pc loopt vast zonder reden

Status
Niet open voor verdere reacties.

leroyw

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2001
mijn pc loopt vast zonder reden.

gewoon als ik van msn scherm wissel of andere kleine dingen.

ik d8 eerst spyware, ddus daar een hijack post gedaan en ad-ware gescand e.d., maar daar ligt het niet aan.waar het wel aan ligt is mij onduidelijk.

ik heb een site gekregen om je pc 'sneller' te maken. defragmenteren e.d., maar dat helpt niet. hij is niet traag ofzo.

bij pc-pitstop heb ik wel problemen. bij het scannen loopt hij telkens vast. eerst bij "checking c:/uncached" en de 2e keer bij d:/unchached?

een online virusscan ben ik ook aan het proberen bij housecall, maar die is me ook al 3x vastgelopen. maar die gaat nu eindelijk goed!!

ga der niet vanuit dat ik een virus heb, als dat wel zo mocht zijn meldt ik me weer. de scan duurt nog wel ff

iemand enig idee???

Als is het zo hoor kan je het beste je gehele PC formateren. Gewoon alles eraf gooien en overnieuwe installeren.

TIP: Als je belangrijke programma's/files op je PC heb staan fftjes een backup maken voor het zekerheid

Groetjes KickAss

hmmm.... dat vindt ik wel erg drastisch.

zoiets heb ik op deze pc nog nooit gedaaan. altijd tot een oplossing gekomen. beestje is nu 2,5 jaar oud en nooit geen problemen mee gehad.

op spyware na en 1 virus dus weet iemand een iets mildere oplossing?

er is trouwens een nieuwe ventilator ingekomen een paar weken geleden en sinds een week heb ik hier last van. heb de ventilator nagekeken of ie goed vast zat en dat zit ie dus het lijkt me niet dat het daar iets mee te maken heeft. de vorige maakte herrie dus laten vervangen door het garantiebedrijf

Rare reactie, je auto vervangen bij een lekke band doe je ook niet.:cool:

Begin bij het begin, eerst een chkdsk /r doen vanaf de herstelconsole, dus opstarten met de XP cd.

Als je blauwe schermen krijgt en die springt weg doe dan onderstaande.

Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

Maare, wel nog die chkdsk gedaan?

ik heb geen last van blauwe schermen!

chkdsk na 10 minuten proberen op de c schijf gelukt. haha. dat was lang geleden maar het was gewoon c:

chkdsk loopt trouwens prima. niks aan de hand geen bad sectors niks.

Vanuit windows kun je ook de andere partities nog checken, wel beide opties aanvinken.
Als die goed zijn kun je verder gaan.

Als je dan ook sofwarematig de boel schoon hebt met Spybot en aanverwante progjes kun je gaan denken aan iets hardwarematigs of een driverprobleem.

Alle drivers herinstalleren kan dan.
Een memtest kun je doen, alleen die zal heel lang moeten draaien voordat hij bij het videogeheugen komt, dus met zo weinig mogelijke reepjes intern geheugen doen.

Je verteld in je openingspost dat hij vastloopt, een feeze dus.
Welk type koeling zit er op de videokaart? passieg, dus zonder ventilator, of actief met ventilator?

Echte freezes onstaan vaak door een te warm wordende videogeheugen of GPU, vandaar die vraag.

waar kun je die andere partities checken. bij systeemwerkset wel hdd testprogram gevonden en alles is ok.

en dat van housecall in mijn vorige berichten. heeft dat er niks mee te maken en hoe los ik dat op.

ik heb een nVIDIA GeForce 6610 XL (MSI
volgens mij is ie passief.

drivers opnieuw installeren kan ik morgen wel proberen!

leroy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan