Pc loopt regelmatig vast en start opnieuw op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jer0nim0

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2004
Berichten
41
Hallo,

Thuis hebben we een computer die na dat hij een tijdje aanstaat ( max. 15 minuten) ineens uitvalt en terug opnieuw op start en nog eens opnieuw opstart, met de foutmelding : 'Probleem word veroorzaakt door een Device Driver'. . .

Ik heb topic van NiekNiek89 : http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=310167
al gelezen en bij onze computer kan het normaal niet te maken hebben met hardware want daar is al paar jaar geen nieuwe hardware op aangesloten !

En hoe kan ik mijn pc volledig scannen als de computer na 10 minuten fzo ineens opnieuw opstart?

Iemand die nog ideën heeft ?


Alvast bedankt !

Groetjes

Jeroen
 
Tuurlijk kun jij scannen en wel een uur lang als dat nodig zou zijn............
Start maar op in de veilige modus en voer daar de controle taken uit.

Ik durf niet zo stellig als jij te zeggen dat de hardware(drivers) de oorzaak niet kunnen zijn.
Wat te denken van een of andere update (middels Windows binnegehaald) die er vervolgens voor zorgt dat een altijd probleemloos gewerkt hebbend apparaat / drivertje, opeens begint te proesten omdat die onbekende update (waarmee íe altijd probleemloos heeft kunnen samenwerken) zich opeens anders gedraagt?
 
Ahzo ...
Enig idee hoe ik dat dan zou kunnen ontdekken?

Ik ga alvast eens scannen in veilige modus , een vriend van me denkt dat het een boot-virus is. . .

Enig idee met welk programma ik zou kunnen scannen ? (free-ware)

groetjes
 
update

Ik starte de pc daarstraks in veilige modus en zette mijn scanner op,

toen ik tien minuten later terug ging kijken stond het scherm terug op het begin scherm (waar je kiest met wie je aanmeld) en niet in veilige modus. . .

De pc reboote dus ook in veilige modus.

Ik herstart de computer maar nu krijg ik gewoon een zwart scherm en lijkt het alsof hij niet meer opstart. . .

Groetjes
 
Re: pc valt regelmatig uit

Het zo wel eens kunnen dat de processor te heet wordt, met als gevolg dat deze zichzelf uitschakeld. (pc gaat uit)
Maak je Pc regelmatig intern schoon, met name de koelplaat die op de processor zit en de daarbij horende ventilator.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt....
BAHMsoftware ;)
 
Behoudens opstarten met de CD van Windows erin kan ik weinig anders meer verzinnen.
 
Ik heb nogmaals geprobeed de computer op te starten in veilige modus en ditmaal reboote hij niet, wijst dit er dan op dat het niet met de cooling te maken heeft en het waarschijnlijk met een virus te maken heeft? (hoewel mijn virusscanner niets heeft gevonden)


Groetjes
 
Zou toch maar eens beginnen met een grondige interne schoonmaak, ook blauwe schermen, uitvallen en rebooten kunnen veroozaakt worden door een te warme CPU en/of grafische kaart, dus ook de koelblokken goed reinigen.

Dat hij het niet doet in veilige modus zegt niet zoveel, daar heeft hij minder taken te vervullen omdat de drivers niet geladen zijn.

Na de schoon maak de drivers herinstalleren zou het probleem helemaal op kunnen lossen, indien je het probleem nog tegenkomt, maar uitvallen na een kwartiertje duid meer op een warmteprobleem, ondanks de aangegeven foutmelding.

Je zoiu ook een BSOD "vast" kunnen zetten op de volgende manier.
In de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, uitgaat of reboot, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan