pc loopt vast bij inactiviteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

nanko013

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2001
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem met mijn pc. Hij doet het prima met alle programma's en bewerkingen die ik uit voer. Maakt niet uit hoe lang ik er op werk. Nooit problemen. Alleen... als ik een tijdje de pc gewoon aan laat staan en er niet op werk dan bevriest ie. Ik kan wel de muis nog bewegen maar de pc reageert op niets meer waar ik op klik.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Virus en spyware tests heb ik al gedaan en ook screensaver en standby instellingen heb ik gecontroleerd.

Nee, hij gaat niet in de slaapstand. Ik heb al die tijden op heel lang ingesteld staan...

Hij kan de muis wel bewegen? Wat denk je dan?:p

Welk besturingssysteem draai je?

Nou, dit is eigenlijk wel een beetje typisch voor xp. Het is een 'bug' die is opgelost in vista. In principe is het geen bug, maar een kortzichtigheid van microsoft. Ze laten windows xp mooi draaien en wanneer er niets meer gebeurd op de pc grijpt windows xp zijn kans om de achtergrondtaken alle vrijheid te geven.

Bij jou heeft dat jammer genoeg tot gevolg dat die achtergrondtaken ervoor zorgen dat je pc niet meer reageerd. De meeste van deze achtergrondtaken startten tesamen op met windows.

Ik raad je dus aan de opstartlijst van msconfig eens uit te kuisen.

Indien dat geen succes heeft heb je 3 opties:

1. Upgraden naar vista
2. Je pc upgraden zodat hij misschien in staat is deze narigheid van xp beter te ondervangen.
3. Je computer vrij snel in stand-by laten zetten zodat windows xp de kans niet meer krijgt om de achtergrondtaken naar de voorgrond te halen.

Dank je voor je reactie. Msconfig had ik al eens bekeken maar die optie van de standby kan ik wel eens proberen. Maar er is dus geen echte oplossing voor dit probleem begrijp ik?

Dank je voor de tips! Ik ga het uitproberen. Als ik weet of het werkt dan laat ik hier even een reactie achter!

Ik di zelfde probleem met vista zodra ik er en tijdje niet op werk dan gaat hij naar zwart scherm en dan hangt hij daar op vast.
Dan kan ik de muis wel bewegen maar de pc hangt compleet vast.
Ik moet hem telkens opnieuw opstarten.

Hoe kan dit

Dat is een ander probleem. vista kan hier namelijk beter tegen. Voer eens een systeemherstel uit, controleer je systeem op virussen en spyware en controleer of alles up 2 date is.

hoi topicstarter.
ik heb precies hetzelfde probleem als dat jij hebt...

heb je er in de tussentijd al een oplossing voor gevonden?
lijkt me prettig om te horen, ikzelf kom er echt niet achter:(

groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan