pc loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

frexax

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2006
Berichten
20
hey iedereen,

ik heb een irritant probleem.mijn pc loopt elke dag wel 5 keer vast:confused: scherm staat nog aan maar "plots " kan ik nix meer doen,alsik op standby knop druk gebeurt er ook nix.
alsik game loopt hij rapper vast dan als ik in windows werk.
dit is nu al 2 maanden zo...:(
de temp van hd=33 ,van temp 1 = 60 graden.(ik weet wel niet van wat temp 1 is,dit staat zo bij speedfan)
ik heb ookal pc schoongemaakt.

weeten jullie soms wat ik kan doen?
 
Met welk programma ben je dan bezig als die vastloopt?
Wat voor pc is het en welke windows heb je?
 
als de pc in windows crasht is het meestal als ik met maya 6 werk...soms ook bij gewoon gebruik,en soms ook bij internet.(vroeger liep hij nooit vast bij deze dingen)
maar ik moet wel zeggen alsik naar bleach kijk met windows media player,dan gebeurt er nix...:D

ik heb een hp pavilion
amd athlon 2800+ (2.08ghz)
256mb ram + 512 mb ram
ati radeon 9200
windows xp home edition
 
draait de koeling van je videokaart nog?
 
als ik jou was zou ik je computer gewoon ff scannen
 
en niet alleen op virus, maar ook op spyware

download ad-ware en AVG free edition van lavanogwat en grisoft

ook zou ik ff bij uitvoeren msconfig intypen, en alles waarvan je de naam herkent bij opstarten laten staan, en alles wat je niet kent uitvinken.
 
lollige zei:
en niet alleen op virus, maar ook op spyware

download ad-ware en AVG free edition van lavanogwat en grisoft

ook zou ik ff bij uitvoeren msconfig intypen, en alles waarvan je de naam herkent bij opstarten laten staan, en alles wat je niet kent uitvinken.

ja duuh, dat lijkt me duidelijk
 
nou,ik heb mijn pc al gescand (paaar trojaanse paarden) ook heb ik windows al vroeger al eens herinstaleerd.
en ik heb geen koeler op mijn video kaart,en de koelplaatjes op videokaart zijn schoongemaakt...
en ik heb met startupmanager ook de dinge uitgedaan die ik niet ken.
nog ideen wat ik zou kunnen doen?
 
Laatst bewerkt:
frexax zei:
nou,ik heb mijn pc al gescand (paaar trojaanse paarden) ook heb ik windows al vroeger al eens herinstaleerd.
en ik heb geen koeler op mijn video kaart,en de koelplaatjes op videokaart zijn schoongemaakt...

nog ideen wat ik zou kunnen doen?

Nou, een passief gekoelde GPU kan best te warm worden, meestal krijg je dan een vastloper, of een BSOD, kun je daarvan de temperatuur eens bekijken met b.v. Everest?

Of het koelblok goed bekijken of deze wel goed kontakt maakt met de GPU en of deze niet te heet wordt bij zware belasting, vasthouden dus, of te heet, goed kontakt maar er zou een aktieve koeling op moeten, of te koel, kontakt tussen koelblok en GPU niet goed.
 
de koeler van gpu,is dat van de procesor?
speedfan zegt: hd = 33 ° , temp 1=+/- 60 °
ik weet wel niet wat temp 1 is,ik denk processor?
 
Nee, van je videokaart, de grafische processor, wil niet zeggen dat het daar aan ligt, maar het zou kunnen.

Zie je wel vaker bij passief gekoelde grafische kaarten, vooral omdat je het juist krijgt bij het spelen van games, en juist die laten de GPU harder werken.
 
ah ik snappet
passief koelen (gelijkmatig koelen:p )

maar wat moet ik daar nu me doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan