pc loopt vast door wireless

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarfvz

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,

Ik ben bij een kennis bezig met een laptop, en bedraad werkt het prima, maar zodra ik draadloos wil gaan via een Linksys of SMC pcmcia kaart loopt de laptop helemaal vast, en soms gaat die wel door, en verteld die ook dat die verbinding heeft, maar dat heeft die dan niet, en als ik de verbinding probeer te herstellen loopt die weer helemaal vast, alleen met de aan/uit knop krijg ik hem weer aan de praat.

We hebben windows er al opnieuw opgezet, maar niks blijkt te helpen.

We hebben ook al 3 verschillende pcmcia kaarten geprobeerd, maar niks helpt

de Laptop is een Toshiba A30 ( P4 2.4 Ghz 512 mb Windows XP)

Alvast bedankt

Hallo,

Ik ben bij een kennis bezig met een laptop, en bedraad werkt het prima, maar zodra ik draadloos wil gaan via een Linksys of SMC pcmcia kaart loopt de laptop helemaal vast, en soms gaat die wel door, en verteld die ook dat die verbinding heeft, maar dat heeft die dan niet, en als ik de verbinding probeer te herstellen loopt die weer helemaal vast, alleen met de aan/uit knop krijg ik hem weer aan de praat.

We hebben windows er al opnieuw opgezet, maar niks blijkt te helpen.

We hebben ook al 3 verschillende pcmcia kaarten geprobeerd, maar niks helpt

de Laptop is een Toshiba A30 ( P4 2.4 Ghz 512 mb Windows XP)

Alvast bedankt

Misschien is er wat opgeblazen op het moederbord.
Een PCMCIA kaart kan je niet zomaar uit het slot halen als de laptop aan staat.
Vaak gaat dit wel goed, maar op een gegeven moment kan je iets opblazen en dan werkt het niet meer.

Als het goed is heb je rechtsonder een pictogrammetje staan met Hardware veilig verwijderen. Deze moet je ook gebruiken !!!

het veilig verwijderen hoort toch alleen bij USB apparaten?

het probleem doet zich ook voor als het pcmcia kaartje er in zit

het veilig verwijderen hoort toch alleen bij USB apparaten?

het probleem doet zich ook voor als het pcmcia kaartje er in zit

USB apparaten kan je naar mijn weten gewoon verwijderen zonder problemen.
Met een PCMCIA kaart is dit anders, deze moet je eerst veilig verwijderen en daarna kan je het uit het slot halen.

Als dit in het verleden bij jou een keer verkeerd is gegaan, kan er iets opgeblazen zijn op het moederbord. Maar nogmaals, meestal gaat het wel goed.

Mijn vermoeden is dat dit ook gebeurd is, omdat je zegt dat je al 3 kaartjes hebt geprobeerd. Dus het probleem zit niet bij de kaart, maar bij de Laptop.

Wat ik me nog bedenk is : Heb je wel de drivers geinstalleerd voor het PCMCIA slot.
Anders wordt geen enkele kaart herkend.

Laatst bewerkt door een moderator:
We kwamen gisteren toevallig de originele cd's van de laptop tegen (jaren spoorloos verdwenen) ik denk dat ik een recovery doe vanaf originele cd, en daar zou alles dan compleet moeten zijn.

Het vage is, is dat hij vast loopt wanneer ik bij het wireless verbinding herstellen ( dus rechts onder bij de klok, rechtermuisknop op het icoontje van het wireless en dan status herstellen) hij komt dan met een venster dat hij kaart uitneemt, kaart weer inschakelen, en bij ip adres toewijzen loopt die dan vast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan