Pc loopt vast tijdens gamen - Hardware gerelateerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxboubaxx

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2006
Hallo allemaal,

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen,

Sinds een tijdje loopt mijn PC vast tijdens het gamen, nu dacht ik eerst dat het Vista was, maar na een tijdje sparen heb ik gister Windows 7 erop gezet en blijft hij gewoon af en toe vastlopen.
Nu heb ik dit probleem sinds mijn Videokaart is overleden, en ik een GTX 275 erin heb gezet.
Ik heb de nieuwste Nvidia drivers geinstalleerd, heb de temperaturen bekeken (me Fan speed vol aan gezet tijdens het gamen) dus daar kan het niet aan liggen.

Nu vroeg ik me dus af, waar zou het eventueel nog meer aan kunnen liggen?
Het zou namelijk ook aan het moederbord, of de BIOS ofzoiets kunnen liggen.. Maar veel verstand heb ik daar niet van.
Kan je een BIOS ook updaten? Want de moederbord drivers zijn ook up to date (750i SLI Nvidia)

Groetjes,

Bouba

Goedenavond,

Misschien de voeding welk merk en hoeveel watt is deze.

Volgens mij kan het niet liggen aan de BIOS, want dan zou je het tijdens het booten al iets gemerkt moeten hebben... En is het specifiek bij één spel, of bij meerdere?

over de voeding:
ik heb em standaard gekregen bij de computer (alternate)
600W en van OCZ technology.

Over de spellen,

Het begon eerst alleen bij GTA IV: episodes of liberty city.
vervolgens sloeg het door naar Splinter cell: conviction, daarna naar COD: MW2 en vervolgens zelfs (waar ik eerst geen last van had en als 1 van de enige spellen het gewoon deed) COD4: MW

Nu lijkt het erop dat het begon bij zwaardere spellen, maar nu ook overslaat naar minder zware spellen...

Ik zal even kijken of ik info kan vinden over het verbruik van mijn videokaart.

bedankt voor de snelle reacties :)

De videokaart heeft een verbruik van 350 tot 400 (372 ofzo) watt als hij goed bezig is
Idle is hij 150 watt

dan lijkt mij 600 watt wel genoeg toch?
alhoewel... ik heb gehoord dat de voeding kan aftakelen? zou het daarmee te maken kunnen hebben?

Ook toen hij vast liep, stond Nr 1 van mijn 4 processoren op 94% load...
de andere 3 stonden ook vrij hoog (weet niet meer precies maar rond de 70, 55 en 65 % load)
het is een Intel Q9300 (2,50 GHz)

vandaag trouwens nog maar 1x vastloper gehad:)

Morgen geen tijd om te gamen XD dan mensjes bedienen op me verjaardag en biertjes doen!

Groeten!

een 9800 GX2 maar die werkte niet meer... tenminste...
niet goed meer...
ik heb em nog wel en zou hem eventueel erin kunnen stoppen.

Misschien dat de videokaart nog goed is maar de software gewoon verknalt was

ik heb ongeveer precies dezelfde computer als jij. Videokaart GTX 275 en quad processor alleen dan op 2.88Ghz volgens mij. Windows 7 met 64bit. Ik had laatst ook dit probleem met Just Cause 2. Het spel startte wel op maar viel naar enige minuten direct weer uit. Ben rond gaan zoeken en op de Nvidia site de laatste drivers gezocht maar volgens de Nvidia site had ik die al. Toen ben ik naar Computerbeheer gegaan. Rechtermuisknop op de videokaart > stuurprogramma's bijwerken. Nu kwam hij wel oppeens met een update en daarna nooit meer problemen gehad. Misschien heb je dit al gedaan, misschien niet. Maar ik denk ik zeg het even.

Nog gefeliciteerd trouwens ;)

hey,

bedankt voor de tip en de felicitaties!
ik heb em geprobeerd maar hij zegt bij mij dat hij dan de juiste drivers heeft en er geen nieuwere zijn...
Nu heb ik even in mijn kast gekeken, en even rustig zitten kijken wat er misschien loos kon zijn...
Omdat ik zo'n vermoeden had dat het mijn processor moet zijn heb ik daar extra aandacht aan besteed.
Prompt viel mijn oog op de fan van mijn processor... VOL met stof!
hierdoor was de circulatie niet meer goed, dus ik heb hem eraf gehaald en schoongemaakt.
Toen er nieuw ingestopt en sindsdien nog geen vastloper gehad!
Hopen dat dit de oplossing is en dat het zo blijft de komende dagen, dan weet ik zeker dat het opgelost is

bedankt voor het meedenken, en sorry voor de overlast... ik had geen idee dat het zo'n simpele oplossing zou zijn!

Jullie horen het waarschijnlijk nog wel!

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan