pc loopt vast tijdens instal.maar hervat steeds na reboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

maatbeker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 aug 2008
Ik heb vandaag geprobeerd om op een kennis haar pc norton internet security te installeren.toen de installatie bijna klaar was liep de pc vast...dit waarschijnlijk omdat het een wat oudere pc is(amd 2000+ met 256ram)
maar steeds als ik nu de pc opstart begint hij weer met norton
initilazing of zo staat er dan.en dit blijft er gewoon uren voor staan.
iets anders openen of proberen is dan niet mogelijk.
wie o wie kan me hiermee helpen...groeten maatbeker

Wat u kunt proberen is Veilige modus. Als u tussen het moment dat de Bios net is opgestart en voordat de bekende lopende balkjes van Windows tevoorschijn komen op F8 drukt en vervolgens kiest voor Veilige modus (alleen Veilige modus, dus niet met netwerkmogelijkheden).

Als u nu wel kunt opstarten, kunt u het beste het programma Norton verwijderen via Software.

Groeten :)

Norton Int. Sec. is enorm systeem vetragend, zeker op deze wat oudere PC.
Advies: Norton geheel verwijderen, daarna de Norton verwijdertool gebruiken en er een freeware virusscanner op installeren (b.v.deze).

Suc6.

Norton Int. Sec. is enorm systeem vetragend, zeker op deze wat oudere PC.
Advies: Norton geheel verwijderen, daarna de Norton verwijdertool gebruiken en er een freeware virusscanner op installeren (b.v.deze).

Suc6.

Daar ben ik het zowieso mee eens. Daarnaast komt Norton bij vele testen als slechtste uit de bus.

Daarnaast komt Norton bij vele testen als slechtste uit de bus.

Norton komt over het algemeen als "middenmoot" uit de bus. Norton scoort vaak lager op testen door systeembelasting maar dat zegt weinig over de kwaliteit van het product :).

Norton Test

Ik heb toenet Online een paar antivius testen nagekeken maar ik kan hier niet uit ontdekken dat hij als slechtste uit de bus komt.

Bij een test van 30 zit hij in de top 10

En bij een test van 10 staat hij op nummer 4

Bij een andere test wordt hij bij het kopje malware verwijderen aan gegeven als zeer goed.
en bij het ondekken van nieuwe malware staat hij in het lijstje goed.

http://www.fan.tv/Digitaal/toontext.asp?id=22996

Daarbij waren het de 2006-2007 producten die het systeem dermate vertraagde.
Dat is bij de 2008 niet meer het geval.

Bij de 2009 is een smart firewall geintegreerd wat in houd dat hij bestanden wat al gescant zijn en niet gewijzigd zijn niet scant. om hem zelfs nog veel sneller te maken.

Allom vind ik de "slechtheid" van Norton reuze mee vallen.
Het lijkt erop alsof het zich stukken verbetert heeft in de laatste jaren.

Blijft altijd een mening natuurlijk.

Daarbij waren het de 2006-2007 producten die het systeem dermate vertraagde. Dat is bij de 2008 niet meer het geval.
De voorgaande versies van Norton waren eigenlijk een opstapeling van oude en nieuwe functies. Symantec heeft een goede zet gedaan door versie 2008 te herschrijven. Hij is nog steeds aan de zware kant maar niet zo belachelijk.

Qua kwaliteit is het niet de beste maar ook zeker niet de slechtste. En of je hem wilt gebruiken.. Tja, smaak :D. Ik heb jaren Norton naar tevredenheid gebruikt.

Inderdaad blijft het een kwestie van smaak. Helaas merk ik nog te vaak dat Norton problemen oplevert. Een voorbeeld: ik werk zelf op de helpdesk van een bekend router merk. Het gebeurt vaak dat het openen van de pagina traag gaat of een update proces niet start. De oorzaak ligt dan altijd bij een virus scanner als Panda of Norton.
Helaas weet de klant vaak zelf niet welke versie van Norton ze hebben, dus of dat bij 2008 niet meer is kan ik niet bevestigen of ontkennen. Het is in ieder geval een geplaagd programma geweest en kan dat eventueel nog steeds zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan