pc loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

francisca

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2001
goedenavond allemaal
ik heb een groot probleem.
elke keer slaat mn pc vast.als ik ctrl/alt del doe in 1e instantie gebeurd er niks.later krijg ik wel het scherm daarvan..explore doet het vaak niet.als ik expl wil openen vanuit de taakbalk reageert die niet..en netscape krijgt het ook al..heb adaware gedaan pc is schoon..ook virusvrij is de pc..
heb win98 eroverheen gezet in de hoop dat het beter zou gaan..ook explore opnieuw gedaan..maar blijf deze ellende houden..wie kan mij helpen?
alvast bedankt

Compleet geformatteerd?

Wat voor Hardware heb je? Processor, geheugen, etc.
En is dat allemaal nog in orde?

Geplaatst door XP_PC
Compleet geformatteerd?

Wat voor Hardware heb je? Processor, geheugen, etc.
En is dat allemaal nog in orde?
nee heb niet geformateerd gewoon win98 eroverheen gezet..mn schijf is 40 gig en in 4 petities gedeeld.en ik weet niet als ik format doe of dan alleen mn c geformateerd wordt of ook d.e. en f..deze pc is een jaar oud.. en zover ik weet is mn processor goed en geheugen is 256..
zit een pentium4 in

Meestal is een installatie over een installatie niet de oplossing, bovendien krijg je vaak ook veel foutmeldingen. Als je c: formatteert, worden de andere partities niet geformatteerd. Zijn er verder nog foutmeldingen?

Als je ctrl alt del doet, zie je dan een applicatie lopen die misschien heel veel CPU kracht vraagt?
Of is dat explore? (bedoel je internet explorer?)

Als ik in jou schoenen stond had ik de c schijf een keer opnieuw geformatteerd en windows opnieuw geinstalleerd...

Als je ctrl alt del doet, zie je dan een applicatie lopen die misschien heel veel CPU kracht vraagt?
Of is dat explore? (bedoel je internet explorer?)

Kan je toch niet zien in '98 :confused:?

Volgens mij wel...? 't is al zoooo lang geleden dat ik 98 gebruikt heb... :D

Je systeem is snel genoeg maar waarom heb je vier partities? Hoe groot is de C: partitie, hier bedoel ik mee hoeveel beschikbare ruimte heb je daar nog opstaan?
Staan er soms veel programma's in je opstart (iconen rechts onderin je scherm)
Heb je de harde schijf wel eens gedefragmenteerd?(Start - programma's - bureau-accessoires - systeemwerkset - schijfdefragmentatie) en doe dan ook even schijfopruiming
Ik heb het vermoeden dat de pc vastloopt omdat hij te weinig vrije ruimte heeft of omdat er teveel geheugen in beslag wordt genomen doordat er teveel in de opstart staat.

ik doe bijna elke dag defrag en schijfopruiming en schijfcontrol...de cschijf heeft 9,53 gig en daarvan is in gebruik 3,29
dus dat valt wel mee.
en toen wij deze pc lieten bouwen heeft die winkel de schijf in 4 en gedeeld..was makkelijker zei die vanwege defrag gaat dan sneller enis ook makkelijker voor je programma's zodat je niet alles op je c hoeft te zetten

Daar heeft de man in de winkel volkomen gelijk in.
Lijkt er dus op dat er softwarematig een bug zit. Daar wordt het een stuk lastiger van.
elke keer slaat mn pc vast.
Als je de pc opstart gaat dan alles wel goed in een normaal tempo?
Dan zou je de programma's waarop hij vastloopt eens opnieuw moeten installeren. Het kan trouwens ook nog een fout in het geheugen zijn.
Je hebt een pentium 4, dat is nog niet zo oud. Zit er nog garantie op?

Als laatste redmiddel is er natuurlijk ook nog de format C:\ en met een schone lei beginnen.

Re: explore

Hallo,

Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar in het programma spybot zit ook een optie hulpprogramma's.
Daaronder vind je ook een post BHO.
Wat ik ervan begrepen heb staan daar programma's waarmee de computer op start.
Als die lijst te groot is zou je hier iets moeten deleten.
Misschien is er iemand anders onder de helpmijers die daar meer van weet te vertellen en wat je dan zou kunnen verwijderen

allemaal bedankt voor de snelle reacties..maar heb iets raars gevonden in mn pc ..nl msbb zie topic boven..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan