pc loopt geregeld vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingelag

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2009
Hallo,

Mijn pc loopt geregeld vast zonder verklaarbare reden, soms is er geen enkel programma opgestart. Het resultaat is dan dat ik alleen maar kan resetten, want mijn toetsenbord werkt niet meer alsook mijn muis niet.
Wat zou hiervan de oorzaak zijn?

Bedankt op voorhand.

ps ik werk met windows vista business, processor Intel Core 2, 2 x 1,8 Ghz, 2 Gb RAM

Apparaatbeheer lijkt me ok, nergens uitroeptekens of vraagtekens.

Zonder direct aanwijsbare reden vastlopers krijgen en zéker als er geen gebeurtenis aan voorafgegaan is (je hebt geen Windowsinstellingen veranderd of andere dingen 'gedaan'), dan wordt het aantal mogelijke oorzaken al vrij snel gereduceerd tot o.a. de volgende:

er is een geheugenreepje brak
de voeding is aan het overlijden
de videokaart wordt brak
de voeding wordt minder
er zit veel stof in de machine waardoor deze te warm wordt
worse case : moederbord wordt minder

maar nogmaals, dit soort oorzaken alléén als er écht geen bijzondere gebeurtenis aan het euvel vooraf is gegaan. (En het zijn slechts theoretische oorzaken, het kan natuurlijk ook iets simpels en onschuldig zijn zoals de genoemde hoeveelheid stof)

Er is er iig één die gemakkelijk te checken is: stof in de fans. Je maakt de kast open en kijkt gewoon naar de hoeveelheid sto in de diverse fans.

Laatst bewerkt:
Je kan ook nog eens een uitgebreide schijfcontrole doorvoeren...met oppervlaktecontrole. Helpt het niet dan maakt het ook niets kapot.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan