Pc loopt vast, fout in logboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans89

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Hallo,

Ik heb al een tijdje het probleem dat de pc even vastloopt, het beeld slaat vast voor een korte tijd. Daarna doet hij het weer gewoon.
Het maakt niet uit of je een game speelt of dat je op internet aan het surfen bent.

Op het forum zag ik dat iemand verwezen werd naar het logboek van de pc, hier worden fouten weergeven. Bij mij zijn dat, volgens mij, telkens dezelfde:

Het apparaat \Device\Ide\IdePort3 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd.

Nou is mijn vraag of iemand weet wat het precies inhoud. Ik kwam zelf uit bij de cd-rom/dvd-rom drive, alleen zou ik niet weten wat er fout aan kan zijn.

Specificaties:

processor: AMD Phenom (tm) 9850 Quad-Core Processor, MMX, 3DNow (4 CPUs) 2,5GHz
Geheugen: 3328 MB RAM
Wisselbestand: 932MB Gebruikt, 4278MB Beschikbaar
DirectX: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
Video: NVIDIA GeForce 9600 GT 512MB

Iemand een oplossing??

Alvast bedankt,

Hans

Mochten er temperaturen nodig zijn dan kan ik deze ook nog geven.

Kijk 's bij apparaatbeheer of je daar iets ziet en of je daar je apparaat kan vinden?
"Normaal" heb je maar 2 ide poorten.

Laatst bewerkt:
Probeer eens de IDE channels opnieuw te installeren?
In device manager uninstallen en dan gewoon ze automatisch door pc opnieuw laten installeren.
Mvg Timothy

Even voor mijn duidelijkheid:

Wat is een ide-poort precies??

Dan weet ik een beetje waar het over gaat, en dat vind ik wel net zo handig :)

Bedankt voor de reacties en ik ga kijken of ik er wat aan heb.

Gr

Ik heb even bij apparaatbeheer gekeken, voor zover ik weet zie ik daar niets raars tussen staan.
Onder het tabblad IDE ATAT/ ATAPI-controllers staat wel 2 maal 'primair IDE-kanaal', 2 maal 'secundair IDE-kanaal' en ook 'standaard dual channel PCI IDE Controller' staat er 2 keer.

Ik heb even bij apparaatbeheer gekeken, voor zover ik weet zie ik daar niets raars tussen staan.
Onder het tabblad IDE ATAT/ ATAPI-controllers staat wel 2 maal 'primair IDE-kanaal', 2 maal 'secundair IDE-kanaal' en ook 'standaard dual channel PCI IDE Controller' staat er 2 keer.

Dat is denk ik niet raar, maar ik zou toch gewoon proberen ze te deinstalleren en windows zelf naar de drivers laten zoeken.

Succes

Timothy

Ik ga ze uninstallen.
Na het uninstallen hoef ik niks te doen en worden ze vanzelf weer geinstalleerd of moet ik ze zelf weer installeren??

Hans

Ik ga ze uninstallen.
Na het uninstallen hoef ik niks te doen en worden ze vanzelf weer geinstalleerd of moet ik ze zelf weer installeren??

Hans

Normaal dan op de knop zoeken naar gewijzigde apparaten klikken en dan zouden ze automatisch moeten installeren vanzelf.

Maar neem voor de zekerheid een backup

'standaard dual channel PCI IDE Controller' staat er 2 keer.[/QUOTE zei:
Rechtsklik-eigenschappen
kies: dit apparaat uitschakelen (als dit kan)
anders evt optie in BIOS uitschakelen

Hoi !

En dan maar hopen dat de PC nog op start met de IDE-controller uitgeschakeld....

Sorry, hoor maar ik vind dit een advies van niets !

Beter is om de chipdrivers van je mobo op te zoeken op de site van de fabrikant, die downloaden en installeren.

Greetz,

Harry.

@Harry
Het is toch 'n PCI IDE controller?
Neem aan dat als je geen IDE insteekkaart in je PCI-slot hebt zitten je deze uit kunt schakelen of zie ik dat verkeerd?

Hoi !

Zonder die controller worden je HDD's etc. door Windows niet gezien....

Probeer het zelf even op 'n PC met 'n IDE-C-schijf; mogelijk lukt het tegenwoordig wel.....

In de tijd van de VIA 400 chipsets kon je zo ongeveer voor een repair-install gaan.

Greetz,

Harry.

Ik geloof je op je woord,zal het t.z.t. eens uitproberen op de oude experimentele pc boven.
Ik zal geen adviezen meer geven die ikzelf nog niet uitgetest heb.

Hoi !

Zonder die controller worden je HDD's etc. door Windows niet gezien....

Probeer het zelf even op 'n PC met 'n IDE-C-schijf; mogelijk lukt het tegenwoordig wel.....

In de tijd van de VIA 400 chipsets kon je zo ongeveer voor een repair-install gaan.

Greetz,

Harry.
Als ze worden gedeinstalleerd en dan automatisch direct door windows weer opgezet? Is er toch geen enkel probleem?

Hoi !

Mits: Windows ze herkend, en niet de drivers van de chipset nodig heeft.

Je hebt het over XP, servicepack ??, niet over Win 7 !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Mits: Windows ze herkend, en niet de drivers van de chipset nodig heeft.

Je hebt het over XP, servicepack ??, niet over Win 7 !

Greetz,

Harry.

Heb het zonet in xp ,vista en win 7 geprobeert en hij vondt ze automatisch terug en installeerde ze zonder probleem ;)

Bedankt voor alle reacties,

ik ga nu de poorten deinstalleren. hoop dat er geen problemen zullen volgen.
ik hou jullie op de hoogte.

het gaat om service pack 3

gr
hans

Ik heb gisteren avond de poorten gedeinstalleerd... bij 1tje gaf hij aan de pc af te moeten sluiten, deze heb ik bewust laten staan. Toen ik de computer liet zoeken naar gewijzigde apparaten vond hij inderdaad de poorten/kanalen die gedeinstalleerd waren en vroeg hij via de installatie wizzard of ik ze wou installeren. Dat heb ik gedaan.
Vervolgens, na meerde wizzard's te hebben voltooid kan hij het stuurprogramma van de poorten/kanalen niet installeren, probleem dus!
Heeft iemand hier ook nog een oplossing voor.

Voor de extra info: hij vond wederom 3 poorten dus ik denk dat ik er toch 3 heb??:confused:

Ik heb de pc een herstelpunt laten op starten dus de problemen zijn voorlopig verholpen alleen het probleem waar het om ging nog niet :p

Hans

Hoi !

Nieuwe drivers nu al geprobeerd (van de site van je mobo-bakker) ?

Zoals ik hier eerder meldde maakt de gebruikte methode (uitschakelen van poorten) je probleem alleen maar groter.

Greetz,

Harry.

Hallo Harry,

Zou je me uit kunnen leggen wat de chipdrivers van mijn mobo zijn... en wat een 'mobo-bakker' uberhaupt is... Ik weet er niet zoveel van dat ik nu begrijp waar het over gaat!

Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan