pc loopt vast met gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander13

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
hallo,
sinds kort heb ik last van dat mijn pc regelmatig vast loopt als ik aan het gamen ben. ik game eigelijk alleen maar op deze pc.
ik heb ook last van dat mijn videokaart slechter wordt omdat ik in call of duty screenlagg en ook omdat sommige teksten gewoon 1 zwarte vlek worden.
als mijn pc dan vast loopt loopt alles vast en komt er een brommend geluid uit mijn headset/speakers. soms stopt het even en lijkt het alsof ik weer verder kan maar dan begint het weer. ook mijn internet ligt er direct af. kan dit aan die kapotte videokaart liggen?
alvast bedankt:thumb:

is je pc helemaal stof vrij?

Met name de koelblok van je cpu/GPU

lijkt me sterk hij staat gewoon hoog op een tafel en ik heb de kast laatst nog open gehad om een nieuwe netwerk kaart te plaatsen. of zou een nietwerk dat kunnen veroorzaken lijkt me sterkt :S maar over dat te warm worden ik denk eerder mijn videokaart. die wordt met call of duty rond de 75 graden. en zoals ik al zij ik screenlagg nu wel enzo en die zwarte vlekken.

EDIT: de temperaturen met call of duty zijn rond de 75graden videokaart en cpu niet meer als 60. rond de 50 ofzo en standaard ook rond de 50.

Laatst bewerkt:
Zou je dan je setup eens kunnen posten? De temperaturen zijn voor sommige systemen erg warm en voor andere weer aardig acceptabel. Zo is 75 graden voor mijn videokaart geen probleem maar 50 voor mijn processor veel te warm.

mijn setup kan ik zo niet helemaal zeggen omdat ik nu op mijn laptop zit.
maar wel het standaard.

mijn pc is een hp compaq dc7700
proccesor: pentium D 3.0GHZ
RAM: 1.5GB (niet veel maar genoeg voor warrock/combat arms. anders heb ik wel x360 :cool:)
videokaart een ati radeon HD4550

voor verdere info moet ik morgen even everest op mijn pc opstarten.

Dat is aardig aan de warme kant, je CPU kan nog wel op 50 graden maar je HD 4550 op 75 is te warm. Ik zou morgen in iedergeval even check op stof als je dat nog niet gedaan hebt. :)

achja ik denk dat het voor mijn vidoekaart al te laat is :shocked: gelukig had ik er geen 1 van een paar honder euro. maar ondertussen ligt deze fout dan aan mijn videokaart of moederbord/processor. want mijn pc staat nogal ingebouwd en is dus niet even naar een compressor te brengen. en vica versa ook niet :confused:

Videokaart op 75 graden te warm??? Daar klopt niet veel van, het is een beetje hoog, maar mijn oude 8800 GT werd 91 graden. Checken op stof is idd erg handig, wat ik ook had gezien bij mijn 8800 GT( 91 naar 61). http://www.systemrequirementslab.com/cyri/ , bij deze site kan je makkelijk even kijken of je pc de game goed kan runnen. En ik zou proberen je grafische instellingen niet te hoog te zetten, en is het trouwens call of duty 4 of modern warfare 2, namelijk aardig verschil. Proccesor lijkt me wat aan de trage kant.

het is modern warfare 2 idd. maar ik wat ik gelezen heb mag/kan een videokaart 100graden worden. natuurlijk is kouder altijd beter. de pc komt ook bij mijn vader vandaan die hem heeft gebruikt op zijn werk. en volstaat voor combat arms enzo goed genoeg. voor het echte gamen ga ik wel op de x360. maar dan zal ik morgen (na 2 uur) wel even mijn pc uitblazen en even mijn specs posten.

Videokaart op 75 graden te warm??? Daar klopt niet veel van, het is een beetje hoog, maar mijn oude 8800 GT werd 91 graden. Checken op stof is idd erg handig, wat ik ook had gezien bij mijn 8800 GT( 91 naar 61). http://www.systemrequirementslab.com/cyri/ , bij deze site kan je makkelijk even kijken of je pc de game goed kan runnen. En ik zou proberen je grafische instellingen niet te hoog te zetten, en is het trouwens call of duty 4 of modern warfare 2, namelijk aardig verschil. Proccesor lijkt me wat aan de trage kant.
Het is te warm omdat ik een HD4550 had die OC'ed op 45 graden bleef met passieve koeling. Ze raden aan om de HD4550 onder de 70 graden te houden, dus ja 75 graden is te warm.

ok heb ik gelijk een mooie reden om nog wat aan mijn pc te veranderen :p alleen... alsnog niet echt antwoord op mijn vraag. ligt dat vastlopen nou wel of niet aan mijn vidoekaart. want anders koop ik een nieuwe videokaart. (inc natuurlijk beter koeling)

Ik zou zeggen het word tijd voor een nieuwe pc, als jij een nieuwe videokaart koopt, dan is het wel weer iets anders waardoor je minder kan spelen. Ik raad een pc aan van 500 euro ofzo.

nieuwe pc wordt het niet zomaar :confused: heb namelijk niet zomaar 500euro in mijn achterzak. ik beide pc/laptop gekregen. en dan is 30euro voor een nieuwe videokaart beter als 500euro een nieuwe pc ;)

Oke snap ik, maar een videokaart van 30 euro heb je niet(en kan je sowieso geen mw2 mee spelen :P), Is die pentium 3.0ghz een duo core?? dan is het een ander verhaal, dan kan je namelijk makkelijk een nieuwe videokaart kopen

wat een schattig dingetje, ik wist niet dat ze zo goedkoop waren tegenwoordig, hmm iig veel s6 ermee, als je ooit nog eens een andere videokaart wil kopen moet je een Hd 5770 nemen(voor directx 11), want ik denk dat het toch aan je videokaart ligt

Laatst bewerkt:
haha bedankt ;)
hij viel mij ook totaal niet tegen :P
maar dan zal ik binnenkort toch ook maar een nieuwe videokaart bestellen. en ik heb vanavond even gegamed zonder kast dus helemaal open en hij liep weer vast. :confused: dus lijkt me sterk dat het dan toch te warm is. en met een stresstest kwam hij niet boven de 65 graden terwijl met cod of sniper ghost warrior wel. dus mischien was dat toch wel iets teveel. maar ik zal even kijken naar zon hd5770

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan