pc loopt steeds vast na enkele minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ROHAR

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2012
PC start normaal op maar na enkele minuten loopt hij vast en dan verschijnt en blauw scherm met als code:
0x00000077 (0xc000000E, 0xc000000E, 0x00000000, 0x0c7DC000)

In veilige modus doet hetzelfde fenomeen zich slechts sporadisch voor.

Systeemherstel lukt niet.

Chkdsk geeft geen fouten.

Instellingen BIOS nagekeken en die zijn ok.

Ook geen virus gedetecteerd door virusscanner.

Softwarematig weet iik niet meer wat ik nog kan doen. Misschien harware fout?

Er werd geen nieuwe software geïnstalleerd, dat kan het dus ook niet zijn.

Ik heb hier normaal geen verstand van, maar draaien de FAN'S nog? Misschien raakt er iets steeds oververhit wat de computer uitgooit? (Not sure)

Ja die draaien nog!!!! Computer start trouwens na enkele ogenblikken vanzelf terug op.

Hoi,
uitleg van jouw Bug_Check_Code (Eng).
Deze bug controle geeft aan dat de gevraagde pagina van de kernelgegevens van het wisselbestand niet gelezen konden worden in het geheugen .
Probeer het volgende: Ga naar systeemeigenschappen (windowstoets + pause/breaktoets)>geavanceerd>prestaties>instellingen>geavanceerd>virtueel geheugen>wijzigen>vink aan "geen wisselbestand"
Herstart je pc en stel het wisselbestand opnieuw in als vast wisselbestand (1.5 x je RAM). De begingrootte en maximale grootte moeten dezelfde waarden hebben (in MB's).
Heb je het probleem daarna nog dan heb je wss een RAM-probleem (gok).
Vink meteen uit onder "opstart- en herstelinstellingen" (zelfde route) de optie "de computer opnieuw opstarten"
Nog een tip: Maak de prefetchmap voor 1x leeg, dus alleen de bestanden die erin staan (C:\Windows\prefetch).

Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat je moederbord niet goed meer is.en de tweede optie je harde schijf gaat kapot

@Mik Zjegger: raadgevingen toegepast, maar helaas zonder resultaat.