pc loopt steeds vast

• Onderwerp starter Onderwerp starter RikVm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RikVm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 dec 2004
Ik heb dus zelf mijn pc gebouwd uit de oude die thuis stond. Ik heb er een ASUS P4P800 moederbord en een 2.4 Intel Celron procecor in gestoken met (voorlopig) 256 mb ddr-ram. Maar de oude voeding van de P2. zou het kunnen dat het daaraan licht dat de pc heel vaak vast loopt? Zo ja, wat is dan het beste 300 of 400 w?

Ik weet niet wat voor een voeding en wat voor een grafische kaart je nu hebt, maar ik durf 90% zeker te zeggen dat je voeding te zwak is. Meeste watts is beter mits je voedingen van gelijke kwaliteit vergelijkt. Als je een nieuwe voeding wilt hebben wil ik je Tagan aanraden, het lijkt duur maar er zijn verder eigenlijk geen voedingen met zo'n goede prijs kwaliteit verhouding.

Verder weet ik niet hoe gevordert je bent, je hebt de processor koeler goed gemonteerd en er ook koelpasta onder gedaan? Hoe zijn je temparaturen? Dat kan eventueel ook nog een oorzaak zijn.:)

nieuwe voeding

ik heb mij ondertussen al en 350watt voeding aangeschaft en nog steeds et zelfde. cpu temp. is rond de 40°C ik zou dus totaal niet weten wa te doen

mzzls Rik

Hoe zijn je voltlijnen? Heb je het kleine pentium 4 stekkertje wel aangesloten (klein vierkant 4 polig stekkertje)? Check dat eens. Draai daarna eens memtest: www.memtest.org

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan