pc loopt trager en trager

Status
Niet open voor verdere reacties.

wafwaf

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
Berichten
63
ehy... mijn pc werkt altijd goed als ik hem opstart maar na een uur wordt het trager en trager tot het uiteindelijk helemaal vastzit en uitvalt met een blauw scherm. nog een ding: het laadteken aan mijn muisaanwijzer flikkerd heel de tijd. weet iemand hoe ik dit kan oplossen
 
wat voor systeem heb je?
laat je virus scan draaien, hoe vol is je hd?, defragmenteer je hd eens, gebruik eens ccleaner.

we horen het wel:D
 
(nieuwste) Drivers allemaal goed geïnstalleerd?
Geen vraag of uitroeptekens in apparaat beheer.
En de temperaturen van processor en videokaart?
Deze kun je meten met pcwizard

mvg Leo
 
ik heb een vista. mijn virusscan zegt dat alles ok is en ik heb nog 3 gig vrij op men harde schijf en men schijf worde iedere woensdag gedefragmenteerd
 
pc wizard zegt dat alle temperaturen normaal zijn. alle drivers zijn ook goed geinstalleerd hoor;)
 
3 gig vrij is niet veel voor een vista systeem
Lukt defragmenteren dan nog wel?
Hoe groot is is de schijf? en wat zit er verder in de pc.?

Het e.e.a. wissen van de hardeschijf (bv me het door whispher 380 genoemde ccleaner zou wel al eens kunnen helpen.
Laat deze dan ook gelijk het register opschonen.

Welke virusscanner heb je trouwens? Eén of meerdere?

Bij twijfel wil SuperAntiSpyware free (eerst laten updaten) nog wel eens wat vinden.
 
Laatst bewerkt:
Mainboard : MICRO-STAR INTERANTIONAL CO.,LTD MS-7327
Chipset : AMD RS690/RS690M
Processor : AMD Athlon 64 X2 5200+ @ 2600 MHz
Physical Memory : 4096 MB (2 x 2048 DDR2-SDRAM )
Video Card : NVIDIA GeForce 9800 GTX/9800 GTX+
Hard Disk : MAXTOR (320 GB)
DVD-Rom Drive : HL-DT-ST DVDRAM GSA-H44N ATA Device
Monitor Type : BenQ BenQ T91W - 19 inches
Network Card : Realtek Semiconductor RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
Operating System : Windows Vista (TM) Home Basic Home Edition 6.00.6001 Service Pack 1
DirectX : Version 10.00
Windows Performance Index : 5.2


dit steekt erin. mijn C-schijf heeft 34,1 gig
 
verwijder eens een paar bestanden en laat ccleaner draaien en een virusscanner en superantispyware en misschien een anti malware programma zoals malewarebytes
en inderdaad 3 gb over is niet veel dus verwijder iets of plaats een extra hd.
 
dat kan natuurlijk ook maar we weten niet of hij meerdere partities heeft:eek:
maar goed we wachten het af.
 
sorry overheen gelezen.
maar dat is dat inderdaad een optie. of de data die hij er op heeft staan backuppen naar ander partitie.
 
dus wat kan ik doen?:D want het is vooral die winsxs dat plaats inpakt op men harde schijf (9 gig)
 
Deze folder is helaas noodzakelijk
Uitleg (engels)
ccleaner zal wat ruimte geven.
Er van uitgaande dat er verder op de schijf genoeg ruimte is kun je volgende doen:
Je kunt je documenten en eventueel muziek op een andere partitie zetten.
Het virtueel geheugen kan ook op een andere partitie gezet worden.
en systeem herstel kan worden uitgeschakeld (niet aanbevolen)

Beste van alle opties is om de c partitie te vergroten.
Dat kan b.v vanaf een opstart cd/usbstick met gparted
Daar moet je je van te voren wel even in verdiepen en eerst een backup maken kan geen (nooit) kwaad.
 
zou jij mij dan is kunnen uitleggen hoe ik percies zo een partitie kan vergroten? want ik zou niet weten hoe ik er aan moet beginnen. het rare is ook dat ik alle documenten percies al verplaatst heb maar er zijn er gewoon nog die ik niet kan verplaatsen denk ik.
 
:shocked: ok. Ik zal hem maar eens gewoon binnenbrengen en vragen of ze het voor mij kunnen vergroten want dat ziet er iets te ingewikkeld uit :D . bedankt voor de hulp :thumb:
 
Het zou niet al te moeilijk moeten zijn, maar jou oplossing is natuurlijk ook een goede.
We lezen graag of de operatie het gewenste resultaat heeft gehad.

mvg Leo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan