Pc loopt vast na opstarten dvd/cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

*remark.nl*

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2003
Hallo allemaal ik heb een probleem waar ik echt niets van begrijp het namelijk zo dat de ene keer wanneer ik iets wil instaleren via dvd of cd mijn pc vast loopt dwz. ik kan wel de beide dvd"s openen maar heb een scherm wat helemaal vastzit dus geen blauw scherm, en er voor mij niets anders opzit dan de pc opnieuw te starten met de aan/uit knop.
Het systeem draait op windows 2000 pro en heb een 3ghz intel pc 1000mb intern en Asus moederbord.
De ene keer loopt ie wel door en kan ik probleemloos iets instaleleren maar vooral met games van 2 cd"s kan ik echt wel vergeten en loopt ie vast zonder foutmelding of dat de processor te heet wordt of zo maw. ik snap er echt niks van.
Heb ook al beide dvd spelers afzonderlijk geprobeerd maar ook dat maakt niet uit.
Ook de laatste updates op drivers en heb ook SP4 geinstalleerd
Hoop dat iemand me raad kan geven.

Groetjes Ronald

Rechtsklik op Deze computer, kies Beheren en in het venster wat nu opent vouw je de Logboeken uit en kijk je in de Logboeken 'Toepassing' en 'Systeem'. Welke foutboodschappen zie je daar?

Toepassing=Ftpctrs, kan ftp prestatiestatistieken niet verzamelen=Foutmelding.
Waarschuwing=plug en play manager.

Systeem=service control manager geeft fout aan.
Waarschuwing=er is een fout ontdekt op app\device\harddisk\Dro tijdens een wisselbestandsbewerking.

maw heel veel fouten en waarschuwingen op deze 2

Die prestatiestatistieken zijn niet belangrijk; de andere wèl: het kan zijn dat je vaste schijf aan het overlijden is, maar het is waarschijnlijker dat het wisselbestand zelf corrupt is geraakt (vermoedelijk door verkeerd afsluiten van de computer). Als je rechtsklikt op Deze computer, en klikt op Eigenschappen, dan kun je op tabblad [Geavanceerd] de instellingen voor prestaties wijzigen: als je op Wijzigen... van het virtueel geheugen klikt, dan kun je in het volgende venster het wisselbestand verplaatsen - het is even uitvogelen hoe.

Heb de waarde verhoogt stond niet op de waarde die was voorgeschreven, ga even testen of het nu goed werkt.
Harde schijf moet ok zijn is 2 weken oud.

bedankt voor de uitleg

Helaas ook nu weer een frozen screen nadat ik de waardes van mijn wisselbestand heb verhoogd.
Heb nu een melding de sec drv kan vanwege de volende fout niet worden gestart, het systeem kan het bestand niet vinden.Deze fout staat in computerbeheer systeem.
En opnieuw een waaschuwing disk wisselbestand verwerking.

maar *remark.nl*, wat heeft dit met Internet Beveiliging te maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan