PC loopt vast bij games

Status
Niet open voor verdere reacties.

Feyenoordert

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2009
Hallo,

Als ik een game speel loopt mijn pc altijd vast. Meestal niet gelijk, maar wel na 15-45 minuten. Dit kan natuurlijk niet goed zijn. De specs:

Moederbord: AsRock K10N78FullHD-hSLI R3.0
Processor: AMD Athlon 64 X2 5200+ (2700 MHz)
Geheugen: 2x 1GB Aenon DDR 2
Voeding: 400 Watt max. merk weet ik zo niet, als dit erg van belang is kan ik wel even kijken.
GPU: Onboard Nvidia GeForce 8200

Temperaturen (volgens speedfan):

- GPU: 48 graden
- System: 35 graden
- CPU: 41 graden
- AUX: 39 graden
- HD0: 31 graden
- Core: 15 graden
- Core: 48 graden

Ik heb er pas een casefan (80 mm) bijgeplaatst.

Zelf zat ik te denken dat het misschien eraan kan liggen dat ik een onboard GPU heb. Zou het goed helpen als ik een nieuwe GPU koop (zat te denken aan een prijs van rond de €50,-).

Iemand suggesties over wat ik het beste zou kunnen doen?

Als er meer informatie nodig is hoor ik het wel.

Alvast bedankt.

Spellen zoals fifa 10, maar ook fifa manager 2010, dat laatste is toch niet zo erg grafisch volgens mij. Ook Football manager 2009 heeft problemen. Eigenlijk lopen gewoon alle spellen vast.

Ik heb gisteren al de nieuwe drivers gedownload en er zit ook geen stof in mijn pc.

Test je pc eens op www.canyourunit.com voor deze spellen.
En ja met een onboard GPU kom je gewoon niet ver, de kans is groot dat het daar aan ligt. Maar kijk toch even op bovengenoemde site, die installeert een klein (onschadelijk) stukje software waarmee hij jouw computer vergelijkt met de minimale en aangeraden systeemeisen.

Test je pc eens op www.canyourunit.com voor deze spellen.
En ja met een onboard GPU kom je gewoon niet ver, de kans is groot dat het daar aan ligt. Maar kijk toch even op bovengenoemde site, die installeert een klein (onschadelijk) stukje software waarmee hij jouw computer vergelijkt met de minimale en aangeraden systeemeisen.

Gedaan, en hij zou de spellen gewoon aan moeten kunnen staat er. Alleen GTA IV bijvoorbeeld niet. Heb ook even gekeken of hij CoD MW2 aan zou moeten kunnen en ook dat kan.

Wat zou het probleem kunnen zijn? Voeding misschien?

Met een on-board gpu ga ik toch eerder daaraan twijfelen, dan aan je voeding.
Kun je geen videokaartje lenen van iemand?

Met een on-board gpu ga ik toch eerder daaraan twijfelen, dan aan je voeding.
Kun je geen videokaartje lenen van iemand?

Ik zou zo niet iemand weten van wie ik een videokaart kan lenen. Heb er op zolder wel een paar liggen, maar dat zijn AGP kaartjes. Misschien dat ik de kaart van mijn pc beneden eventjes hierin kan zetten.

Was al wel van plan een videokaart te kopen. Iemand suggesties voor een kaart van rond de €50,-? Heb niet veel meer te besteden omdat mijn grotere hobby (Feyenoord) mij veel geld kost.

Maar zal eerst eens die kaart van beneden uitproberen.

Edit: Op mijn pc beneden zit trouwens een Nvidia Geforce 8300 GS videokaart.

Laatst bewerkt:
Dit helpt heel goed, ik kan nu gewoon spellen spelen.

Bedankt voor de hulp, en ik zal eens op zoek gaan naar een goede videokaart:thumb:

Je zou bijvoorbeeld aan de Ati Radeon HD4770 kunnen denken. Heel mooie mainstream kaart voor weinig geld, die toch nog redelijk meekomt met huidige spellen. Verwacht er geen wonderen van, maar je gaat er een hele hoop mee vooruit, vergeleken met je huidige onboard Geforce 8200. Kortom, een goede 'bang for the bucks' verhouding. Kost nu ongeveer 80 tot 90 euro dacht ik.

Je zou bijvoorbeeld aan de Ati Radeon HD4770 kunnen denken. Heel mooie mainstream kaart voor weinig geld, die toch nog redelijk meekomt met huidige spellen. Verwacht er geen wonderen van, maar je gaat er een hele hoop mee vooruit, vergeleken met je huidige onboard Geforce 8200. Kortom, een goede 'bang for the bucks' verhouding. Kost nu ongeveer 80 tot 90 euro dacht ik.

Dat is helaas wat buiten het budget. Heb voor mezelf al wel een lijstje gemaakt met videokaarten die het eventueel zouden kunnen worden. Ik ga nu kijken welke er overblijven en dan zal ik hier misschien nog om advies vragen over mijn keuzes.

Tjah.. Het is natuurlijk ook de vraag hoe lang jij nog met je systeem gaat doen. Is dat één jaar zou ik er inderdaad niet teveel geld in steken, is dat twee jaar en ga je ook nieuwere spellen spelen, is de HD4770 (of HD4850) echt geen verkeerde keuze. Anders heb je volgend jaar weer een punt waarop je pc het allemaal niet meer aankan.

Videokaarten worden niet voor niets zo snel beter. De markt vraagt erom, het is niet de fabrikant die het zo leuk vind om miljoenen (miljarden?) te steken in research. De gamestudio's zelf zorgen hier voor aangezien de spellen steeds zwaarder worden, en wil je als chipbakker nog enig aandeel houden in die markt moet je wel..
En dit heeft dan ook automatisch tot gevolg dat kaarten erg snel verouderd zijn en dus al snel niet meer meekomen met de huidige games.

Tjah.. Het is natuurlijk ook de vraag hoe lang jij nog met je systeem gaat doen. Is dat één jaar zou ik er inderdaad niet teveel geld in steken, is dat twee jaar en ga je ook nieuwere spellen spelen, is de HD4770 (of HD4850) echt geen verkeerde keuze. Anders heb je volgend jaar weer een punt waarop je pc het allemaal niet meer aankan.

Videokaarten worden niet voor niets zo snel beter. De markt vraagt erom, het is niet de fabrikant die het zo leuk vind om miljoenen (miljarden?) te steken in research. De gamestudio's zelf zorgen hier voor aangezien de spellen steeds zwaarder worden, en wil je als chipbakker nog enig aandeel houden in die markt moet je wel..
En dit heeft dan ook automatisch tot gevolg dat kaarten erg snel verouderd zijn en dus al snel niet meer meekomen met de huidige games.

Ja, dat snap ik. Maar wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven he :) Hou met Feyenoord namelijk niet erg veel geld over :D

Ja.. Daar heb je ook weer een punt mee ;) Ik ken het, woon 2 kilometer bij de kuip vandaan.
Je budget is dus 50 tot 60 euro begrijp ik. Welke kaarten heb je zelf op het oog?

Ja.. Daar heb je ook weer een punt mee ;) Ik ken het, woon 2 kilometer bij de kuip vandaan.
Je budget is dus 50 tot 60 euro begrijp ik. Welke kaarten heb je zelf op het oog?

Woon iets verder weg en het zijn vooral de uitwedstrijden die het duur maken. Heb een nogal grote lijst met kaarten, dus zal ik eerst er even een hoop van schrappen en wat er dan overblijft even posten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan