Pc loopt vast elk half jaar.

• Onderwerp starter Onderwerp starter sdr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sdr

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2001
Hallo, we hebben een probleem met de pc waar ik niet meer uit kom.
Wat is er aan de hand.

Pc een anderhalf jaar geleen gekocht ongeveer.
na een half jaar liep de pc vast,we hebben in die tussentijd geen veranderingen aangebracht.
Als je dan opnieuw opstart dan gebeurt er helemaal niets , alleen een zwart scherm, geen foutmeldingen ofzo.
Opstarten in veilige modus lukt meestal pas na de 10de keer.
Systeemherstelpunt terugzetten lukt ook niet omdat hij dan alweer vast loopt.

Uiteindelijk opnieuw windows erop gezet en geen problemen gehad, ook in de logboeken niet.Een half jaar later weer precies hetzelfde, geen tijd verspillen maar meteen windows er opnieuw op en draaien maar, de maxtor schijf gecontroleerd op fouten met Powermax en er wordt niets gevonden.
Nu een half jaar later weer hetzelfde.
Het maakt niet uit welke windows we erop zetten [home of pro]

Herkent iemand dit en als dat al zo is , vertel ons aub wat het was.

Bedankt

ps, ga morgen wel een nieuwe schijf kopen voor de zekerheid.

In de illegale versies van Windows XP zit een zgn tijdbom.
Deze gaat volgens mij na een half jaar "af".

MIsschien dat dit het verklaard.

Succes, Ramon

P.S. Op google kun je wel meer informatie vinden over deze tijdbom.

Succes, Ramon

Daar heb ik nu nog nooit van gehoord:confused:

Succes, Ramon

Als je al met info komt,doe het dan goed en zet er een link bij waar je dit soort onzin kan vinden.Want onzin dat is het op zeker [tenzij het tegendeel wordt bewezen of bewezen kan worden]

Als je al met info komt,doe het dan goed en zet er een link bij waar je dit soort onzin kan vinden.Want onzin dat is het op zeker [tenzij het tegendeel wordt bewezen of bewezen kan worden]

Nu hoef je niet meteen te reageren met dat het onzin is. Want als jij zeker weet dat het onzin is, kom jij dan maar eens af met bewijzen dat het onzin is. Ik wacht met beslissen tot ik bewijzen zie.

Succes, Ramon

Ha, ha, lekker hè, die broodjes aap.:p :D :D

TS, het kan een niet goed functionerede RTC op het mobo zijn, heb je al eens gekeken of er een bios update is, die misschien dit probleem kan verhelpen?

Nuja, tijdbom of niet, hier overleeft geen enkele xp installatie het een half jaar. Ik kuis geregeld eens helemaal op. Na een half jaar intensief gebruik zijn de systemen hier echt baggertraag.

:confused: Hier draait er een installatie vanaf 2001, wel met alle updates, en verhuizingen naar nieuwe hardware, geen enkel probleem.:cool:

Het spijt me als het onjuist is wat ik heb gezegd en bied hiervoor dan ook mijn excuses aan. Maar in mijn reactie ben ik uitgegaan van wat mij is verteld + evt eigen ervaringen. Uiteraard kan ik hierbij fout zitten en ik ben blij dat jullie mij daarop proberen te corrigeren, alhoewel vind ik dat sommige reacties vrij "onaardig" worden geformuleerd terwijl denk dat dat niet helemaal nodig is.......

Ook zou ik graag weten wat wel een goede/concrete verklaring is voor het probleem van de poster.

M.vr.gr. Ramon

Heren heren, "koekje erbij" :) Laten we proberen tot een oplossing te komen voor de TS. En als er iemand reageert met wat voor die persoon een reden zou kunnen zijn hoeft die nog niet afgebrand te worden. ;)

:confused: Hier draait er een installatie vanaf 2001, wel met alle updates, en verhuizingen naar nieuwe hardware, geen enkel probleem.:cool:
Installeer maar eens opnieuw, je zult zien dat hij net als herboren zal zijn. Je weet niet wat je mist.

Installeer maar eens opnieuw, je zult zien dat hij net als herboren zal zijn. Je weet niet wat je mist.

Ach, die tijd heb ik allang achter mij gelaten, hij is schoon en poepiesnel, met een windowsmap van nog geen 2 gig.

Als je hem goed onderhoudt, heb je helemaal geen nieuwe install nodig, maar ja, sommige kunnen dat, en andere weer niet.:cool:

Sommigen leveren bij hun 2e vraag nog minder systeemgegevens, en hopen dan dat iemand met een verklaring komt voor hetgene wat ze denken te zien en vergeten het andere topic waar mensen daadwerkelijk hun tijd insteken, omdat ze zich in de maling genomen voelen.

Voornamelijk het jezelf beledigd voelen en nog minder systeemgegevens aanreiken dan in het eerste topic doet heel veel goed :thumb:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=1741264

Plezier ermee, ik steek me tijd hier niet meer in.

een probleem 1 x per half jaar, zonder systeemgegevens is niet te traceren, zoals ik ook al heb gezegd in het andere topic.

Raden naar een probleem zonder gegevens is als water naar de zee dragen. TS wil gewoon horen dat er iets niet goed zit, wat elk half jaar een probleem veroorzaakt. Zonder gegevens, zonder echte daadwerkelijke test van tijdsduur kom je er nooit achter.

Ach, die tijd heb ik allang achter mij gelaten, hij is schoon en poepiesnel, met een windowsmap van nog geen 2 gig.

Als je hem goed onderhoudt, heb je helemaal geen nieuwe install nodig, maar ja, sommige kunnen dat, en andere weer niet.:cool:

2 giga?? Wat staat daar allemaal in:confused: De mijne is er maar 1,2(op mijn athlon k6 is die zelfs maar 900 MB) Op iedere pc krijg ik die map zeker onder de 1,3 zonder veel gekke dingen te doen. Bij mij is het probleem dat er ook andere mensen op de pc's zitten, dat zorgt ook voor veel onheil.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan