pc loopt vast (winxp)

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarfvz

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo

Ik zat net even een spel uit te proberen (Halo) was wel een leuk spel, maar plots bevroor het beeld en ik kon niks meer, het leek wel of mijn muis weer in windows zat naar het scherm van Halo stond er nog voor, ik kan niks anders doen dan de pc te resetten dus opnieuw opgestart, en toen stond het beeld na opnieuw opstarten op 800 x 600 ipv 1280 x 1024

IEmand een idee waaraan dat kan liggen, ik heb het ook wel eens met andere spellen gehad.

Ik heb een ATI (Club3d) Radeon 8500 64 mb met de nieuwste drivers

Hallo,

Ik heb die topic gelezen, en van die logboeken snap ik niks.

Ik heb een AMD 1800 512 ddr geheugen, en de tempratuur blijft op een stabiele 52 a 53 graden, en de systemtemp is 40 a 43 graden.

Ik heb ook die Omega drivers eropstaan voor de vga kaart.

Voor dat ik de omega drivers heb geinstalleerd, liep die ook al in spellen vas

Ik heb overal coolers op zitten behalve op de chipset van het moederboard.

Ik kan trouwens gewoon onbeperkt Need For Speed: Underground blijven spelen, daar loopt die niet op vast.

Meer ideeen zijn welkom

Tja het klinkt nog steeds als een overhitting, maar er zijn nog wat dingetjes die je kunt proberen...

Wat nog wel eens wil helpen is juist een wat oudere driver installeren al is dat wel een trucje dat meestal werkt bij NVIDIA kaarten (ik neem aan dat je de nieuwste hebt, anders kan je die misschien juist proberen)...
Verder kan je proberen om directx te down/upgraden naar directx 8.1 De radeon 8500 is directx 8.1 compliant en werkt dus op zn best met directx 8.1.
Ook wil een gokje als je AGP aperture wat lager zetten in je BIOS helpen.

Dit zijn echter wel tips die meer van toepassing zijn op verminderde prestatie, niet op vastlopen...

Succes in ieder geval

Ok ik zal eens proberen DirectX 9 te deinstalleren, en ik zal oudere (originele)drivers proberen.

Maar wat kan ik bijvoorbeeld aan koeling nog aanbrengen, ik heb overal ventilatoren opzitten behalve de chipset van het Moederboard.

en wat houdt dit in :

Ook wil een gokje als je AGP aperture wat lager zetten in je BIOS helpen.

waar vind ik dit in de BIOS ( ik heb een MSI KT3 ultra mobo)

Dit heb ik ook gehad, net toen ik Win XP had geinstalleerd... Toen ik Oni of Serious Sam speelde. Toen Oni opeens weer vastliep startte de PC weer opnieuw op (meestal moest ik resetten) en toen stond er iets over verkeerde BIOS instellingen. Ik vond het vreemd, maar toen deden de spellen het opeens weer. Je kunt proberen de BIOS instellingen weer normaal te zetten (via BIOS --> set to default of zoiets, de beste instellingen, bijna rechtsonder :) ). Probeer dat eens, en als het ook niet werkt, dan weet ik het ook niet meer :confused:

EDIT: Je kunt ook nog ff SiSoftSandra of AIDA32 downloaden om wat benchmarks uit te voeren op je videokaart.

Is inderdaad een goede optie... Bovendien kan je met de programma's die luiaard noemde zien wat je AGP aperture is en wordt er zelfs aangegeven als die te hoog staat... (AGP aperture is de hoeveelheid van je compu's gegeheugen dat gebruikt wordt door je grafische kaart, als dat een te groot deel is van je geheugen kan dat problemen geven).

Al moetr ik toegeven dat met het systeem dat je beschrijft zowel overhitting als het bovenstaande onwaarschijnlijk lijkt...

Je hebt nix overgeklokt toch???

Ik heb nu dat Sisoft sandra, maar waar kan ik dat vinden over dat AGP aperture

Pfffff, als ik me goed kan herinneren gewoon onder een kopje moederbord of BIOS, FF zoeken.

Maar zoals ik eerder al zei denk ik niet dat het aan je AGP instellingen lgit als ik je specs zie...

Dat is natuurlijk ook een oplossing ;-)

Bovendien als het alleen bij dat spel gebeurde zal het ook wel aan het spel liggen...

ja kan ook, want het rare is het gebeurd alleen met spellen van Microsoft zoals Halo of Rallisport Challenge

Misschien is mijn Windows xp anti Microsoft :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan