PC loopt steeds vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kayke007

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2007
Mijn pc loopt steeds vast,

hij is opnieuw geinstalleerd. Heeft hier nu nog steeds last van.

Je kunt gewoon met de machine werken. Alleen verschillende keren loopt hij vast.
de enige manier om weer verder te werken is ctrl-alt-del te drukken en op de activeren knop te klikken.

Deze machine heb ik al 3 jaar zonder verdere problemen

Iemand van jullie dit wel eens eerder gezien? of enige ideeen waar het aan kan liggen?

heb je al eens naar zijn temperaturen gekeken??
en al gekeken of er veel stof in de kast zit,en dan voor al koelblok van cpu??

de machine wordt regelmatig doorgeblazen tegen t stof. dus dat is het waarschijnlijk niet.
temperatuur zal ik vanavond proberen te achterhalen.

kijken of ik ook recente updates voor hardware heb geinstalleerd.

Mijn pc loopt steeds vast,

hij is opnieuw geinstalleerd. Heeft hier nu nog steeds last van.

Je kunt gewoon met de machine werken. Alleen verschillende keren loopt hij vast.
de enige manier om weer verder te werken is ctrl-alt-del te drukken en op de activeren knop te klikken.

Deze machine heb ik al 3 jaar zonder verdere problemen

Iemand van jullie dit wel eens eerder gezien? of enige ideeen waar het aan kan liggen?

Je zegt dat je op activeren moet drukken, wat moet er dan telkens opnieuw geactiveerd worden?

dat is verschillend.

ene keer is het internet explorer of programma's die op dat moment openstaan.
bijv. Windows media player / outlook / foto programma

er zit ook geen logica is dat het bijvoorbeeld alleen is al outlook open staat.

op de achtergrond draait er ook niks aparts.

Ik heb ook problemen met mijn computer,

het is een Fujitsu Siemens Scaleo 600 met AMD Athlon 3200+ processor, 2,20 Ghz, 512 Mb RAM.

na een tijdje werken (of als ik een tijd niets doe met de computer) bevriest hij. Ik kan dan niks meer, de muis niet bewegen, Ctrl+Alt+Del werkt niet.

Ik heb de computer opnieuw geformatteerd en Windows Xp geïnstalleerd, alle drivers geüpdate, maar hij blijft dit probleem geven.
dit probleem heeft hij ook in linux (opensuse). Ook daarin loopt hij vast.

Kan het liggen aan de processor? of is het iets anders, hoe kom ik daar achter?
ik heb al een memorytest gedaan en toen liep het systeem goed. soms loopt hij een uur of twee uur prima en daarna loopt hij ineens helemaal vast. Het maakt ook niet uit welke programma's ik draai, het zijn willekeurige momenten.

Maak even een eigen thread voor dit probleem. Nu wordt het gezien als 'inbreken' op andermans thread, en de kans op hulp is ook wat groter..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan