pc loopt steeds vast na enkele minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ROHAR

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2012
PC start normaal op maar na enkele minuten loopt hij vast en dan verschijnt en blauw scherm met als code:
0x00000077 (0xc000000E, 0xc000000E, 0x00000000, 0x0c7DC000)

In veilige modus doet hetzelfde fenomeen zich slechts sporadisch voor.

Systeemherstel lukt niet.

Chkdsk geeft geen fouten.

Instellingen BIOS nagekeken en die zijn ok.

Ook geen virus gedetecteerd door virusscanner.

Softwarematig weet iik niet meer wat ik nog kan doen. Misschien harware fout?

Er werd geen nieuwe software geïnstalleerd, dat kan het dus ook niet zijn.

Ik heb hier normaal geen verstand van, maar draaien de FAN'S nog? Misschien raakt er iets steeds oververhit wat de computer uitgooit? (Not sure)

Ja die draaien nog!!!! Computer start trouwens na enkele ogenblikken vanzelf terug op.

Hoi,
uitleg van jouw Bug_Check_Code (Eng).
Deze bug controle geeft aan dat de gevraagde pagina van de kernelgegevens van het wisselbestand niet gelezen konden worden in het geheugen .
Probeer het volgende: Ga naar systeemeigenschappen (windowstoets + pause/breaktoets)>geavanceerd>prestaties>instellingen>geavanceerd>virtueel geheugen>wijzigen>vink aan "geen wisselbestand"
Herstart je pc en stel het wisselbestand opnieuw in als vast wisselbestand (1.5 x je RAM). De begingrootte en maximale grootte moeten dezelfde waarden hebben (in MB's).
Heb je het probleem daarna nog dan heb je wss een RAM-probleem (gok).
Vink meteen uit onder "opstart- en herstelinstellingen" (zelfde route) de optie "de computer opnieuw opstarten"
Nog een tip: Maak de prefetchmap voor 1x leeg, dus alleen de bestanden die erin staan (C:\Windows\prefetch).

Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat je moederbord niet goed meer is.en de tweede optie je harde schijf gaat kapot

@Mik Zjegger: raadgevingen toegepast, maar helaas zonder resultaat.
Steeds zelfde scenario: eerst werkt alles eventjes goed, maar vanaf een zeker ogenblik is er geen HD activiteit meer (led van hd licht niet meer op; en enige ogenblikken later komt het blauwe scherm met de genoemde foutmelding...

Zou ook eens denken aan de voeding? Het ligt er een beetje aan hoe oud alles is.
Gezien XP en er is nooit wat aan gedaan kan het allemaal, al eens de zaak schoongemaakt van binnen?

Ik krijg nu ook de foutcodes:

0x000000F4
en
0x0000007A + "win32k.sys"
maar meestal
0x00000077

Pfffffffffff, dan kan er van alles aan de hand zijn. Zeker nog nooit open geweest? Het zal daar binnenin wel een stoffig zaakje zijn.
Laptop is een stuk moeilijker dan een desktop, als je het nooit gedaan hebt is het riskant.
Het is wel te doen als je een beetje handig bent maar in principe kun je het beter laten doen door iemand die dat varkentje vaker gewassen heeft.
Geen kennis of familielid die je kunt charteren?

Aangezien in één van de foutcodes steeds de file win32k.sys wordt vermeld denk ik dt het ook mogelijk iss dat die file beschadigd is en/of in verband ermee fouten in het Register zitten.
Maar met de Windows cd (servicepack 2) die ik bij de laptop kreeg kan in de fout niet herstellen omdat ik door Windws update nu servicepack 3 heb.
Hoe kan ik dat omzeilen om toch een Windows herstel te kunnen uitvoeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan