Als ik mijn Nikon Coolpix L16 via een usb-kabel aan mijn pc hang om foto’s te downloaden gebeurt het volgende: na enkele minuten (tijdens of na het downloaden) valt mijn internetverbinding weg (die bij deze handeling helemaal niet in gebruik is). ‘Herstel’ werkt niet en als ik kijk op ‘Beschikbare netwerken’ dan is mijn eigen modem (Thomson van KPN IPB) verdwenen. Herstel is alleen mogelijk door het kabeltje van de Gigaset USB-adapter uit de pc te trekken en er weer in te pluggen. Vervolgens loopt mijn pc na een minuut of tien (de camera is dan al lang en breed verwijderd en ik ben weer met totaal iets anders bezig) volledig vast. Enige oplossing is de netschakelaar uit en weer aan zetten. Ook als ik de internetverbinding niet heb hersteld loopt de pc vast. Het eerst wegvallen van de verbinding met mijn modem en vervolgens vastlopen van de pc gebeurt iedere keer als ik de camera aan de pc hang om foto’s te downloaden (via Picasa). De eerste keren dat ik de camera gebruikte was dit probleem er niet en ik heb niets veranderd. Ik heb de indruk dat het is ontstaan na Microsoft updates, maar of dat ermee te maken heeft weet ik niet. Wie weet een oplossing.
(Nu download ik foto’s door de SD-kaart van de camera in de pc te steken en dat werkt prima, maar daar staan dan weer niet alle foto’s op. Een deel staat blijkbaar op het interne geheugen van de camera)

(Nu download ik foto’s door de SD-kaart van de camera in de pc te steken en dat werkt prima, maar daar staan dan weer niet alle foto’s op. Een deel staat blijkbaar op het interne geheugen van de camera)