PC loopt vast, Geen beeld, nog wel opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexaniji

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2010
Beste helpmij leden,

Vanochtend liep mijn pc opeens vast, Ik zat alleen op youtube, en had Tweetdeck aan. Hij liep gewoon vast, en ook het geluid van het filmpje bleef hangen. Ik heb even gewacht. Maar er gebeurde niks. Toen heb ik de pc uitgezet d.m.v de knop aan de voorkant.

Daarna wilde ik hem weer aanzetten, Toen gaf de pc geen beeld meer. Hij wilde overigens wel aan. Ik dacht dat het aan mijn videokaart lag, en heb een monitor onboard aangesloten. Dit werkte helaas ook niet. Heb toen de stroom er een half uurtje afgelaten, en opnieuw geprobeerd. Maar weer geen succes, Het laatste wat ik kon bedenken, was het batterij'tje op het moederbord er een 15-30 minuten uitlaten. Dit heb ik geprobeerd. Maar ALWEER geen beeld

Ik weet niet wat ik verder nog kan proberen :S.

Specs:
MSI 880GM-E41
AMD Athlon II x4 640
12GB DDR3 1333Mhz CL9
Sapphire Radeon HD 6670
500GB Western Digital (SATA)
120GB Seagate Barracuda 7200.9 (IDE)
420Watt voeding

Ik hoop dat we samen een oplossing kunnen vinden,

Mvg Gino Brugman

heb je wel de videokaart eruit gehaald tijdens het testen? op de onboard aansluiting?
probeer anders even met 1 reepje ram te draaien en blijf toevoegen tot je geen beeld meer hebt (als je direct geen beeld hebt die apart leggen en met andere beginnnen)

Ik heb het getest zonder de video kaart erin, Ik zal nu even doen wat je zei over dat ram :)

///edit///

Ik heb er nu maar 2GB inzitten, En hij doet het weer. Ik zal even specifieke ram modules noemen

2x 2GB Kingston KVR1333D3N9/2G
2x 4G ADATA AD3U1333C4G9/2

Ik heb nu een reepje Kingston erin, En zal het nog opvoeren. Ik ga weer even verder proberen! :)

///edit///

Ook 2x 2GB Van kingston is geen probleem. Ik zal er nu eentje van ADATA bij doen :)

//edit//
Ook de 2x2gb + 1x 4GB IS geen probleem, Ik las wel in de bootscreen van het moederbord ( met het merk en info over de pc als hij opstart) Dat er staat van: "Ram Frequency 1333" en dan iets van unganged 64-bit mode erachter. Is dit normaal?. Ik probeer nu ook de laatste 2GB En zal verslag geven :)

//edit//

Hij doet het weer, Maar ik zal zo even een foto posten van dat begin scherm ;)

Laatst bewerkt:
PC Net opgestart. Krijg ik een Blue Screen of death :S Pc ge-reboot. Doet het wel weer gewoon :)

Hier de BSOD

dit is meestal een ram probleem.. ik weet niet of je een hirens boot cd oid hebt? zodat je een ram test kan laten lopen en kijken of je ram nog goed is..
kan idd ook zijn dat je ram niet samen werkt..

Laatst bewerkt:
Heb geen eens een CD/DVD driver :P Die is al een tijd kapot. Heb ik nooit wat voor vervangen, Aangezien ik nooit CD's gebruik. Het kan idd zijn dat het niet samen werkt. Maar ik ga binnekort waarschijnlijk nog een setje ADATA kopen. Zou dan beter moeten werken.

beste is dan ook dezelfde snelheid en alles te krijgen :)

neem aan dat hiermee je vraag opgelost is? (status even daarop zetten dan)

Laatst bewerkt door een moderator:
De kingston en ADATA hebben alle bij dezelfde Freq. en CL en zo. Dus opzich zou het lekker moeten werken. Misschien omdat het 12GB dat hij problemen heeft? Misschien als het 16GB dat het beter draait. Want 16 is een hexadecimaal getal, En aangezien PC's daar mee werken.

Ik zou graag willen weten hoe ik die BSOD in de toekomst kan voorkomen :(

vaak heeft het met het merk (of soms zelf andere serie) te maken soms gaan 2 merken geheugenmodules niet samen.. of 1 van je reepjes is defect test dit zelf altijd met een hirens boot cd en dan memtest daarop..

maar je kan deze proberen onder windows http://hcidesign.com/memtest/ of een andere memtest heb zelf helaas geen ervaringen met het testen onder windows zelf

Is het mogelijk de Hirens CD Bootable te maken op USB?

Waarom ineens quoten? De conversatie vindt alleen tussen jullie tweeën plaats!

Hallo, Ben ik weer.

Ik zat net een youtube filmpje te kijken. En mijn pc liep WEER vast. Ik heb hem dit keer even laten gaan, Het geluid stopte daarna ( ging uit). Ik heb toen mijn pc uit gezet. En weer aan, en hij deed het gelukkig weer.

Hoe kan ik dit voorkomen in de toekomst?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan