pc loopt heel traag, virtueel geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

eyton28

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2008
Hallo,

Mijn pc loopt heel traag. Ik heb de indruk dat dit erger en erger wordt. Zelf gebruik ik hem enkel nog in het week-end om second life te spelen. Mijn vader gebruikt hem in de week om wat te surfen op het internet, Word office, enz. De computer is wel oud (6 jaar) maar wordt eigenlijk alleen gebruikt voor simpele dingen en dit heeft altijd goed gegaan.

Nu kreeg ik vandaag een foutmelding van het virtuele geheugen? Maar de boodschap verdween te snel.

Ik heb met spybot gecontroleerd op spyware maar er werd niets gevonden. We hebben een virusscanner en firewall actief. Kan iemand mij verder helpen? Ik weet niet wat ik hieraan kan doen en wat ik moet nakijken.

met vriendelijke groeten
eyton28

Ga eens naar de Eigenschappen van Deze Computer > Geavanceerd > Prestaties > Instellingen > Geavanceerd > Virtueel geheugen > Instellingen.

Hoe staat het daar ingesteld?

wow, bedankt voor je snelle reactie :)

er staat station C: wisselbestandsgrootte 768 - 1536
beschikbare ruimte: 68530 MB

dan is er aangevinkt aangepaste grootte:
begin 768
max 1536

totale wisselbestandsgrootte voor alle stations:
minimaal toegestaan 2
aanbevolen 766
momenteel toegewezen 789

Zet die eens op "Door het systeem beheerde grootte", klik dan op Instellen, en dan op OK. Dan wordt je gevraagd of je opnieuw wilt opstarten. Dat uiteraard even doen.

Ik heb "door het systeem beheerde grootte" aangevinkt en de computer is opnieuw opgestart. Zou dit nu de oplossing zijn? Alles lijkt terug normaal te werken.

Schoon alles nog even op. Download en installeer CCleaner (let op dat je bij de installatie de toolbar niet installeert). Zie ook mijn handtekening voor meer informatie.
Schoon daarna nog eens met de Windows Schijfopruiming, en defragmenteer je schijf.
Hopelijk scheelt dat ook nog wat, en als je dan geen problemen meer ondervindt, lijkt het mij opgelost.

ok, ik had ccleaner ook al alles laten nakijken. Bedankt voor de hulp. Het oude beestje werkt weer goed :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan