTS 640MB
Arctic cooling freezer 7 pro
Cooler Master Centurion 5 case
Antec TruePower Trio 550W

Kan het inderdaad aan de voeding liggen, en zo ja, welke raden jullie mij ter vervanging aan?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Subversa

In principe is je voeding meer dan sterk genoeg voor je systeem, als ie niet kapot is tenminste. Dat lijkt me alleen sterk, omdat je de problemen al vanaf het begin hebt.

Je geheugen al eens getest?

Hoe dan ook, ik zou het register is opschonen.
Dit kan met Ccleaner.

(Altijd handig...)

Bedankt voor de replies.

Ik heb beiden gedaan (memtest gedraaid en register schoongemaakt). Geen errors gevonden met het geheugen.

Wat de temperatuur betreft moet ik wel zeggen dat PC Wizard voor beide cores een goede temperatuur aangeeft, terwijl er bij speedfan 3 core temperatures staan (core0, core1 en core). Daarbij zijn de eerste 2 in orde maar loopt die derde nog steeds op tot 60-70°.

Ik heb ook pas de nieuwste drivers voor mijn videokaart geïnstalleerd, dus daar kan het in principe ook niet aan liggen?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de replies.

Ik heb beiden gedaan (memtest gedraaid en register schoongemaakt). Geen errors gevonden met het geheugen.

Wat de temperatuur betreft moet ik wel zeggen dat PC Wizard voor beide cores een goede temperatuur aangeeft, terwijl er bij speedfan 3 core temperatures staan (core0, core1 en core). Daarbij zijn de eerste 2 in orde maar loopt die derde nog steeds op tot 60-70°.

Ik heb ook pas de nieuwste drivers voor mijn videokaart geïnstalleerd, dus daar kan het in principe ook niet aan liggen?

meschien wel
check de tempratuur van alles ook de mobo en vid kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan