Pc loopt vast mét internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

magical00

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2007
Hallo iedereen (hopelijk zit ik in de juiste subforum...)

Ik heb een computer probleem waarvan ik denk dat het aan mijn internetverbinding kan liggen.

Sinds zaterdagavond loopt mijn computer hélélmaal vast (dus ook geen muisbeweging) na ongeveer 5 tot 10 minuten internetverbinding. Ik heb sindsdien misschien wel 80x opnieuw moeten starten. Alleen ik merk dat alles prima gaat wanneer ik mijn internetverbinding kabeltje eruit heb gehaald (wel vreemd, of niet?)

Ik had zoiezo al een enorm trage computer dat weer behoefte had aan een grote schoonmaak. Dus heb ik (na veel moeite) mijn computer weten te formatteren. Als eerst wou ik even snel een windows update en norton update uitvoeren. Maar al snel na zo'n 5 minuten loopt alles wéér vast! Dit kan toch niet meer aan een goed werkende/verschoonde pc liggen? Dit gebeurd ook alleen mét verbinding (zonder verbinden heb ik nergens last van.. maar ik wil natuurlijk wel kunnen internetten)

Heeft iemand enig idee waar het probleem kan liggen? Ik hoop dat iemand mij zsm kan helpen want ik ben echt als sinds zaterdag aan het stressen :confused:

Ik heb trouwens Tele2 :mad:

cCleaner verwijdert alleen geen ingevulde formulieren van bijv. google. (dus als je iets intikt blijft het onderaan staan) als je veel googled neemt dit natuurlijk ruimte in.
Bij IE: Extra -> Internetopties -> Bij browsegeschiedenis staat verwijderen en daar onderaan staat alles verwijderen, dit kun je ook proberen dat maakt ook weer wat ruimte vrij :)

Als je een andere computer hebt kun je het proberen CCleaner op een memorystickje te zetten, en het bestanjde is maar een paar MB misschien zou je dat snel kunnen downloaden? Anders bovenstaande methode gebruiken om je pc wat te legen ;)

cCleaner verwijdert alleen geen ingevulde formulieren van bijv. google. (dus als je iets intikt blijft het onderaan staan) als je veel googled neemt dit natuurlijk ruimte in.
Bij IE: Extra -> Internetopties -> Bij browsegeschiedenis staat verwijderen en daar onderaan staat alles verwijderen, dit kun je ook proberen dat maakt ook weer wat ruimte vrij :)

Browsegeschiedenis, cookies en tijdelijke internetbestanden verwijderen zal weinig uitmaken als ik nog nét mijn pc heb geformatteerd en zéér weinig heb kunnen internetten vanwege dit probleem. Ik heb dus ook zat ruimte... Dus daar zal ik helaas weinig aan hebben :confused:

:(

Dan heeft cCleaner waarschijnlijk weinig zin want dit doet ongeveer wel hetzelfde.

Als je een andere computer hebt kun je het proberen CCleaner op een memorystickje te zetten, en het bestanjde is maar een paar MB misschien zou je dat snel kunnen downloaden? Anders bovenstaande methode gebruiken om je pc wat te legen ;)

Ja ik zit nu op een andere pc. Dat ga ik even proberen... ( ook al heb ik weinig hoop :D )

Met kabel :)

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt proberen een andere kabel te gebruiken of evt. eens een andere modem te gebruiken? ik heb het 1x gehad dat mijn computer vastliep door mijn modem die kapot was gegaan. gelukkig had ik nog een andere liggen.

Een andere kabel of modem :eek: Dat wordt dan wel ff uitgebreid klussen hier in huis.
De modem zelf zal wel niet kapot zijn want hier op deze computer (in een andere kamer, maar wel via dezelfde modem) werkt alles gewoon perfect...

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Probeer dan eens een andere kabel, een andere oplossing weet ik op dit moment niet :o

Ik neem aan dat een kapotte kabel alleen verbindingsproblemen zal opleveren (geen of langzaam internet) En dat zal de computer verder niet helemaal vast laten lopen.. :( Toch erg bedankt voor de tips...

Misschien dat iemand anders een oplossing voor mij heeft :rolleyes:

.

Een beetje google research gedaan:

In de lijst moet onder 'network adapters' de netwerkkaart te zien zijn en er mogen geen foutmeldingen bij staan. Als er een uitroepeken of een kruisje bij de netwerkkaart staat dan kun je dubbelklikken op de kaart om te zien wat het probleem is. Waarschijnlijk is er geen of een verkeerde driver geïnstalleerd.

Draadloze en gewone netwerkkaarten vind je beide onder 'network adapters'. Een netwerkkaart kan ook uitgeschakeld zijn. Je ziet dan een rood kruisje staan. Rechtermuisklik op de netwerkkaart en kies 'enable' om te proberen de netwerkkaart aan te zetten.

Zou er idd geen uitroepteken moeten verschijnen als mijn netwerkkaart kapot is of niet helemaal goed werkt? :( Ik heb net even snel gekeken.. alles werkt correct :confused: Of zou het controleren van zo'n netwerkkaart ook op een andere manier kunnen? En hoeveel kost zo'n nieuwe nou eigenlijk???

.

Netwerkkaarten waar een gewoon kabeltje in moet zijn hélemaal niet duur.

Maar ligt het dan eigenlijk ook wel aan m'n netwerkkaart..
Mijn computer zegt in ieder geval dat deze goed functioneert :)

Update:

Ik heb een netwerkkaart dat geintegreerd is in het moederbord.
Nu heb ik een Pci insteek netwerkkaart gekocht...

Ik heb zo'n 30min probleemloos kunnen internetten. Ik was natuurlijk heel blij, maar toch liep hij weer vast. Oke, 1 keertje kan gebeuren dacht ik. Maar hierna heb ik het nog 3x geprobeerd, hij loopt net als eerst na 5-10min vast of zelfs al gelijk bij het opstarten... (en dit alléén mét internetverbinding)

Wat nu? Waar kan het anders aan liggen.. ?
(Het kabeltje is trouwens nog zo goed als nieuw..)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan