pc loopt vast bij opstarten...

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijspeters

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Berichten
6
als ik mijn pc (niet deze) met win. 98 opstart...komt gewoon het buroblad enzo. Maar wil ik vervolgens nar deze computer, en dan dubbel op klik, opent hij dat niet. Sterker nog, hij loopt vast (kan dus helemnaal nix meer doen, alleen resetten). Wil ik het configuratiescherm openen, doet hij precies hetzelde (vastlopen). alt. contr. del. werkt dan ook niet..geloof ik....please help...thnxx:rolleyes:
 
Dat klinkt toch een beetje als een virus.
Kun je nog wel in de veilige modus starten ?
 
ja dat wel, en dan kan ik wel alles doen....maar kheb 2x de virusscanner overheen laten gaan..en hij vond deze bestanden:
TROJ_MUSS.A
TROJ_SDOWN.A
TROJ_HARNIG.B
HTML_LAMEDON.A
TROJ_HARNIG.B
HTML_LAMEDON.A

(ze 2x dezlefde naja)
geeft ze in quarantaine gezet....en daarna nog een x gecheckt en toen vond hij nix...?? ben benieuwd wak nu moet doen...
 
Ik denk dat het er ook een beetje vanaf hangt welke bestanden zijn aangetast en of ze te repareren waren.

Als het erg veel systeembestanden zijn die zijn aangetast dan is het misschien te overwegen om een nieuwe installatie te doen.
 
dus heel windows opnieuw te instalere??...maar zou et ook anders kunnen?? of ken je ergens zien welke bestanden aangestast zijn ofzo...:S computer formateren is bij ons hele klus...(videokaart instaleren lukt heeel moeilijk) ....

maja als et moet...:(
 
Wacht anders even af en kijk of windows normaal blijft werken. In dat geval kun je het zo laten. Als er fouten op gaan treden dan zul je moeten installeren
 
het probleem is dat veel virusscanners trojans niet kunnen verwijderen.. dus dat moet je handmatig weghalen of een schone installatie doen. of met trojan scanner proberen..
 
edit: heb nu met online virusscanner mssys.exe en explore.exe, backdoor.trojan gevonden. OOk Isd.f3.dll --> download.trojan..:S:S...ligt et daaraan...en weet iemand hoe die binnen zijn gekomen..??? grtzzz
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan