PC Loopt vast - Trojan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelyne77

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2009
Hallo,

Ik heb vandaag via mijn AntiVir regelmatig de melding gekregen dat ik een Trojan zou hebben. Ik heb steeds voor 'delete' gekozen. Nu liep mijn pc vast en na opstarten kan ik eigenlijk niets meer. De muis beweegt nog wel, maar als ik iets aanklik blijft het circeltje (zandlopertje) maar draaien, maar er gebeurt niets. Ook niet na 3x of meer opnieuw herstarten (wat ik niet anders kan doen door keihard te rebooten).

Nu heb ik ook veilige modus geprobeerd, maar daar krijg ik een zwart scherm met in elke hoe wel veilige modus, maar meer niet. Ik kan ook nog opstarten met Prompt opdrachtmogelijkheden, maar daar heb ik geen kaas van gegeten.

Nu lijkt mij dat wel de enige mogelijkheid om nog iets aan de situatie te doen.

Kan iemand me vertellen wat ik nu moet doen? Ook bij start klikken en dan voor uitvoeren gaan, werkt niet. Er gebeurt niets...

Ja, natuurlijk; dit tik ik op mijn laptop. Wil heel graag weer achter mijn pc werken!

Welkom op Helpmij.:)

Kies in het veilige modus menu eens voor "laatst werkende configuratie". Het staat er wat anders vermeld, maar weet de exacte tekst even niet uit mijn hoofd.

Mocht je weer in Windows kunnen en wat kunnen doen, laat de pc eens scannen met de volgende programma's;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=389661

Laatst bewerkt:
Ja, maar ik kom de veilige modus dus niet in. Dat veld blijft zwart....

Het "Veilige modus" menu krijg je ook al niet?

Ik kan daar wel voor kiezen, start wel helemaal op enzo, maar uiteindelijk is het scherm zwart. Met in elke hoek van het scherm staat dan veilige modus. Ik kan verder niets doen. Wel alt-ctr-de en dan kan ik taakbeheer starten, maar verder dan dat kom ik eigenlijk niet...

Ja, wacht... nu heb ik alles in de veilige modus. Heb het gewoon even aan laten staan en ineens is ie er.
Wat nu? Waar kies ik voor terugzetten naar laatste werkende situatie? (Ik heb hier echt geen verstand van he). En kan ik in deze modus een scan doen om dat trojan- ding te verwijderen....

Ik dacht dat je Malwarebytes in veilige modus kon installeren en laten scannen. echter zul je geen internet hebben om het programma te laten updaten.

Dat menu wat ik bedoelde krijg je voor dat je in veilige modus opstart. Hier een site met wat uitleg over veilige modus;
http://www.virushelp.nl/veilige_modus.htm

Nu je in Veilige modus bent en je ook wat kan doen, kun je misschien systeemherstel doen.
Ga naar start > alle programma's > Bureau-accessiores > systeemwerkset > systeemherstel. Kijk of je een datum kan laten herstellen, voor dat de problemen begonnen.

Ok, ga ik proberen. Ben ondertussen hitman pro erover heen aan het gooien!

Doe maar liever niet, die kan meer kapot maken, dan je wil.:(

oeps.... ;-)
Oke... dan is hij nu bezig met herstel naar vorig werkend punt. Ben benieuwd!

JE BENT EEN HELD!

Het werkt weer. SUPERDANK!

:love::love::love::love::love::love::love:

Mooi zo.:) Installeer even goed die twee programma's, laat deze updaten en de pc scannen. Alles wat eventueel gevonden wordt, mag je laten verwijderen. Deze programma's kun je van tijd tot tijd handmatig een scan laten doen en kunnen gewoon naast je virusscanner gebruikt worden.

PS je kan de status van de vraag op "Opgelost"zetten rechts onder op de pagina.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan