Pc loopt op zijn einde en dus tijd voor een nieuwe

Status
Niet open voor verdere reacties.

SirJohn

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2006
Ik weet niet of ik hier goed zit maar ik heb even een vraag,

Aan alles komt een eind zo ook aan mijn computer en dus moet er een nieuwe komen.
Alleen ben ik niet blij met het fijt dat de nieuwe pc's tegenwoordig allemaal vista hebben
ik heb er de laatste tijd nogal nare ervaringen mee gehad.
Mijn laptop is gecrasht en waardoor is nog steeds niet duidelijk.
Ik heb een vermoede dat het kwam dat mijn laptop aan het updaten was.
Vaak tijdens het updaten trek ik de stekker uit het stopcontact en laat ik de laptop nog even door draaien, hij heeft dan iets van 3 a 4 uur de tijd om nog door te kunnen draaien, daar is denk ik iets fout gegaan.....
Maar hoe je het ook went of keert update duurt geen 3 uur lang en windows hoort gewoon een herstel modus te hebben indien er iets fout gaat.

Hoe dan ook ik vroeg mij af of jullie mij iets kunnen aanraden want mijn oude pc is echt aan vervanging toe maar ben er van overtuigd dat vista niet mijn ding is.

Overigens de pc die ik wil gaan aanschaffen is deze: https://www.dynabyte.nl/artikel/25512/ zat eerst aan de slimline te denken van acer maar toen ik deze zag :love:
maar de prijs heh. Voor die prijs wil ik echt vista er niet bij hebben maar xp....
Nou kan ik xp er zelf wel opzetten maar ben bang dat er dan van alles fout gaat.
Ben namelijk niet erg thuis in die dingen en het fijt dat die xp dan al op meerdere pc's staat gaat microsoft ook niet leuk vinden denk ik
Ik vind het dan ook vreselijk onzin om een xp cd erbij te kopen. Want dan zal je de pc kopen met vista home premium ofzo en dan nog xp erbij kopen das gewoon dubbel op!?
Sterker nog volgens mij word xp helemaal niet meer geleverd of wel?

Als ik een keuze kon maken tussen xp en vista dan had ik die computer gelijk gekocht zodra de winkels open gingen want het is een mooi beestie.
en dan heb ik het niet over de case maar over de inhoud ;)

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of ik hier goed zit maar ik heb even een vraag,

Aan alles komt een eind zo ook aan mijn computer en dus moet er een nieuwe komen.
Alleen ben ik niet blij met het fijt dat de nieuwe pc's tegenwoordig allemaal vista hebben
ik heb er de laatste tijd nogal nare ervaringen mee gehad.
Mijn laptop is gecrasht en waardoor is nog steeds niet duidelijk.
Ik heb een vermoede dat het kwam dat mijn laptop aan het updaten was.
Vaak tijdens het updaten trek ik de stekker uit het stopcontact en laat ik de laptop nog even door draaien, hij heeft dan iets van 3 a 4 uur de tijd om nog door te kunnen draaien, daar is denk ik iets fout gegaan.....
Maar hoe je het ook went of keert update duurt geen 3 uur lang en windows hoort gewoon een herstel modus te hebben indien er iets fout gaat.

Hoe dan ook ik vroeg mij af of jullie mij iets kunnen aanraden want mijn oude pc is echt aan vervanging toe maar ben er van overtuigd dat vista niet mijn ding is.

Overigens de pc die ik wil gaan aanschaffen is deze: https://www.dynabyte.nl/artikel/25512/ zat eerst aan de slimline te denken van acer maar toen ik deze zag :love:
maar de prijs heh. Voor die prijs wil ik echt vista er niet bij hebben maar xp....
Nou kan ik xp er zelf wel opzetten maar ben bang dat er dan van alles fout gaat.
Ben namelijk niet erg thuis in die dingen en het fijt dat die xp dan al op meerdere pc's staat gaat microsoft ook niet leuk vinden denk ik
Ik vind het dan ook vreselijk onzin om een xp cd erbij te kopen. Want dan zal je de pc kopen met vista home premium ofzo en dan nog xp erbij kopen das gewoon dubbel op!?
Sterker nog volgens mij word xp helemaal niet meer geleverd of wel?

Als ik een keuze kon maken tussen xp en vista dan had ik die computer gelijk gekocht zodra de winkels open gingen want het is een mooi beestie.
en dan heb ik het niet over de case maar over de inhoud ;)

XP word zeker nog wel geleverd.
Vista is wel stabieler als XP. Gewoon mailen of je XP 64 Bits er bij kan krijgen ipv Vista en de pc naam erbij vermelden.
Hier kan je mailen: https://www.dynabyte.nl/contact
Zo heet de PC: Acer Aspire M7200

Niet zo'n bijzondere pc hoor voor de gevraagde 900,- euro.....

Bedankt voor jullie reactie,

@vince14: Vista kan dan misschien wel stabieler zijn somige dingen zijn gewoon niet compatible met vista. Kijk ik zit gewoon te twijfelen of ik nou ook wel xp zal nemen, want heb geruchten gehoord dat de updates voor xp eerdaags gaan stoppen. Althans wat ik las is dat je binnenkort moet gaan betalen voor de updates beetje raar.

@mrmusic: Waarom niet?

@The_Robin: Ik koop alleen maar bij winkels waar ik naar binnen kan stappen.
Heb het niet zo op internetshops om daar pc's te gaan kopen.

Ook vroeg ik mij nog af.
Mijn vriendin zei tegen mij dat ik beter kan wachten met het aankopen van een pc.
De reden hiervan was volgens haar dat de pc's dit jaar stukken goedkoper gaan worden.
Reden, omdat steeds minder mensen een pc kopen deze tijden...
Is dit waar?
Zo ja wat zal dan de beste tijd zijn om een pc te gaan kopen?

Laatst bewerkt:
@mrmusic: Waarom niet?

@The_Robin: Ik koop alleen maar bij winkels waar ik naar binnen kan stappen.
Heb het niet zo op internetshops om daar pc's te gaan kopen.
Heel jammer, want kant en klare pc's zijn of slecht, of te duur.
Juist bij bekende webshops als azerty kan je goedkoop hele goede pc's samenstellen.
Als alternatief kan je eens denken aan een webshop bij jou in de buurt.

Of anders paradigit.

Over besturingssystemen: Eind dit jaar komt windows 7 uit. De opvolger van Vista.
Deze wordt als best goed betitelt. Windows 7 heeft verder een soort van XP-modus aan boord, waar je dus alle Windows XP-programma's perfect mee kan draaien.
Vanaf juli kan je computers kopen waar Vista op staat met een gratis upgrade naar Windows 7.

Je kan bij paradigit (wel duurder dan de goedkopere webshops!!!) ook een computer zonder besturingssysteem kopen. Op de website van microsoft kan je een testversie van Windows 7 downloaden, die je tot eind van het jaar kan kopen.
Eind van het jaar kan je dan windows 7 echt kopen.

Ook vroeg ik mij nog af.
Mijn vriendin zei tegen mij dat ik beter kan wachten met het aankopen van een pc.
De reden hiervan was volgens haar dat de pc dit jaar stukken goedkoper gaat worden.
Reden, omdat steeds minder mensen een pc kopen deze tijden...
Is dit waar?
Zo ja wat zal dan de beste tijd zijn om een pc te gaan kopen?
Geen idee. Men denkt dat binnenkort het dieptepunt wel bereikt is, wat betreft verkopen.
Historisch is het wel zo dat in juli de prijzen meestal vrij laag zijn. Dit terwijl de prijzen in bijv december altijd hoog zijn.
De prijzen zijn vooral afhankelijk van de euro-dollarkoers. Hoe minder de dollar waard is, hoe beter dat het is.

Heel jammer, want kant en klare pc's zijn of slecht, of te duur.
Juist bij bekende webshops als azerty kan je goedkoop hele goede pc's samenstellen.
Als alternatief kan je eens denken aan een webshop bij jou in de buurt.

Of anders paradigit.

Over besturingssystemen: Eind dit jaar komt windows 7 uit. De opvolger van Vista.
Deze wordt als best goed betitelt. Windows 7 heeft verder een soort van XP-modus aan boord, waar je dus alle Windows XP-programma's perfect mee kan draaien.
Vanaf juli kan je computers kopen waar Vista op staat met een gratis upgrade naar Windows 7.

Je kan bij paradigit (wel duurder dan de goedkopere webshops!!!) ook een computer zonder besturingssysteem kopen. Op de website van microsoft kan je een testversie van Windows 7 downloaden, die je tot eind van het jaar kan kopen.
Eind van het jaar kan je dan windows 7 echt kopen.

Geen idee. Men denkt dat binnenkort het dieptepunt wel bereikt is, wat betreft verkopen.
Historisch is het wel zo dat in juli de prijzen meestal vrij laag zijn. Dit terwijl de prijzen in bijv december altijd hoog zijn.
De prijzen zijn vooral afhankelijk van de euro-dollarkoers. Hoe minder de dollar waard is, hoe beter dat het is.

Dus je zegt dat het zowiezo beter is dat ik wacht tot win7 uitkomt?
of in ieder geval een pc met een upgrade ernaar toe.

Heb ik toch nog een vraag want ben nogal eigenwijs.
Stel dat ik die pc zal kopen met vista kan ik dan zonder problemen windows 7 erover heen gooien?
Want heb vernomen dat zodra ik xp over vista gaat gooien de drivers niet meer werken op de computer.
Dus verwacht ik dat dat ook zo zal gaan als ik win7 over vista gooit
en zoals ik al zei, ik ben geen held in die dingen...

Laatst bewerkt:
In theorie kan het en zal (bijna) alles blijven werken, microsoft adviseert echter om een schone installatie te doen (schijf formatteren en dan windows erop zetten) om te voorkomen dat er gezeur ontstaat, wat dat betreft zou ik dus ook zeggen dat je beter kan wachten met het kopen van een nieuwe pc tot windows 7 uit is (duurt niet lang meer).

In theorie kan het en zal (bijna) alles blijven werken, microsoft adviseert echter om een schone installatie te doen (schijf formatteren en dan windows erop zetten) om te voorkomen dat er gezeur ontstaat, wat dat betreft zou ik dus ook zeggen dat je beter kan wachten met het kopen van een nieuwe pc tot windows 7 uit is (duurt niet lang meer).

ik heb mij door een verkoper bij bcc laten vertellen dat windows 7 nog weleens op zich kan laten wachten en vertelde dat het nog jaren zal kunnen duren.
U weet zeker niet de ongeveer release datum van windows 7?
Want mijn pc is echt op zijn einde.
Hij heeft soms zelfs heel veel moeite om google reader te draaien.
mijn pc tikt zo af en toe.
Het is een beetje dit geluid.
TIKRRRrrrrr... TIKRRRrrrr.... beetje moeilijk na te bootsen in tekst maar als je het met je mond leest dan komt het geluid vrij sterk overeen....

Dat Windows 7 verhaal wat je hier hoort klopt 100%, de verkoper van BCC vertelt gewoon maar iets om te proberen jou een pc te verkopen en zo zijn provisie op te strijken!

Dus je zegt dat het zowiezo beter is dat ik wacht tot win7 uitkomt?
of in ieder geval een pc met een upgrade ernaar toe.
Of koop een pc zonder windows en gebruik de testversie van windows 7.

Maar ik zou maar eens naar paradigit gaan.

hoi,

ik ga toch nog even terug naar het stukje waar jij zegt : veel dingen kun je niet op Vista doen / spelen enz.

nou, Vista heeft compatibiliteit modus, bijvoorbeeld een spel voor Win. 95 ik doe de cd erin open dat programmatje klik aan voor welk bestuuringssysteem het is en het werkt dus,

geen probleem :D

om er te komen : open confiuratiescherm en klik op programma s

dan bij de eerste kolom klik je op een ouder programma met deze versie van windwos gebruiken en klaar ( als je Programma s niet kan vinden klik dan link op configuratie scherm als deze op klasieke weergave staat )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan