PC loopt vast tijdens kopieren bestanden XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

sierraechoxray

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Hallo,

Als ik XP Home installeer op een net NTFS geformatteerde IDE HDD (40GB), loopt hij tijdens het kopieren van bestanden vast. (op 38,%, maar volgens mij loopt 'ie vast na een bepaalde tijd ipv bij een bepaald bestand)

Eerst liep de setup al vast op het moment dat ik de schijf moest selecteren, of wanneer ik een partititie wilde verwijderen. Het toetsenbord reageerde ook niet meer en krijgt dan geen stroom meer, of ik nu PS/2 of USB gebruik. Ik heb dus de HDD er eerst uitgehaald en daarna extern op een andere computer aangesloten om hem te formatteren.

Ik heb al verschillende XP discs, DVD lezers en toetsenborden gebruikt maar dat is het probleem niet.

Weet iemand toevallig hoe dit kan?

Het is een PC uit de oudheid, maar toch, voor mijn opa nog goed.
PC:

Pentium 4 1.7GHZ proc
AV41 Shuttle Socket 478 Mobo
Een of andere ancient 32MB ATI kaart
512MB PC100 RAM
300W PSU
40GB Maxtor IDE HDD

Tyvm!

Wat ik zou doen om schrijffouten uit te sluiten is de inhoud van de hele XP cd kopieren naar een nieuwe map op een computer (in dit voorbeeld: C:\XPCD).
Dan m.b.v. deze instructie, i.c.m. het downloaden en uitpakken/starten van CDIMAGE GUI een nieuwe XP .ISO bestand maken.
Dat .ISO bestand dan naar CD branden met ImgBurn, optie "Write image file to disc". Overigens kan Nero dat ook: Recorder -> Burn Image

Daarna met de gebrande cd proberen om XP te installeren.

Succes,

Tijs.

Wat ik zou doen om schrijffouten uit te sluiten is de inhoud van de hele XP cd kopieren naar een nieuwe map op een computer (in dit voorbeeld: C:\XPCD).
......
Succes,

Tijs.

Bedankt Tijs, ik heb een image van XP erop gebrand maar het is dus zeker geen leesfout. Ik heb overigens ook andere XP cd's geprobeerd.

Moet ik eens proberen mn BIOS te flashen?

Integreer anders ook direct SP2 of SP3.
Dus (even terug naar mijn voorbeeld):
1. Kopieer de inhoud van de XP Cd naar de map C:\XPCD
2. Integreer SP2
door het bestand WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe te downloaden naar de hoofmap van C:
Integreren d.m.v.: Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe /integrate:C:\XPCD
Alternatief, als je liever direct SP3 erin wilt hebben:
Integreer SP3
door het bestand WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe te downloaden naar de hoofmap van C:
Integreren d.m.v.: Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe /integrate:C:\XPCD
3. Maak een .ISO bestand van de XP installatiebestanden d.m.v. deze instructie i.c.m. het downloaden en uitpakken/starten van CDIMAGE GUI
4. Brand die .ISO naar CD met ImgBurn, optie "Write image file to disc" of (bijv.) met Nero: Recorder -> Burn Image

Daarna met de gebrande cd proberen om XP te installeren.

Verschil met je eerdere gebruikte methodes:
1. Je hebt direct de juiste SP's al geïntegreerd bij de installatie
2. De minste kans dat de bestanden niet deugen, omdat SP2 of SP3 zelf ook een hoop bestanden vervangen door nieuwere.
3. Fouten die in de XP installatie plaats kunnen vinden hopelijk met een SP-geïntegreerde versie minder voorkomen.

Overigens is niet uit te sluiten dat er problemen zijn met de harde schijf zelf. Dus (als dat mogelijk/veilig is) zou ik de partitie waar je op wilt installeren bij de installatie van XP verwijderen, opnieuw aanmaken en langzaam laten formatteren (geen 'Quick format' kiezen dus).

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan