Pc loopt soms vast bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

looneytune88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 aug 2011
Berichten
4
Beste Forummers,

Ik heb een probleem met Windows Vista.

Soms loopt de pc al vast als :

1 -> Hij bij het ACER scherm komt..

2-> Als hij bij de windows laadbalkje komt.

3-> Als de pc opstart toont die wel het bureaublad maar kan ik geen toetsenbord/muis gebruiken.

4-> Als de pc opstart toont die wel het bureaublad en kan ik een paar minuten het toetsenbord/muis gebruiken maar loopt die vast.

5-> Na paar keer opstarten werkt de pc wel...als ik de pc bijvoorbeeld in slaapstand zet en weer ''wakker maak'' geeft de pc ook geen problemen.

Zet ik hem echter uit, dan begint het probleem weer van voor af aan....

Heb al een nieuwe Vista geïnstalleerd ( en alles verwijderd ) de PC werkte toen ongeveer 1 week goed en daarna begon het weer !

Iemand enig idee wat het probleem is?

Alvast hartstikke bedankt !
 
1 week gaat het wel goed!!
Treedt het op na installatie nieuwe hardware of software?
Dan terug naar die situatie, dast je geen problemen ondervond ( systeemherstelpunt) en vanaf dat moment heel alert zijn.

Behalve de harde schijf zou je ook het geheugen eens kunnen testen d.m.v. een memtest.
Geen uitroeptekens in Apparatenbeheer?


Gebruik je draadloze muis/toetsenbord of aan een draaddje (usb)?

Deze pc is geschikt voor Vista?
 
Laatst bewerkt:
Als je nu onze hulp wilt, zul je relevante informatie moeten geven. Nu is het als bij de dokter komen en roepen: "Dokter, ik heb pijn, help"
Ik raad je daarom aan eens in je logboeken te kijken door de [windowstoets+r] combinatie en eventvwr.msc te typen. Kijk bij Systeem

Heb je overigens onlangs iets geïnstalleerd of geupdated? Vermeld dit ook....
 
Laatst bewerkt:
HDsentinel. geeft aan :
De status van de schijf is PERFECT. Geen problematische of slechte sectoren gevonden, ook geen spin-up- en data-transfer-fouten.

Zal het geheugen zo ook is testen !

Fout treed ook op na systeemherstel, ik heb al juist geen windows updates geïnstalleerd omdat ik dacht dat het probleem daar door werd veroorzaakt
 
Als het vastloopt al vanaf/tijdens de BIOS opstart kan het hardware gerelateerd zijn. Geheugen, ...

Hoe is verbinding met de muis/toetsenbord tussen de PC? Via USB kabel toevallig of draadloos?
 
Ik heb memtest uitgevoerd via USB...
Na een paar uur ben ik gestopt, maar kreeg volgens mij wel een hoop errors..

p8210102.jpg




Muis loopt via draad, toetsenbord draadloos..
 
Laatst bewerkt:
  1. Een of meer van de RAM modules, die geïnstalleerd is op je computer is defect.
  2. De RAM-configuratie is niet compatibel met Windows Vista.
Verwijder een deel van de geheugenmodules die zijn geïnstalleerd op de computer. Laat in ieder geval de hoeveelheid RAM nodig is voor de computer op te starten en uit te voeren.
De aanbevolen hoeveelheid RAM voor Windows Vista uit te voeren is 1 gigabyte. het minimum is 512 MB & het maximum is 4 gigabyte.

Bijvoorbeeld, als twee 512-MB geheugen modules zijn geïnstalleerd op je computer,
  1. Verwijder een van de geheugen modules.
  2. Start de computer opnieuw op
  3. Als je opnieuw het foutbericht krijgt ga dan naar stap 4
  4. Verwijder een andere geheugenmodule of plaats het RAM in een ander
    geheugenslot.
  5. Start de computer opnieuw.
Mogelijk moet je de computer meerdere keren opnieuw opstarten om vast te stellen of de specifieke geheugenmodules niet goed werken.
(Let wel op dat je zelf niet statisch geladen bent, want statische elektriciteit kan je geheugenmodules verwoesten(!))
 
Ik ga morgen testen welke module eventueel kapot is. ( nu eerst even van de zon genieten )

Is even aan de kachelbuis vasthouden genoeg om te ontladen?

En wat is het advies als het geheugen stuk is.

2 Totaal nieuwe kopen...of 1 kopen van een andere merk zelfde grootte...of 1 kopen van hetzelfde merk met dezelfde grootte?
 
Kijk eerst eens welke kapot is.

Heb je 32bits systeem, dan kan je maximaal 3gb gebruiken. Ook al steek je er bijv. 2x2gb in.
Geheugen draait op de laagste snelheid bij verschillende snelheden.
Verder ben je afhankelijk van snelheden die je moederbord aan kan.
Verder hangt over een prijskaartje aan. Dus wat je wil je er voor uitgeven?

Met een toepassing als http://www.crucial.com/systemscanner/ akn je inzichtelijk maken welk geheugen je moederbord aan kan en wat er nu inzit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan