pc loopt vast tijdens opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart28

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2007
Wanneer ik mijn pc opnieuw opstart. is alles opeens traag. En wanneer ik mijn bureaublad zie staat de pc vast. Ik heb zelfs al eens een keer een BSOD gehad. Maar dat restet ik de pc en werkt het perfect

Weet iemand hoe dit kan.

Wanneer ik mijn pc opnieuw opstart. is alles opeens traag. En wanneer ik mijn bureaublad zie staat de pc vast. Ik heb zelfs al eens een keer een BSOD gehad. Maar dat restet ik de pc en werkt het perfect

Weet iemand hoe dit kan.
Nogal weinig informatie...
vertel eens wat meer. Wanneer is het probleem begonnen? Soms iets nieuws geinstalleert of verandert?

de pc doet dit vanaf het begin da tik hem heb en dat is nu ongeveer 3 maanden. Hij komt telkens een stukje verder.

Als het een merk pc, en je hebt nog garantie, doe hem dan maar naar de winkel in dat geval.

Computer minder traag maken:
-Zorg dat je de nieuwste drivers hebt (vooral videodrivers).
-Zorg dat je maar 1 antivirus prog hebt geïnstalleerd en bij voorkeur ook maar 1 firewall. Overigens, Norton antivirus maakt veel PC's trager.
-Maak je opstartlijst schoon: start->uitvoeren->msconfig (intypen)->tabblad opstarten. Daar kan vast wel het een en ander worden uitgevinkt; bij mij staan hier maar enkele items in.
-Doe een schijfschoonmaak met CCleaner (in de install-wizard kun je de Yahoo-toolbar uitvinken als je die er niet bij wilt). Je kunt bij instellingen ook kiezen voor een automatische clean-up bij iedere start; dat duurt maar een paar seconden.
-Doe een register-schoonmaak met Eusing (als dit prog. een code vraagt bij de start, moet je skip of doorgaan klikken; het is freeware).
-Doe een disk-defragmentatie.

En er zijn nog wel meer mogelijkheden zoals Glary utilities e.d.

Verder zou het ook malware kunnen zijn, zoals hierboven reeds werd opgemerkt; doe eens een scan.
Het is ook nog mogelijk om een check te laten doen op een Hijackthis-forum (als niets anders helpt).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan